سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سه فاكتور موثر در رضایت از زندگی



 

 

سه فاكتور موثر در رضایت از زندگی

 

انسان‌ها زندگی و خوشبختی خود را براساس موفقیت‌ها و دستاورد‌هایشان می‌سنجند و اگر به اهدافی كه برای خود تعیین كرده‌اند، ....

 

گروهی از روانشناسان آمریكایی در یك نظرسنجی جدید دریافته‌اند افرادی كه از سه فاكتور اصلی شامل رفتن به دانشگاه، ازدواج و یك شغل خوب با درآمد كافی بهره‌مند هستند، زندگی شادتری دارند و بیشتر احساس خوشحالی و رضایت می‌كنند.

 

«دانیل كاهن‌من» - روانشناس برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و دستیار وی انگوس دیتون در دانشگاه پرنیستون - پاسخ‌های نظرسنجی شاخص سلامت «گالوپ - هلت‌ویز» را كه از 450 هزار شركت‌ كننده طی سال‌های 2008 تا 2009 جمع‌آوری شده بود، تجزیه و تحلیل كرده و به نتایج فوق دست یافته‌اند.

 

این متخصصان می‌گویند: انسان‌ها زندگی و خوشبختی خود را براساس موفقیت‌ها و دستاورد‌هایشان می‌سنجند و اگر به اهدافی كه برای خود تعیین كرده‌اند، دست پیدا كنند در نهایت به لحاظ احساسی و مالی ارضا می‌شوند و احساس امنیت می‌كنند.

 

به گزارش شبكه‌ی خبری ای.بی.سی، این احساس رضایت و امنیت باعث می‌شود فرد به شادی دست پیدا كند.

 

در این نظرسنجی معلوم شد كه سه فاكتور دانشگاه رفتن، ازدواج كردن و داشتن یك شغل خوب با درآمد مناسب معمولا از اهداف عمومی هستند كه اكثر انسان‌ها برای دستیابی به آنها تلاش می‌كنند.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
بررسی عوامل موثر بر نگرش و سطح رضایت شغلی حسابرسان.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیجان زندگی با طعم سه بعدی



 

 

هیجان زندگی با طعم سه بعدی

 

 

در نمایش تجهیزات الكترونیك مصرفی امسال آنچه بیش از همه توجه و تحسین كارشناسان حوزه‌های مختلف فناوری الكترونیك و تصویرسازی و همچنین شركت‌های فیلمسازی و اصحاب رسانه را برانگیخت، چیزی جز خودنمایی آخرین رهاوردهای غول‌های الكترونیك دنیا در زمینه لوازم نمایش سه‌بعدی نبود و به جرات می‌توان شوی الكترونیك امسال را میزبان درخشش خیره‌كننده فناوری سه‌بعدی معرفی كرد و این مهم به معنای ورود قریب‌الوقوع تلویزیون‌های سه‌بعدی به درون خانه‌ها و تغییر ذائقه تماشای خانگی از نمایش دو بعدی به عصر جدید نمایش سه‌بعدی است.

 


در حالی كه برای تماشای فیلم‌های سه‌بعدی صنعت رویاپرداز سینما و هضم هیجان آن، هنوز به عینك‌های مخصوص نیاز است، عینك‌های سه‌بعدی برای تماشای كانال‌های سه‌بعدی تلویزیون سر از خانه‌ها در می‌آورند تا از این پس تجربه منحصر به فرد اوج هیجان همراه با اعضای خانواده را رقم بزند.

 


طی نمایش الكترونیك امسال و در جریان نشست بزرگ دنیای خبر با شركت‌های بزرگ حاضر، محور گفتگوها بیش از هر چیز حول فناوری سه‌بعدی دور می‌زند.

 


غول‌های بزرگ الكترونیك همچون سامسونگ، توشیبا و پاناسونیك همگی یكصدا درصدد جلب مشتری برای محصولات سه‌بعدی جدیدشان از جمله تلویزیون‌های سه‌بعدی جدید و مسلما پخش‌كننده‌های پرتو آبی و دوربین‌های ویدئویی سه‌بعدی هستند.

 


اما نكته جالب توجه در این میان حضور جدی شركت‌های بزرگ فیلمسازی در جایگاهی بود كه در واقع ویترین لوازم الكترونیك سه‌بعدی خانگی و تلویزیونی محسوب می‌شود.

 


البته توضیح این تناقض را می‌توان در اظهارات اصحاب سینما بخوبی دریافت؛ به نحوی كه براساس گفته مدیرعامل شركت دریم‌وركز انیمیشن، مالك انیمیشن سه‌بعدی پرفروش دیوها علیه بیگانه‌ها، از میان ۱۰ فیلم موفق سال ۲۰۰۹، چهار‌‌فیلم سه‌بعدی بودند و این در حالی است كه از مجموع ۱۷۰ فیلم سینمایی پخش شده، در مجموع تنها ۱۰ فیلم با ویژگی سه‌بعدی در طول سال ساخته شده است.

 


این اظهارنظر در حالی از سوی روِسای شركت‌های عظیم رویاپردازی در كنفرانس مطبوعاتی نمایش بزرگ لوازم الكترونیك مصرفی امسال عنوان می‌شود كه آنها حیرت و تحسین خود از خط جدید تولید تلویزیون‌های با قابلیت نمایش سه‌بعدی را آشكارا بیان كردند و این چرخش تازه‌ای است كه از سوی شركت‌های بزرگ فیلمسازی و برخلاف مسیر قدیمی و معمول جریان حركت و رقابت میان دو رسانه سینما و تلویزیون مشاهده می‌شود.

 


البته تا اینجای كار نمی‌توان سامسونگ را تنها سازنده‌ای دانست كه فارغ از رقبای مشهور، به موج‌سواری در قلمرو الكترونیك سه‌بعدی مشغول است.

 


در همین رابطه شركت پاناسونیك نیز نخستین گام‌ها برای فناوری نمایش سه‌بعدی تلویزیونی را با نسخه‌های ثبت شده‌ای از بهترین‌های دو پخش‌كننده جهانی DirectTV و Skype شروع كرده است.

 


در همین خصوص تهیه‌كننده فیلم تمام عیار سه‌بعدی و فناورانه «آواتار»، در نمایش آخرین فناوری‌های لوازم الكترونیك مصرفی عبور از مرز فروش یك میلیارد را خاطرنشان می‌سازد و همین مهم توجه غول‌های الكترونیك دنیا را برای مهیا كردن زمینه پخش خانگی این قبیل فیلم‌های سه‌بعدی از طریق ادواتی نظیر تلویزیون‌های سه‌بعدی جدید سخت به خود مشغول كرده است.

 


به نحوی كه شركت پخش دایركت تی‌وی هفته گذشته از آغاز پخش سه‌بعدی محصولات سینمایی برای مشتریانش خبر داد و قرار است این كار جالب‌توجه را با تعدادی از مجموعه‌های جدید موجود در صدر فهرست برترین‌های خود و همچنین نرم افزار مخصوصی برای تطبیق دادن آن عملی سازد.

 


در این میان شركت توشیبا نیز از غافله تجهیزات نمایش سه‌بعدی دور نمانده و مانور خبری عمده این شركت در شوی سالانه تجهیزات الكترونیك خانگی حول محور چند خط جدید از تلویزیون‌هایی دور می‌زند كه مدلی از ریزپردازشگرهای معروف خود موسوم به Cell را در آن كار گذاشته است؛ و صد البته آنچه كه به طور ویژه‌ای این ریزپردازنده‌ها را مهم جلوه می‌دهد، طرق ارائه و انتقال مطلوب‌تر نمایش سه‌بعدی آنها نسبت به ریزپردازنده‌های عادی است و این همان تفاوت شاخصی است كه از ابتدای سال ۲۰۰۶ و ضمن معرفی آن به عنوان برنده رقابت غول‌های چند رسانه‌ای، نشان داد كه یك سر و گردن از تمام روش‌های انتقال سه‌بعدی موجود بالاتر است.

 


با این اوصاف، هم اكنون و به باور همه كارشناسان حوزه تجهیزات الكترونیك و فناوری تصویرسازی و نمایش سه‌بعدی، دیگر حد و مرزی برای فناوری نوین سه‌بعدی وجود ندارد و پر بیراه نیست با توجه به پیشرفت‌های خیره‌كننده این فناوری و فراگیر شدن و نفوذ آن در لایه‌های مختلف زندگی، حتی برای چیزی كه هم اكنون از آن تحت عنوان شیدایی سه‌بعدی D mania ۳ یاد می‌شود نیز محدودیتی نمی‌توان قائل شد.

 


غول‌های بزرگ الكترونیك درصدد جلب مشتری برای محصولات سه‌بعدی جدیدشان از جمله تلویزیون‌های سه‌بعدی هستنداین مهم در حالی است كه فناوری نمایش سه‌بعدی بیش از آن كه در قالب یك محصول ویژه سه‌بعدی، امكانات و مزایای خاص خود را به نمایش می‌گذارد، از بعد فنی و الكترونیك نیز ملزومات خاصی را طلب می‌كند؛ تا جایی كه نیاز به كابل‌هایی با امكان تأمین سرعت بالای ارسال داده (HD) برای فناوری نمایش سه‌بعدی و موضوع رسیدن به سرعت دیوانه‌وار ۸/۱۵ گیگا بایت بر ثانیه، بمب خبری شوی الكترونیك امسال بود كه طی اعلام رسمی یكی از شركت‌های پیشرو در این زمینه صورت گرفت.

 


در همین ارتباط، یك شركت مرتبط با فناوری سه‌بعدی نیز از خط تولید عینك‌های حاضر به خدمت سه‌بعدی خود با قیمت ۱۰۰ دلار خبر می‌دهد كه آخرین و گران‌ترین مدل ریزپردازنده در آن به كار گرفته شده است.

 


در میان غوغایی كه محصولات فناورانه و سه‌بعدی محور غول‌های الكترونیك یاد شده در نمایشگاه به پا كرده‌اند، تنها شركت شارپ است كه بیرون گود ایستاده و به رغم موجی كه این محصولات سه‌بعدی به پا كرده‌اند، اندكی هم خیس نشده است.

 


اما در عوض، این شركت با محصولی خودنمایی كرده است كه از قرار معلوم حتی ابتكاری‌تر یا دست‌كم تا فراگیر‌شدن تلویزیون‌های اچ.دی سودمندتر به نظر می‌رسد.

 


مجموعه جدیدی از تلویزیون‌ها كه از فناوری مخصوصی تحت عنوان تكنیك پیكسل چهارگانه استفاده می‌كنند، رهاورد شارپ برای شوی لوازم الكترونیك مصرفی امسال است. به عبارتی در این تلویزیون‌ها یك پیكسل فرعی چهارم زرد به مدل قبلی RGB (قرمز، سبز و آبی) اضافه شده است و چینش‌های پیكسلی به كار رفته در محصولات جدید شركت RGBY (قرمز، سبز، آبی و زرد) هستند.

 


اما كارشناسان در قبال ۷ مدل مختلف از تلویزیون‌هایی كه شارپ با بهره‌گیری از این تكنیك جدید روی صحنه نمایش برده است، تنها به این اظهارنظر بسنده كرده‌اند كه رنگ‌ها بسیار عالی و مبهوت‌كننده هستند و در ضمن به هیچ عینك مخصوصی برای تماشا احتیاج نیست.

 


با این اوصاف، كارشناسان و خبرگان صنعت الكترونیك و دنیای نمایش سه‌بعدی، از چرخش كانال‌های تلویزیونی به سوی سه‌بعدی شدن خبر می‌دهند.

 


البته با وجود فیلم آواتار كه از قرار معلوم و تا این جای كار فروش گیشه بیشتر از میلیارد را تجربه می‌كند، جای تعجب و غافلگیری ندارد كه فناوری سه‌بعدی فكر و ذهن شركت‌های پخش‌كننده تلویزیونی را سخت به خود مشغول كرده است.

 


به نحوی كه شركت رسانه‌ای بزرگی مثل دیسكاوری كامیونیكیشن از شراكت با شركت‌های سونی و آیمكس برای راه‌اندازی یك شبكه تلویزیونی سه‌بعدی خبر می‌دهد و در همین اوضاع و احوال، ESPN نیز اعلام كرده است كه شبكه سه‌بعدی خود را تنها در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ راه‌اندازی خواهد كرد.

 


اما روی دیگر سكه پخش تلویزیونی و كانال‌های سه‌بعدی، از واقعیتی مبنی بر چشم‌انداز سه‌بعدی مصرف‌كننده خانگی حكایت دارد و به نوبه خود نیازمند آن است كه افراد، مجموعه‌ای شامل یك تلویزیون سازگار با فناوری نمایش سه بعدی (۱۰۰۰‌دلاری) و یك عینك مخصوص سه‌بعدی (۲۰۰ دلاری) خریده و ضمن نشستن روی مبل و در خلوت خانه خود در دنیای رویاپردازی نمایش سه‌بعدی فرو روند.