سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سبزي فوق العاده جهت سفيدي دندان



 

 

يک متخصص تغذيه گفت: مصرف اين سبزي براي دهان و دندان بسيار مفيد است، لثه را سالم نگه مي‌دارد و از خرابي دندان‌ها جلوگيري و درد دندان را بر طرف مي‌کند.

مرتضي صفوي با بيان اين که گشنيز و تخم آن از نظر طب قديم ايران سرد و خشک است، گفت: مصرف گشنيز معده را تقويت و خوردن آن با غذا به هضم غذا کمک مي‌کند، تخم گشنيز شير را در مادران شيرده زياد مي‌کند و براي تسکين درد دندان جويدن تخم گشنيز مفيد است.

 

اين متخصص تغذيه اضافه کرد: گشنيز خواب آور، مسکن و آرام کننده، تسکين کننده استفراغ و برطرف کننده عطش است، مصرف آن به بدن نيرو مي‌بخشد، نيرو دهنده قلب و قاعده آور است و براي برطرف کردن افسردگي مي‌تواند مفيد باشد. مصرف بسيار زياد گشنيز باعث بي حسي مي‌شود.
صفوي افزود: براي نرم کردن سينه مي‌توان از جوشانده تخم گشنيز استفاده کرد. خوردن گشنيز براي دهان و دندان بسيار مفيد است، لثه را سالم نگه مي‌دارد و از خرابي دندان‌ها جلوگيري و درد دندان را بر طرف مي‌کند.

 

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
GC Mi Paste و GC Tooth Mousseخمیر موضعی جهت تقویت دندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عصاره ای فوق العاده جهت درمان‌ يبوست



 

 

عصاره ای فوق العاده جهت درمان‌ يبوست

 

اگر دچار یبوست هستید توصیه می کنیم از این عصاره میل کنید تا هرگز دچار یبوست نشوید.

عصاره مالت جو برای افرادی كه دچار التهاب روده، یبوست یا فتق معده هستند، بسیار مفید است.
جوهای جوانه‌زده را مالت می‌گویند كه دارای 60 درصد مالتوز، 10 درصد ساكاروز، 20 درصد دكسترین و مقداری مواد مغذی و ویتامین‌های 1 B و 2 B است.
در مرحله جوانه‌زنی و بر اثر عملكرد آنزیم‌های مختلف موجود در جو، مواد مغذی بسیاری تشكیل یا افزایش می‌یابند (مثل ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری) سپس مالت را می‌جوشانند و با افزودن مواد خوراكی مجاز و رازك، مایع حاصل را صاف و بسته‌بندی می‌كنند.
عصاره مالت جو برای افرادی كه دچار یبوست هستند، می‌تواند مفید باشد و هر فردی باید در برنامه غذایی روزانه خود به مقدار كافی فیبرهای غذایی محلول و غیرمحلول را مصرف كند. فیبرها اثرات مفید بسیاری دارند، از جمله باعث تنظیم عملكرد روده، كاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی انواع سرطان می‌شوند.