سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سکان زندگی را به دستش بده



بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان,مسئولیت پذیری در کودکان

 

روانشناسی کودکان - آیا تا به حال فکر کرده اید، چگونه به کودکان و نوجوانان مهارت های رهبری را آموزش دهیم؟ آیا در راستای بالا رفتن اعتماد به نفس کودکانتان قدمی برداشته اید؟ چقدر سعی کرده اید به عنوان مربی و والدین کودکانتان تجربیات خود را در خصوص رهبر گروه بودن به آنها بازگو کنید؟ کودکانی که خود آگاهی و خویشتن داری دارند از توانایی بیشتری برای رهبری بهره مند هستند. در این میان نقش والدین و مربیان کودکان در تربیت فرزندانی با این خصوصیات حرف اول را می زند.

 

مسئولیت پذیری در کودکان

تشویق کودکان توسط بزرگسالان به توسعه مهارت های رهبری یکی از بهترین راه ها برای تضمین آینده ای روشن برای آنهاست. تقریبا کودکان در هر سنی علاقه مند بهره گیری مهارت های رهبری هستند.با توجه به این امر نه تنها آنها اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورند بلکه می توانند به راحتی و به طور موثر با همسالان خود تعامل داشته و بر جامعه وهمسالان خود تاثیرگذار باشند . در طول رشد این ویژگی ها در توسعه و تکامل کودکان تاثیری طولانی مدت خواهد داشت. مربی و والدین کودک می توانند با بکار گیری تکنیک های ساده مهارت رهبری در کودکان را تقویت کرده و افزایش دهند.

 

تاثیر همسالان

کودکان و نوجوانان اغلب تحت تاثیر همسالان خود هستند و نظر دیگران برای آنها اهمیت دارد. بسیاری از کودکان از رفتارهای همسالانشان الگو برداری می کنند و در جهت همسو بودن با آنها گام بر می دارند. وظیفه والدین و مربیان این است که با کودک یا دانش آموز خود را در مورد تاثیر پذیزی از همسالان صحبت کنند و از بچه ها بخواهند با در نظر گرفتن شرایط مختلف رفتار های مناسبی در مقابل همسالان داشته باشند.

 

افزایش اعتماد به نفس کودکان

هنگامی کودکان بتوانند به وضوح و با اطمینان نقطه نظرات، افکار، عقاید و آرمان های خود را بیان کنند، بیشتر احساس اعتماد به نفس می کنند و با مشکلات پیچیده بهتر مقابله می کنند.والدین می توانند با تشویق کودکان به صحبت کردن و گوش دادن صحیح به صحبت هایشان به آنها کمک کنند. مهارت صحبت کردن با بینش و دانایی اولین سنگ بنای رهبری و مدیریت است با آموزش این مهارت؛ کودکان در بین همسالانشان بهتر می توانند ابراز وجود کنند.

 

مثال ها سرمشق کودکان

با مثال آموزش دهیم. کودکان در زندگی بزرگسالان را سرمشق خود قرار می دهند و رفتارهایی راکه از والدین می بینند، درونی می کنند . کودکان به عنوان الگو به والدین نگاه می کنند و والدین حتی اگر رفتارهایشان را با صدای بلند به فرزندانشان دیکته نکنند اما آنها از پدر و مادرشان تاثیر می پذیرند. والدین لازم است، انجام کارهای داوطلبانه و خلاقیت در زندگی روزمره را به کودکان آموزش دهند. داستانهایی در مورد چالش های تصمیمات مخاطره آمیز یا تجربیاتشان از کمک به دیگران را با فرزندانشان در میان بگذارند .

 

تجربه های والدین، راه حل هایی دست اول

فرصت های خدمات داوطلبانه و اجتماعی برای کودکان ایجاد کنیم. تجربه ها یکی از بهترین راه حل ها برای آموزش مهارت های رهبری به کودکان است .مشارکت در کارهای گروهی و فراهم آوردن فرصت هایی برای کمک به دیگران بهترین شرایط را برای نهادینه کردن رهبری فراهم می کند. به طور مثال کمک به فقرا، مشارکت در هیئت های مذهبی، کمک به معلولان و نابینایان و شرکت در اردوهای جهادی و..... از راههای موثر در جهت افزایش توانایی رهبری است. تجربه های والدین در توانمند سازی کودکان و آموزش آنها برای اینکه چگونه تاثیری مثبت بر دیگران داشته باشند ، در این فرآیند موثر است.

 

پرورش استعداد بالقوه

استعدادهای فردی کودکان را پرورش دهیم و آنها را برای مشارکت تشویق کنیم. هر کودکی استعداد بالقوه برای مهارت های رهبری دارد، اما مهارت همه کودکان به یک شیوه پرورش نمی یابد . به علایق خاص، احساسات و توانایی کودکان توجه کنیم. کودک ممکن است یک ورزشکار با استعداد یا ماهر در نقاشی و طراحی باشد . برای بچه ها راههایی پیدا کنیم که این مهارت را در گروه افزایش دهند، این امر به ترویج کار گروهی و مهارت های اجتماعی کمک می کند. همچنین می توانیم بچه ها را به فرصت های رهبری در باشگاه ها و سازمان هایی که نیاز به اعضای افتخاری دارند، تشویق کنیم .

منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
شور و آوازم بده قبله رازم بده تو مرا تا کربلا پر پروازم بده.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندی : دیگر نمی خواهم در ایران زندگی کنم/خانواده زندی::رضایتنامه پسرمان را بده



زندی : دیگر نمی خواهم در ایران زندگی کنم

فریدون زندی دیگر نمی خواهد در ایران زندگی کند و پیشنهاد الاهلی قطر را فرصت خوبی برای سرعت بخشیدن به تصمیم خود می داند.

به گزارش سایت الکاس قطر ، فریدون زندی هافبک ملی پوش تیم استقلال تهران این روزها به شدت ساز جدایی از ایران می زند و دیگر قصد ندارد در ایران زندگی کند. این بازیکن که چندسالی است در فوتبال ایران توپ می زند با پیشنهاد تیم الاهلی قطر که در لیگ دسته دوم قطر قرار دارد ، تصمیم دارد ایران را ترک کند و به عضویت این تیم درآید.به نظر تصمیم زندی برای ترک ایران و لیگ خلیج فارس بسیار جدی است ، اما باید دید واکنش مسئولان استقلال به این تصمیم چه خواهد بود. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درخواست خانواده زندی از قلعه نویی :رضایتنامه پسرمان را بده

قلعه نویی با این در خواست مخالفت کرد اما با اصرار شدید پدر و مادر زندی رو به رو شد که از او می خواستند با این جدایی موافقت کند

سایت گل - فریدون زندی تصمیم خود را برای رفتن از ایران گرفته است . زندی که می داند تا زمانی که کی روش مربی تیم ملی است فرصت پوشیدن تیم ایران را پیدا نمی کند به دنبال یک تیم کم دردسر برای دادامه فوتبال است.. او که با جنجال خبری از بوندس لیگا به فوتبال ایران آمد از زمان حضور در فوتبال ایران سیر نزولی در فوتبال داشته است . ترک بوندس لیگاو رفتن به لیگ بی کیفیت قبرس و سپس سقوط با استیل آذین و دوری طولانی مدت از تیم ملی و آمدن به استقلال که از او یک ستاره نساخت !

حالا فری قصد رفتن از فوتبال ایران را دارد و این بار هم او قصد دارد سیر نزولی خود را با حضور در لیگ دسته دوم قطر ادامه دهد و برای جدایی از استقلال هر کاری می کند .

در تمرین دیروز استقلال قلعه نویی دو مهمان ویژه داشت . پدر و مادر زندی به تمرین استقلال آمده بودند تا از سرمربی استقلال درخواست کنند تا اجازه رفتن از تیم را به فریدون بدهد . قلعه نویی با این در خواست مخالفت کرد اما با اصرار شدید پدر و مادر زندی رو به رو شد که از او می خواستند با این جدایی موافقت کند ./سایت گل