سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زمانی برای زنده كردن مجدد موها


شما در زمستان حتی برای رنگ و صاف كردن مو با مواد شیمیایی، بیشتر هزینه می‌كنید اما باید حواس‌تان باشد كه در این روزها باید بیشتر مواظب موهای‌تان باشید. در این روزها 2 گونه آسیب مو خیلی شایع است كه در اینجا می‌توانید در مورد این 2 نوع آسیب‌دیدگی شایع مو و چند راه ساده برای ترمیم آن‌ها نكته‌های مفیدی بخوانید.





صبح بخیر: یكی از خوبی‌های تابستان این است كه به موهای‌تان اجازه می‌دهید بعد از شست‌وشو خودش حالت بگیرد بدون آن‌كه خشكش كنید از خانه خارج شوید. موهای شما به این استراحت و دور ماندن از حالت دهنده‌های حرارتی واقعا نیاز دارد. اما وقتی روزهای سرد پاییز  و زمستان فرا می‌رسند  اكثر خانم‌ها از سشوار و اتوی صاف كننده مو استفاده می‌كنند. شما در زمستان حتی برای رنگ و صاف كردن مو با مواد شیمیایی، بیشتر هزینه می‌كنید اما باید حواس‌تان باشد كه در این روزها باید بیشتر مواظب موهای‌تان باشید. در این روزها 2 گونه آسیب مو خیلی شایع است كه در اینجا می‌توانید در مورد این 2 نوع آسیب‌دیدگی شایع مو و چند راه ساده برای ترمیم آن‌ها نكته‌های مفیدی بخوانید.





اگر رنگ زیادی به موهای‌تان زده‌اید

ترمیم آسیب‌های شیمیایی

آرایش زیاد موها با مواد شیمیایی مانند «های‌لایت كردن موها» و «صاف كردن مو با استفاده از لوازم آرایشی»  باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی تار مو ، شكننده و كدر شدن آن می‌شود. این مواد شیمیایی به داخل مو نفوذ می‌كنند و لایه چربی (لیپیدی) محافظ ساقه مو (همان لایه‌ای كه موها را سالم و براق نگه می‌دارد) را از بین می‌برند و در نتیجه موها حالت بیمار گونه و كدر پیدا می‌كنند.
  • چگونه درمان كنید:
هفته‌ای یك بار از بخار آب برای باز كردن كوتیكول مو و نفوذ نرم‌كننده به داخل ساقه مو استفاده كنید.
  • چگونه این كار را انجام دهید:
بعد از شامپو كردن و آبكشی موها، نرم‌كننده‌ای قوی حاوی پروتئین و اسیدهای چرب را به ساقه موی مرطوب بمالید. در همین حین كاسه‌ای آب را 3‌دقیقه در ماكروویو گرم كنید (حواس‌تان باشد كه حتما دستكش بپوشید تا دست‌هایتان هنگام تماس با آب نسوزد). قبل از اینكه آب سرد شود حوله‌ای متوسط را در آب فرو كنید، آب اضافه آن را بچلانید و بگذارید چند ثانیه سرد شود و بعد حوله را دور تا دور سر خود بپیچید به طوری كه همه موها را بپوشاند، بعد از 5 دقیقه موهای‌تان را آب بكشید.



اگر زیادی از سشوار استفاده می‌كنید

ترمیم آسیب های حرارتی

دستگاه‌هایی مثل سشوار و اتو‌های حالت دهنده مو كه حرارت زیاد تولید می‌كنند، بخش مركزی مو یعنی كوتیكول موهای‌تان را داغ و در واقع سرخ می‌كنند. اولین راه مقابله با خشكی ناشی از این حالت، آزاد گذاشتن قشر مو است. قشر تشنه و خشك مو برای جبران بی‌آبی راهی به جز دریافت رطوبت از هوا ندارد كه این باعث وز شدن موها می‌شود و اگر همچنان برای حالت دادن موهای آسیب‌دیده از حرارت بالا استفاده كنید، موهای‌تان شكننده‌تر می‌شود و حتی ممكن است از بعضی نقاط كاملا بشكند و دچار ریزش موی منطقه‌ای شوید.
  • چگونه درمان كنید:
ابتدا موهای‌تان را با حوله (یادتان باشد كه با حوله به موهای‌تان ضربه بزنید نه این‌كه آن‌ها را بسایید) و بعد با سشوار آن‌ها را خشك كنید. برای خشك كردن و حالت دادن موهای‌تان با سشوار و اتوی مو از اسپری مو محافظت‌كننده در برابر حرارت حاوی ماده «پنتنول» استفاده كنید. این مواد حرارت را توزیع می‌كند و قسمت‌هایی كه آسیب‌دیده و ضعیف هستند را می‌پوشاند و مرطوب می‌كند. از سشواری استفاده كنید كه قدرت باد آن زیاد باشد تا زمان حالت دادن و در معرض حرارت گرفتن موها كاهش پیدا كند. متمركز كننده باد سشوار باعث ایجاد فاصله ایمن بین موهای‌تان و لوله‌های داغ فلزی داخل سشوار می‌شود.اگر از اتوی صاف‌كننده مو استفاده می‌كنید، هر دسته از موهای‌تان را فقط یك‌بار اتو بكشید و از حرارت پایین دستگاه هم استفاده كنید. برای صاف كردن موها 360 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی‌گراد) برای تار موی نازك و 410 درجه فارنهایت (210 درجه سانتی‌گراد) برای تار موی كلفت مناسب است.





یك آزمایش 10 ثانیه‌ای برای سنجش سلامت مو

یك دسته از موهای‌تان را جدا كنید و داخل یك كاسه آب كوچك بیندازید.

هر چقدر موهای‌تان سریع‌تر در آب فرو رفت، میزان پروتئین و رطوبت موهای‌تان كمتر است. اگر موهای‌تان روی آب شناور ماند، موهای سالمی دارید.


ویدیو مرتبط :
بیر 78 مجدد مجدد مجدد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسکی که موها را جوندار و زنده می کند!!



 

 

ماسك مو, پوست و مو, ریزش مو

 

ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسك را بر تمام مو خصوصاپوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهید...

 

 

خوردن یك قاشق غذاخوری كنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز كلسیم خانم‌ها شده و اگر آنهاعادت به بلند كردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هایشان محكم‌تر شده و ترک و شكنندگی بر روی این عضو كه جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌‌شود.

 

 

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو وناخن‌ها آسان می‌كند. شاید بدانید كه كمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آكنه را كمتر می‌كند واز نازك شدن موها جلوگیری می‌كند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروك و سفیدكنندگی (ضدلك) این ویتامین استفاده كرد.

 

حتما می‌دانید كه كنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است كه در ساختمان پوست به عنوان یك جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی كه كمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست كاملا یكنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد وجالب است بدانید كه وجود همین چربی‌هاست كه اگر با یك منبع پروتئینی دریافت شود (كنجدبه همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشكی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌كند و موجب راحتی افرادی می‌شود كه سال‌هاست ازخشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ كردن موهای خشكشان می‌هراسند.

 

امروزه ازروغن كنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی كه برای رفع انواع خشكی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولا در تركیب انواع كرم‌ها و ماسك‌ها وشامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخرشما را با ماسكی كه با روغن كنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشك و آسیب‌پذیرتوصیه می‌شود آشنا می‌كنیم.

 

 

قبل از هر چیز باید بگوییم كه شما می‌توانید از این ماسك بسته به موهایتان هفته‌ای 1تا2 بار بعداز شستشوی آنها در حمام استفاده كنید. مواردی كه در تهیه این ماسك استفاده می‌شوند:

 

شامل:

 

روغن كنجد               2 قاشق غذاخوری

 

زرده تخم‌مرغ             1 عدد

 

شیر                       2 قاشق مربا خوری

 

آرد جوانه گندم         2 قاشق غذا خوری

 

 

ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسك را بر تمام موخصوصا پوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد موادآسانتر نفوذ می‌كنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را با آب ولرم آبكشی نمایید. در ضمن اگرمی‌خواهید مقدار زیادی از كنجد خام را به مدتی بیش از یك سال نگهداری كنید باید آن‌را در داخل ظرف شیشه‌ای خشك و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید

 

ذخیره نمایید. همیشه به خاطر داشته باشید كه در تكرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نكنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

منبع: سیمرغ