سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زنانگی‌های فراموش شده



زنان شاداب,زنان موفق, هنر مادر

پدر، همیشه زندگی و موفقیتش را مدیون مادر بود. این اواخر كه سنش بالاتر رفته بود و دلش نازك شده بود، وقتی خاطرات دوران ورشكستگی‌اش را تعریف می‌کرد، گوشه‌ی چشمش خیس می‌شد. بارها گفته بود كه چطور به خاطر بدهی‌اش مجبور شده بود مغازه و خانه را بفروشد و مادر با همدلی و همراهی‌اش نگذاشته بود آب از آب تكان بخورد. پدر بارها و بارها تعریف كرده بود و ما مانده بودیم در عجب از هنر مادرمان.

شادمانی را غذای روح می‌دانند. زنان شاداب و سرزنده محیط خانه را به مكانی امن و پرآرامش تبدیل می‌كنند.

زن به طور مداوم با اعضای خانه در ارتباط است و در همه‌ی موقعیت‌های زندگی می‌تواند نقش مۆثری داشته باشد.

راهكارهای زیادی برای ایجاد شادی و نشاط در خانواده وجود دارد كه زنان به این راهكارها جان می‌دهند. در این جا چند مورد را پیشنهاد می‌كنیم:
 
پرهیز از افراط و تفریط در زندگی
دستورات دینی ما انسان‌ها را به داشتن تعادل در زندگی راهنمایی می‌كند. داشتن حد وسط در زندگی باعث می‌شود كه از بسیاری چشم و هم چشمی‌ها و حسادت‌ها كه از بین برنده‌ی نشاط در خانه است جلوگیری شود. به عنوان مثال اصرار در داشتن ماشین آخرین مدل، آن هم به هر قیمتی، صددرصد آرامش زندگی را به هم می‌ریزد. از آن‌جا كه مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانه در اختیار خانم‌ها است در این مورد می‌توانند نقش كلیدی داشته باشند و اگر همسرشان نیز می‌خواهد به خاطر نگاه دیگران خود را دچار زحمت كند و با مدیریت درست او را از این كار باز دارند.

عادت كردن به تشكر و سپاسگزاری از همسر
این عادت پسندیده در همه‌جا تأثیر بسیار مثبتی دارد و در محیط خانه نیز خیلی مۆثر است و باعث می‌شود روابط، دوستانه‌تر شود و اگر همسرمان این عادت را نداشت از ما یاد بگیرد و او نیز قدردان زحمات ما باشد. به طور كلی سپاسگزاری كردن حس خوبی را در هر دو طرف به وجود می‌آورد و باعث دلگرمی می‌شود.

داشتن نگرشی عادلانه نسبت به خانواده همسر
بودن در كنار خانواده و دوستان قدیمی به انسان حس خوبی را می‌دهد. همان‌طور كه هر زنی دوست دارد با خانواده خود ارتباط داشته باشد مرد هم دوست دارد با خانواده خود ارتباطی مداوم داشته باشد. محدود كردن او از برقراری ارتباط با خانواده‌اش از عوامل از بین برنده‌ی شادمانی در زندگی است.
 
بدون شرط شاد باشید
موكول كردن شادی به آینده و گذاشتن شرط و شروط برای شاد بودن كاری غیر منطقی است. به عنوان مثال زنی كه شرط رفتن به یك مسافرت را داشتن ماشین شخصی می‌داند. خود و همسرش را از لذت سفر محروم می‌كند و شاید بهترین سال‌ها را برای یك سفر لذت‌بخش از دست بدهد.
 
یاد كردن خداوند در همه وقت و همه جا
خانمی كه همیشه و در همه‌ی امور زندگی خدا را در نظر می‌گیرد، زمانی هم كه مشكلات پیش می‌آید، چه مشكلات مادی باشد و چه بیماری و از این قبیل موارد با یاد خداوند می‌تواند اضطراب و دلهره را از همسر و محیط خانه دور كند و شهامت و بردباری مرد را برای رویارویی با مشكلات دوچندان كند. یاد خداوند و توكل به او در همه امور باعث ایجاد آرامش و از دست ندادن شادی در خانه می‌شود.
منبع:باشگاه همسران جوان
 


ویدیو مرتبط :
دكتر شیری - زنانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم سجده و تشهد فراموش شده



سجده

سجده و تشهدی را که انسان فراموش کرده و بعد از نماز، قضای آن را بجا می آورد باید تمام شرایط نماز؛ مانند پاک بودن بدن و لباس و رو به قبله بودن و شرطهای دیگر را داشته باشد.

اگر سجده ی تشهد را چند دفعه فراموش کند مثلا یک سجده از رکعت اول و یک سجده از رکعت دوم فراموش نماید باید بعد از نماز قضای هر دو را با سجده های سهوی که برای آنها لازم است بجا آورد و لازم نیست معین کند که قضای کدام یک از آنها است .


اگر یک سجده و تشهد را فراموش کند احتیاط واجب آن است که هر کدام را اول فراموش کرده، اول قضا نماید و اگر نداند کدام اول فراموش شده باید احتیاطاً یک سجده و تشهد و بعد یک سجده دیگر بجا آورد یا یک تشهد و یک سجده و بعد یک تشهد دیگر بجا آورد تا یقین کند سجده و تشهد را به ترتیبی که فراموش کرده قض نموده است .

اگر به خیال این که اول سجده را فراموش کرده اول قضای آن را بجا آورد و بعد از خواندن تشهد یادش بیاید که اول تشهد را فراموش کرده احتیاط واجب آن است که دوباره سجده را قضا نماید و نیز اگر به خیال این که اول تشهد را فراموش کرده اول قضای آن را بجا آورد و بعد از سجده یادش بیاید که اول سجده را فراموش کرده بنابر احتیاط واجب باید دوباره تشهد را بخواند.

اگر بین سلام نماز و قضای سجده یا تشهد کاری کند که اگر عمدا یا سهوا در نماز اتفاق بیافتد نماز باطل می شود مثلا پشت به قبله نماید ،باید قضای سجده و تشهد را بجا آورد و نمازش صحیح است .

اگر بعد از سلام نماز یادش بیاید که یک سجده از رکعت آخر را فراموش کرده باید قضای سجده ای را که فراموش کرده بجا آورد و بعد از آن دو سجده سهو بجا آورد چه کاری که نماز را باطل می کند کرده باشد یا نه و اگر تشهد رکعت آخر را فراموش کرده باشد باید قضای تشهد را بجا آورد و بعد از آن دو سجده سهو بجا آورد.

اگر بین سلام نماز و قضای سجده یا تشهد کاری کند که برای آن سجده سهو واجب می شود مثل آن که سهوا حرف بزند باید سجده یا تشهد را قضا کند.

اگر نداند که سجده را فراموش کرده یا تشهد را، به احتیاط واجب باید هر دو را قضا نماید و هر کدام را اول بجا آورد اشکال ندارد و باید یک بار سجده سهو نیز بجا آورد.

اگر شک دارد که سجده یا تشهد را فراموش کرده یا نه واجب نیست قضا نماید.

اگر بداند سجده یا تشهد را فراموش کرده و شک کند که پیش از رکوع رکعت بعد بجا آورده یا نه، احتیاط واجب آن است که آن را قضا نماید.

کسی که باید سجده ی تشهد را قضا نماید اگر برای کار دیگری هم سجده سهو بر او واجب شود باید بعد از نماز، سجده یا تشهد را قضا نماید بعد سجده سهو را بجا آورد.

اگر شک دارد که بعد از نماز قضای سجده یا تشهد فراموش شده را بجا آورده یا نه چنانچه وقت نماز نگذشته باید سجده یا تشهد را قضا نماید و اگر وقت نماز هم گذشته بنابر احتیاط واجب باید سجده یا تشهد را قضا نماید.