سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سوزش چشم ناشی از چیست؟



 

 

سوزش چشم ناشی از چیست؟

 

سوزش، سرخ شدن، خارش و اشكی شدن چشم میتواند در صورت عدم درمان منجر به مشكلات جدی در فرد شود.

پنج دلیل عمده سوزش چشم عبارت است از: عوامل محیط زیستی، بیماری، عفونت، عوامل شیمیایی و اسیدی سوزش آور و جراحت در چشم. عوامل محیط زیستی همچون آلودگی هوا، دود سیگار یا گرد و غبار است كه موجب سوزش و آلرژی میشوند. عوامل سوزش آور چشم مواردی از قبیل مصرف مواد شیمیایی، صابون، استفاده از لنز آلوده و یا استفاده دائم از لنز را شامل میشود.

عفونت مانند pinkeye میتواند ویروس، باكتری و یا از نوع قارچی باشد. شما ممكن است به طور تصادفی چشم خود را بخارانید و موجب سوزش چشم شوید. چشم شما میتواند حتی هنگامی كه بیش از حد در معرض نور خورشید قرار میگیرد نیز بسوزد، شما ممكن است یك عفونت ویروسی و یا باكتریایی، سرماخوردگی یا آلرژی داشته باشید كه باعث سوزش چشم شود و خشكی مزمن و ادواری چشم نیز ممكن است منجر به سوزش چشم شود.

هنگامی كه یك سوزش مزمن یا مكرر را تجربه میكنید و هیچ چیز به التیام آن كمك نمیكند، هنگامی كه دچار یك سوختگی با مواد شیمیایی میشوید و یا چشم شما قرمز میشود و زمانی كه چشم شما ترشحاتی را تولید كرده و یا خونی میشود، باید به پزشك مراجعه كنید.

همچنین اگرمتوجه تغییراتی در بینایی و درد غیرقابل تحمل شدید، هنگامی كه شما یك آلرژی سختی را تجربه میكنید، اگر بیماریهایی چشمی همانند آب مروارید یا آب سیاه دارید، اگر سوزش چشم شما همراه با سر درد، تب و یا میگرن است و یا اگر مبتلا به دیابت هستید باید حتما برای معاینه و درمان به چشم پزشك مراجعه كنید.

 

تشخیص و درمان:

اگر چشمان شما به طور دورهای یا دائم خشك میشود شما میتوانید با نظر پزشك از قطره و پماد استفاده كنید.

یك چشم پزشك میتواند به طور دقیق آزمایشاتی را انجام دهد كه مشخص میكند شما در خطر ابتلا به خشكی مزمن چشم هستید و این آزمایشات میتواند نوع درمان مناسب با چشم شما را مشخص كنند.

هنگامی كه در معرض نور خورشید قرار میگیرد از عینك آفتابی استفاده كنید و یا هنگامی كه در آب كلردار مشغول شنا هستید حتما از عینكهای مخصوص استفاده كنید.

در هنگام كار با مواد شیمیایی همچون شویندهها و سفیدكنندهها باید از عینكهای ایمنی آزمایشگاهی استفاده كرد و نیز در هنگام شستشو مراقب باشید كه صابون به داخل چشم نرود و از دست زدن و یا مالیدن چشم خودداری كنید.

عمل گذاشتن لنز درچشم باید رعایت نكات بهداشتی و با توصیه چشم پزشك صورت گیرد، لنزهای آلوده میتواند باعث عفونت و سوزش چشم شود.

منبع:fardanews.com


ویدیو مرتبط :
درمان سوزش دهانه رحم و سوزش سر معده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متخصص بیماری های چشم: قطره های اشك مصنوعی از سوزش چشم در هوای آلوده جلوگیری می كند



 

 

قطره های اشك مصنوعی از سوزش چشم در هوای آلوده جلوگیری می كند

 

 جراح و متخصص بیماری های چشمی گفت: با توجه به آلودگی هوا، قطره های اشك مصنوعی برای جلوگیری از سوزش چشم افراد بسیار مفید است.

 

دكتر' شاهرخ میلان' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در عین حال افزود: قطره های اشك مصنوعی باید بدون مواد نگهدارنده و با تجویز پزشك استفاده شود.

 

وی گفت: بخارات ازن همراه با آلودگی های ناشی از دود و بخار ماشین ها باعث سوزش شدید چشم در افراد می شود و تمام ذرات معلق موجود در هوا به سطح چشم نفوذ می كند.

 

وی ادامه داد: افرادی كه ناگزیر به تردد در هوای آلوده هستند، باید به طور مرتب چشم هایشان را شست و شو دهند و از قطره های اشك مصنوعی برای كاهش سوزش چشم های خود استفاده كنند./خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)