سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زمستان، حال دست‌ها و ناخن‌های‌تان را گرفته؟


همه خانم‌ها دوست دارند دست‌هایی زیبا و ناخن‌های خوش‌فرم داشته باشند. به همین دلیل است که هرازگاهی به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های کالاهای بهداشتی سر می‌زنند تا با جدیدترین فرآورده‌های بهداشتی ناخن و پوست آشنا شده و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنند.


مجله سیب سبز: همه خانم‌ها دوست دارند دست‌هایی زیبا و ناخن‌های خوش‌فرم داشته باشند. به همین دلیل است که هرازگاهی به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های کالاهای بهداشتی سر می‌زنند تا با جدیدترین محصولات و فرآورده‌های بهداشتی ناخن و پوست آشنا شده و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنند؛ محصولاتی که غالبا با مواد شیمیایی و توسط کارخانه‌های صنعتی تولید شده‌اند و اگرچه فواید زیادی دارند اما بدون عارضه نیز نیستند. خوشبختانه امروز با رشد علم و تکنولوژی تحقیقات وسیعی درباره گیاهان دارویی و تاثیرات مثبت آنها بر سلامت جسم به‌ویژه بحث زیبایی صورت گرفته و نتایج مطلوبی در این زمینه به دست آمده است. بسیاری از گیاهان دارویی موجود در طبیعت قابلیت زیادی برای تهیه انواع ماسک‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های طبیعی به منظور تغذیه و تقویت ناخن‌ها، پوست و مو دارند. این‌جا ساده‌ترین این محصولات گیاهی را که مواد اولیه آن قابل دسترس برای تمامی افراد جامعه است را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر پوست‌تان ترك‌ترك شده

مردان و زنان زیادی هستند كه با شروع فصل زمستان و سردتر شدن هوا با ترك خوردن پوست دست، لب و حتی پا مواجه می‌شوند. برای پیشگیری و درمان این ترك‌های پوستی نیز راهكارهایی وجود دارد كه یكی از ساده‌ترین آنها استفاده از روغن و اسانس روغنی به دست آمده از گیاه بومادران است.  برای تهیه عصاره این گیاه کافی است مقداری از برگ‌های این گیاه را در آب ریخته و بجوشانید سپس این مخلوط را صاف کرده و برگ‌ها را از آب بومادران جدا کنید. این محلول را سرد کرده و از آن برای شست و شوی دست یا پا و موضعی که دچار ترک شده استفاده کنید. این محلول را هرگز خشک نکنید و اجازه دهید به طور طبیعی روی دست یا پای شما خشک شود.



چطور ناخن‌هایی زیبا و محكم داشته باشیم

برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از آنها تهیه مخلوطی از پوست تخم‌مرغ و آب‌لیموست.
 برای تهیه این ترکیب کافی است پوست چند تخم‌مرغ را آسیاب کنید و هر بار یکی، دو قاشق از آن را با یک استکان آب‌لیموی تازه مخلوط کنید به حدی که بتوانید ناخن‌های‌تان را در این مخلوط قرار دهید. بهترین و مفیدترین مدت زمان برای نگه داشتن ناخن‌ها و سرانگشتان دست در این مخلوط 15 تا 20 دقیقه است. پس از آن دست‌ها را بشویید و این کار را هر شب پیش ازخواب تکرار کنید. علاوه بر این استفاده از ترکیب دانه‌های بلال و شیر نیز برای درمان شکنندگی ناخن‌ها و پیشگیری از ابتلا به آن بسیار موثر است. برای این منظور دانه‌های بلال را در دستگاه مخلوط کن ریخته و آنها را له کنید سپس یک استکان شیر به آنها اضافه کرده و پس از خمیر کردن آنها این خمیر را روی ناخن‌های خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

لوسیون ویژه برای روزهای سرد و خشك

ابتلا به خشكی و خشونت پوست در روزهای سرد و خشك زمستان خیلی بیشتر از روزهای سرد و مرطوب پاییز است. اگر می‌خواهید با كمك یك نسخه طبیعی ساده و كم‌هزینه لوسیون یا كرمی برای بهبود خشكی پوست یا پیشگیری از آن داشته باشید كافی است لوسیون گلیسیرین و گلاب را تجربه كنید. برای تهیه این لوسیون کافی است یک استکان گلاب را با یک استکان گلیسیرین مخلوط کنید و این ترکیب را با پنبه روی پوست دست خود بمالید. از این لوسیون می‌توانید هر روز و شب استفاده كنید. حتی می‌توانید شب‌ها این لوسیون را به دست بمالید ودست‌تان را با دستكش بپوشانید تا تختخواب‌تان كثیف نشود.

اگر با آب زیاد سر و كار دارید

افرادی كه در طول روز زیاد با آب سر و كار دارند نه‌تنها با خشكی پوست بلكه با نرمی ناخن‌ها نیز مواجه می‌شوند. رطوبت آب و تاثیر مواد شوینده به مرور استحكام و استقامت ناخن‌های آنها را كم می‌كند. اگر شما هم در گروه افرادی هستید كه با آب سر و كار دارید و عادت دارید ظرف‌ها را با دست و آن هم بدون دستكش بشویید بهتر است از كرم زیتون و بادام ما استفاده كنید. برای تهیه این مخلوط کافی است به میزان مساوی 4 روغن زیتون، كنجد، كرچك و بادام تلخ را با هم ترکیب کرده و آن را روی ناخن‌های خود ماساژ دهید و اجازه دهید این كرم دست‌كم به مدت یك ساعت روی ناخن‌های‌تان باقی بماند.

لوسیون تخم‌مرغ و عسل برای پاک‌کردن لک‌ها

اكثر افرادی كه خشكی پوست دست را در فصل زمستان تجربه می‌كنند و با خارش پوست مواجه می‌شوند به دنبال آن از خارش، سرخی پوست، كدری و تیرگی آن شكایت دارند. این تیرگی‌ها به مرور كه روی پوست می‌ماند موجب بروز لك‌هایی روی پوست می‌شود. یكی از راهكارها برای پیشگیری از این تیرگی‌ها این است كه از لوسیون تخم‌مرغ و عسل استفاده كنید. برای ساختن این لوسیون خانگی می‌توانید سفیده یك تخم‌مرغ را از زرده آن جدا كنید و آن را با یك قاشق عسل و یك قاشق گلیسیرین تركیب كنید. این تركیب را درون یخچال تا 3 روز نگهداری كنید و هر شب نیم‌ساعت این لوسیون را روی پوست دست بمالید.

پوستی نرم و لطیف با عصاره گیاهی

علاوه بر عوامل طبیعی مانند سوز و سرمای هوا، خشكی و كاهش میزان رطوبت محیط زندگی و تابش آفتاب فاكتورهای دیگری نیز وجود دارد كه از میان آنها می‌توان به افزایش سن، تحلیل رفتن عضلات و ماهیچه‌ها، كاهش میزان چربی پوست اشاره كرد؛ عواملی كه به مرور می‌تواند به خشكی و زبری پوست دست منتهی شود به گونه‌ای كه فرد به مرور شاهد بروز چین و چروك روی پوستش باشد. اگر می‌خواهید پوست نرم و لطیف خود را برای همیشه حفظ كنید از این نسخه طلایی استفاده كنید. هر روز از ژل طبیعی و بدون اسانس آلو‌ورا كمك بگیرید و آن را روی پوست دست‌تان ماسك كنید.

درمان گیــاهی‌برای تغییررنگ ناخن

شست‌وشوی ناخن‌ها و سرانگشتان با عصاره گل بابونه یا عصاره گیاه دم‌اسب تاثیر زیادی در برطرف کردن تغییر رنگ ناخن‌ها دارد. تغییر رنگ ناخن یکی از مشکلات شایع میان خانم‌ها و دختران است که به سادگی با شست‌وشوی دست‌ها به ویژه سرانگشتان با عصاره گل بابونه قابل درمان و کنترل است. برای این منظور در کتب طب سنتی به شیوه دیگری نیز اشاره شده است. در این شیوه استفاده از خمیر گل سرخ نیز توصیه شده است. برای تهیه این خمیر باید مقدار مساوی از برگ گل سرخ و برگ درخت سرو را به صورت پودر درآوردید و با سرکه یا آبلیمو خمیر کنید. این خمیر را به مدت نیم‌ساعت روی ناخن‌ها گذاشته و سپس بشویید. این خمیر برای از بین بردن رنگ و زردی ناخن‌ها موثر است.


ویدیو مرتبط :
مانیکورکردن ناخن‌های دست با دستگاه ناخن «پریتک» Pritech

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناطق به دلیل انزوای شدید در حال دق کردن است/ ناطق به خاتمی گفت: دست میر حسین را بگیر و ببر به سراسر ایران و بگو "من کنت مولا فهذا میرحسین مولا"!



تازه ترین تحلیل تندرویی که در تندترین شرایط «چهره» می شود؛

ناطق به دلیل انزوای شدید در حال دق کردن است/ ناطق به خاتمی گفت: دست میر حسین را بگیر و ببر به سراسر ایران و بگو "من کنت مولا فهذا میرحسین مولا"!

وی که به سخنان تند و گاه غیراخلاقی در مورد مخالفان و منتقدان مشهور است و همواره در ایام درگیریهای شدید و تندروی ها "چهره" می شود ، خطاب به ناطق می گوید: مسئله رزمندگان به امثال تو ربطی ندارد!

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب: سعید قاسمی از عناصرتندروی حامی دولت در واکنش به اظهارات اخیر ناطق نوری با بیان این که «او به دلیل انزوای شدید در حال دق کردن است» ، مسئولیت سردادن شعار در حرم امام رضا (ع) را به گردن گرفت و گفت: اگر ادامه بدهند حزب الله رسما عنان پاره می کند و به سراغشان می رود.

به گزارش «انتخاب» ؛ وی که به سخنان تند و گاه غیراخلاقی در مورد مخالفان و منتقدان مشهور است و همواره در ایام درگیریهای شدید و تندروی ها "چهره" می شود و اساساً در شرایط صلح و دوستی از او و امثال او خبری نیست ، خطاب به ناطق می گوید: مسئله رزمندگان به امثال تو ربطی ندارد!

ناطق نوری گفته بود: در طول جنگ بعضی از بچه‌ها که ظرفیت کمتری داشتند بر اثر دوری از خانواده، فشار جنگ و غربتی که در جبهه دچارش شده بودند به افسردگی دچار شدند و گرفتار نوعی بیماری روانی شدند. عده‌ای از اینها ادعا می‌کردند امام زمان را می‌بینند. اوایل خیلی به این مسئله توجه نمی‌شد. بعد دیدند تعداد مدعیانی که آقا را زیارت کرده‌اند خیلی زیاد شده. اینها دچار تخیل و توهم شده بودند. وقتی وزیر کشور بودم برای بازدید از منطقه به جبهه رفتم. یک‌بار در محوری اطراف ایلام، جوانی که طفلک قیافه نورانی هم داشت با محاسنی بلند و سری تراشیده و دست‌هایی حنا بسته و خیلی ملکوتی سمت من آمد و همین‌طور که با من راه می‌آمد یک‌دفعه گفت آقا ببین، ببین این پرنده چه می‌گوید، در همان حین که می‌خواست به من بگوید آن پرنده چه می‌گوید، شروع کرد به سینه زدن و گفت پرنده دارد می‌گوید وای حسین کشته شد.

سوابق و نظریات پیشین

«انتخاب» اما هر چه تلاش کرد نتوانست به سابقه ای از این فرد دسترسی پیدا کند جز آنکه برخی سایت ها وی را «یکی از فرمانده سابق سپاه» و «همرزم جاج احمد متوسلیان» ، «استاد دانشگاه» و حتی «کارشناس مسایل استراتژیک» خوانده اند. البته در جستجوی «انتخاب» مشخص شد که او حملات لفظی و گاه فحاشی هایی خطاب به افرادی چون هاشمی رفسنجانی ، محسن رضایی و برخی مخالفان نظریاتش داشته است.

برخی نظریات قدیمی او در پی می آید:

* در خصوص اظهارت مجیدی در دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری گفت: عزیزم مجیدی! آن روزی که با هنرنمایی خود فیلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی کمر جبهه اسلام شکست و گاف دادی و برای یک عمر باید جواب خدا را بدهی.

* در خصوص اظهارت مجیدی در دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری گفت: عزیزم مجیدی! آن روزی که با هنرنمایی خود فیلمی را در مقابل احمدی‌نژاد ساختی کمر جبهه اسلام شکست و گاف دادی و برای یک عمر باید جواب خدا را بدهی.

* همه آنها شدند یک خط از شیمون پرز و اوباما تا سروش و گوگوش و رجوی و ریگی و کروبی و موسوی و 1500 NGO که درزمان هاشمی و موسوی تاسیس شد، همه ریختند کف خیابان و پسر من هم متوجه نبود و چند صباحی با اینها تکبیر گفت و وقتی دید که شعار داده می شود مرگ بر اصل ولایت فقیه، بچه علی رغم اینکه روغن سرش زده بود آمد بیرون پلاکارد دستش گرفت که آقای موسوی.. خوردیم به تو رای دادیم!

به تو چه !

«انتخاب» ضمن پوزش از بینندگانش به خاطر استفاده مکرر از الفاظ نادرست در این گفت و گو ، متن این گفت و گو را در پی می آورد، با این توضیح که سایت روزنامه ایران با اشاره به بخشی از اظهارات ناطق نوری که آن را «توهینی به سابقه و زشت که حتی در کلام بدترین دشمنان انقلاب اسلامی هم به سختی یافت می شود» خوانده در گفت و گو با آقای قاسمی که او را «استاد دانشگاه» خوانده ، آورده است:

حاج سعید قاسمی با بیان اینکه  علی اکبر ناطق نوری مصداق اصلی "ساکتین فتنه" و "خواص بی بصیرت" در کلام رهبر معظم انقلاب است، گفت: ناطق نوری همان کسی است که به خاتمی گفت دست میر حسین را بگیر و ببر به سراسر ایران و بگو "من کنت مولا فهذا میرحسین مولا"! تو بگو در فتنه 88 چگونه بودی و برای چه کسی شمشیر زدی؟

وی ادامه داد: اخباری داریم که نشان می دهد ناطق نوری مصداق کامل مرفهین بی درد است و سرگرم اسب سواری و کیف و حال در ویلا! همان بهتر که به همین کارها مشغول باشد و سر خود را گرم کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مصاحبه اخیر ناطق نوری و با بیان اینکه وی به دلیل انزوای شدید در حال دق کردن است، تصریح کرد: بزرگ کردن اینگونه آدم ها و کسانی که آقا از آنها به عنوان خواص بی بصیرت و ساکت فتنه نام برده کار اشتباهی است و اساسا لیاقت ندارند پاسخ آنها را بدهیم.

وی در خصوص هدف ناطق نوری از این توهین زشت به رزمندگان، اظهار داشت: امثال این آقایان حسب طراحی و دستورات برآمده از خانه های تیمی، یک جبهه متحد تشکیل داده و با تضعیف دولت احمدی نژاد به دنبال ایجاد روحیه یاس در مردم هستند؛ این توهین زشت نیز بخشی از پازل دشمن بود که ناطق نوری آن را کامل کرد.

این فرمانده دفاع مقدس با هشدار شدید به ناطق نوری در خصوص تضعیف دولت، گفت: "اگر ادامه بدهند حزب الله رسما عنان پاره می کند و به سراغشان می رود؛ همچنان که در مشهد هم دیدم. آقای ناطق نوری! این گوی و این میدان. ویلا و اسبت را کنار بگذار و مثل اول انقلاب که هیچ چیز نداشتی وارد معرکه شو!"

حاج سعید قاسمی با طرح این پرسش که " ناطق نوری در گرماگرم جبهه و جنگ کجا بود؟" خاطرنشان کرد: اینکه ناطق نوری در دفتر آقاست برای ما کفایت نمیکند. میزان حال فعلی افراد است.

وی اظهار داشت: ایشان به جای این سخنان توهین آمیز و عجیب و غریب و به جای لگد زدن به جنازه مطهر شهدا و خون دل دادن به جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، بهتر است الان بگوید در کجای اقتصاد مقاومتی که آقا فرمودند، قرار دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: در ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری باید منتظر حوادث و سخنانی بسیار عجیب تر از این باشیم و خود را آماده کنیم./انتخاب