سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سفید كردن دندان را اینجا بیاموزید


بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شده كه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند.





ویدیو مرتبط :
آموزش سفید کردن دندان - ویژه دانشجویان دندان پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفید کردن دندان را اینجا بیاموزید !



 

سفید کردن دندان را اینجا بیاموزید

 

بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شدهكه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند.

 

با جست‌و‌جویی كوتاه در سایت‌ها و مقالات منتشر شده در اینترنت به نسخه‌های متعددی برای سفیدكردن دندان‌ها یا بلیج‌كردن آن‌ها می‌رسید كه در آن به استفاده از برخی مواد طبیعی از قبیل نمك، توت فرنگی، پرتقال، آبلیمو و سركه برای پاكسازی و سفید‌كردن دندان اشاره شده است. در این مقالات عموما استفاده مكرر از این مواد و ماساژ آن‌ها روی دندان را بهترین روش سفید كردن دندان به شیوه طبیعی می‌دانند در حالی كه اثرات مخرب این مواد بر مینای دندان‌ مشخص است. این مواد اگر چه طبیعی‌اند اما به‌دلیل بالا بودن میزان اسیدیته آن‌ها تاثیرات مخربی بر مینای دندان می‌گذارند به‌ویژه اگر به‌صورت مكرر بر مینای دندان ماساژ داده شوند.

 


بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شده كه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند. اگر شما نیز قصد دارید، برای برطرف كردن تغییر رنگ دندان‌های خود كه در بیشتر موارد به‌دلیل مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و سیگار به‌وجود می‌آید به دندان‌پزشك مراجعه كنید، شاید بد نباشد پیش از آن نسخه‌های گیاهی درمانگران مكاتب درمانی طبیعی را برای از بین بردن رنگ دندان و سفیدكردن آن بدون مواد شیمیایی و ابزار پزشكی تجربه كنید.

 

سفید‌كننده‌ای به‌نام مریم گلی

جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یكی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است. برای افزایش میزان اثرپذیری مریم گلی، كافی است چند برگ تازه مریم گلی را به‌خوبی بجوید و بعد میكس شده 5 گرم برگ مریم گلی تازه را روی دندان‌های خود ماساژ دهید. تكرار این ماساژ هر شب در مدت زمان كوتاهی كمك می‌كند تا سفیدی از دست رفته به دندان‌های‌تان باز گردد.

 


خمیردندان گیاهی برای سفیدكردن دندان‌های شما

برخی از درمانگران شیوه‌های درمانی طب سنتی در جهان به‌ویژه در كشور هند استفاده از تركیبی از پودر زردچوبه، روغن خردل و نمك را برای پاكسازی دندان‌ها و سفید‌كردن رنگ دندان موثر می‌دانند. آن‌ها برای تهیه این خمیر گیاهی سرقاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یك قاشق چای خوری روغن خردل و مقدار اندكی نمك تركیب می‌كنند و این مخلوط را برای مسواك كردن دندان‌ها توصیه می‌كنند. به اعتقاد این گروه این خمیر گیاهی هر نوع تغییر رنگ و زردشدگی دندان را برطرف می‌كند.

 


دهانشویه طبیعی چندكاره

اگر چه ممكن است عصاره یا اسانس گیاه دم اسب را در داروخانه‌های گیاهی یا برخی از عطاری‌ها پیدا كنید اما توصیه می‌كنیم این عصاره را خودتان در منزل تهیه كنید تا از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای تهیه این دهانشویه طبیعی كافی است 10 گرم گیاه دم اسب را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یك لیوان از آن باقی بماند. سپس هر بار به هنگام استفاده نصف استكان از این عصاره را با یك قاشق غذاخوری عسل تركیب كنید و به‌عنوان دهانشویه از آن استفاده كنید. می‌توانید این دهانشویه را قرقره كنید یا آن را با كمك انگشت دست روی لثه و دندان‌تان ماساژ دهید. دهانشویه دم اسب علاوه‌بر برطرف شدن رنگ زرد دندان‌ها به تقویت و استحكام لثه‌ها نیز كمك می‌كند. دقت كنید كه این دهانشویه را هر هفته 3‌بار و تنها برای یك دوره درمانی 2ماهه استفاده كنید.

 


جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یكی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است

 


لك‌زدایی با گل زنبق

قطعا تا امروز درباره لك‌های دندان شنیده‌اید كه یك یا چند دندان با وجود آن‌كه سفید و سالم هستند اما به‌دلیل داشتن لك و تغییر رنگ كوچكی جذابیت و زیبایی اولیه خود را ندارند. برای درمان این لك‌های كوچك كه ناشی از مصرف مواد‌غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه است می‌توانید از گیاه زنبق و نعنا استفاده كنید. برای این كار لازم است گیاه تازه زنبق و نعنا را در مخلوط كن ریخته و آن‌ها را به‌خوبی مخلوط و ریز كنید. سپس از این مخلوط برای ماساژ دادن دندان لك شده استفاده كنید.

 


این توصیه‌ها را جدی بگیرید

اگر چه راهكارهایی متنوعی برای درمان تیرگی و لك شدن دندان و تغییر رنگ آن در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد اما مراقبت‌های اولیه از دندان نیز در حفظ سلامت و تندرستی دندان و بازگرداندن سلامت و زیبایی آن نیز موثر است. بنابراین هرگز فراموش نكنید كه حداقل 2 بار در روز دندان‌های‌تان را مسواك كنید. حتما پیش از خواب از نخ دندان برای از بین بردن مواد زائد باقی مانده در فواصل دندان‌ها استفاده كنید و از یاد نبرید كه تنها زیبایی و آراستگی ظاهری دندان‌ها ملاك نیست. سعی كنید هر 6 ماه یك بار به دندان‌پزشك برای بررسی وضعیت دندان‌ها مراجعه كنید.

 

منبع:p30data.com