سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سیر و پیاز و فلفل ممنوع!


افزایش تعریق در فصل گرما، یكی از جدی‌ترین مشكلاتی است كه همیشه به‌دنبال راه حلی برای كاهش آن هستیم.اگر می‌خواهید از بوی بدن در روزهای گرم تابستان رها شوید، درمان‌های خانگی بهترین راه‌حل هستند. با رعایت توصیه‌های بهداشتی زیر، تابستان خنكی داشته باشید.



افزایش تعریق در فصل گرما، یكی از جدی‌ترین مشكلاتی است كه همیشه به‌دنبال راه حلی برای كاهش آن هستیم. برای رسیدن به این هدف گاهی به سراغ داروهای شیمیایی می‌رویم، گاه از داروهای گیاهی كمك می‌گیریم و گاهی هم هرچه تلاش می‌كنیم راه حل مناسبی برای حل مشكل گرما‌زدگی، تعریق و بوی بدن در این روزها پیدا نمی‌كنیم اما بدانید اگر می‌خواهید از بوی بدن در روزهای گرم تابستان رها شوید، درمان‌های خانگی بهترین راه‌حل هستند. با رعایت توصیه‌های بهداشتی زیر، تابستان خنكی داشته باشید.



 حداقل روزی یك بار حمام كنید

نظافت روزانه: در طول روز حداقل یك بار استحمام كنید. شست‌وشوی بدن در روزهای گرم تابستان باكتری‌های پوست را از بین برده و باعث كاهش میزان عرق می‌شود. عرق و غدد عرقی به‌طور طبیعی با مقداری بوی بد همراه هستند اما وقتی باكتری‌های میكروسكوپی موجود روی سطح پوست هم با آن‌ها همراه می‌شوند،  باعث افزایش تعریق و بوی كلافه‌كننده ناشی از آن می‌شوند بنابراین نخستین كلید حل این مشكل، شست‌وشوی محل‌هایی است كه بیشتر دچار تعریق و گرمازدگی می‌شوند.





 اهمیت حوله

خشك كردن كامل بدن پس از استحمام را جدی بگیرید: خشك كردن كامل بدن، بعد از هربار شست‌وشو و استحمام باعث كاهش تعریق می‌شود چرا كه باكتری‌های سطح پوست كه باعث ایجاد تعریق و بوی بد در بدن می‌شوند، در مناطق خشك كمتر قادر به فعالیت و تولید مثل هستند.



   لطفا تمیز باشید

همیشه لباس‌های خود را تمیز نگه دارید: لباس‌های خود را مرتب عوض كنید، لباس‌های روشن و جدید از عرق بیش از حد جلوگیری می‌كنند.  اگر از بوی بد پا هم كلافه شده‌اید، سعی كنید روزانه جوراب‌های‌تان را عوض كنید، از پودرهای ضد‌تعریق پا درون كفش‌های خود استفاده كنید و بیشتر كفش‌های تابستانی بپوشید. 



  خوشبو باشید ‌و ضد‌عرق به كار ببرید

از دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد‌عرق استفاده كنید: بعد از استحمام و خشك شدن كامل بدن، می‌توانید از اسپری‌های ضد‌عرق استفاده كنید.  اگرچه این اسپری‌ها از عرق كردن جلوگیری نمی‌كنند اما حاوی موادی از قبیل آلومینیوم كلرید هستند كه باعث كاهش بوی بد ناشی از عرق می‌شوند.

برای انتخاب دئودورانت‌های قوی و البته بی‌خطر،  می‌توانید با پزشك خود نیز مشورت كنید.





 میكروب‌ها را بكشید

صابون‌های آنتی‌باكتریال را فراموش نكنید: برای شست‌وشوی بدن،  از صابون‌های آنتی‌باكتریال استفاده كنید.  این صابون‌ها باعث كاهش تعداد باكتری‌ها شده و بوی بد حاصل از تعریق بدن را رفته رفته كاهش می‌دهند.





  استیك تند نخورید

مصرف غذاهای محرك را كنار بگذارید: نوع مواد‌غذایی كه مصرف می‌كنید روی میزان تعریق روزانه بدن شما اثرات زیادی دارد.  مطالعات نشان می‌دهند، غذاهایی از قبیل گوشت قرمز، فلفل قرمز و سایر ادویه‌جات محرك و موادی مانند سیر و پیاز باعث افزایش میزان تعریق و بدبو شدن سطح پوست می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
كتاب های سیر تا پیاز گاج دبیرستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیاز داغ و سیر داغ فریزری، خوب یا بد؟



خواص پیاز داغ فریزری, خواص سیر داغ
پیازداغ‌ها و سیرداغ‌هایی که برای استفاده ماهانه فریز می‌شوند، فقط کمی از عطر پیاز و سیر را در خود نگه می‌دارند و موادمغذی آنها نسبت به پیاز و سیر تازه یا حتی آنهایی که تازه به تازه سرخ و مصرف می‌شوند .
این روزها خیلی از خانم‌های خانه‌دار یا شاغل، اقدام به سرخ کردن پیاز یا حتی سیر در حجم زیاد و نگهداری آن در فریزر می‌کنند تا مجبور نباشند هر روز برای تهیه غذاهای مختلف پیازداغ و سیرداغ درست كنند .
هر فرآیندی روی مواد غذایی و خوراکی تازه‌ انجام شود، باعث می‌شود میزان مواد مغذی موجود در آن کاهش ‌یابد. هرچقدر این فرآیند بیشتر و شدیدتر باشد، افت ارزش تغذیه‌ای آن خوراکی خاص بیشتر خواهد بود. این موضوع در مورد سیر و پیاز هم صدق می‌كند؛ وقتی یک بار سیر یا پیاز خام و تازه سرخ شود، بخش مهمی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح آن از بین می‌رود و وقتی که پیازداغ و سیرداغ برای مدت طولانی فریز شوند و پس از مدتی برای مصرف دوباره، از حالت یخی خارج شوند، بخش دیگری از مواد مغذی موجود در آنها از بین می‌رود.
پیازداغ‌ها و سیرداغ‌هایی که برای استفاده ماهانه فریز می‌شوند، فقط کمی از عطر پیاز و سیر را در خود نگه می‌دارند و موادمغذی آنها نسبت به پیاز و سیر تازه یا حتی آنهایی که تازه به تازه سرخ و مصرف می‌شوند، به شدت پایین می‌آید. ضمن اینکه عطر و طعم این محصولات یخی هم با انواع تازه‌شان تفاوت چشمگیری دارد.
اگر سیر و پیازی که قرار است سرخ و فریز شوند، سالم باشند و با روش صحیحی سرخ و فریز شوند، هیچ ماده سمی و مضری در آنها آزاد نخواهد شد اما مصرف چنین محصولاتی دیگر ارزش تغذیه‌ای خاصی برای بدن نخواهد داشت.
منبع : salamatnews.com