سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اراده در کاهش وزن و رژیم غذایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاربردی‌ ترین رژیم‌ غذایی برای کاهش وزن


متخصصان تغذیه و سلامت در مطالعه اخیر دریافتند که رژیم‌غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر در کاهش وزن تاثیر چشمگیر دارد.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان تغذیه و سلامت در مطالعه اخیر دریافتند که رژیم‌غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر در کاهش وزن تاثیر چشمگیر دارد.

این متخصصان بنابر مطالعه جدید به افراد توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن از میزان مصرف کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی روزانه خود بکاهند. طبق این بررسی رژیم غذایی حاوی میزان پایینی کربوهیدرات و مقدار مناسب و متعادلی از چربی‌های لبنی و سالم در کاهش وزن و حفظ سلامت قلب مؤثر است.

رژیم‌های غذایی با میزان کربوهیدارت پایین که شامل کاهش مصرف نان و پاستا است در میان افرادی که به دنبال از دست دادن وزن اضافی خود هستند بسیار شناخته شده است اما تا پیش از مطالعه اخیر ارتباط این نوع رژیم غذایی با سلامت قلب آشکار نشده بود. در نتایج آخرین بررسی انجام شده در این رابطه معلوم شد که کاهش میزان کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی نه تنها به پایین آمدن وزن کمک می‌کند بلکه در حفظ سلامت قلب نیز نقش دارد.

نتایج این بررسی بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از 148 زن و مرد است که در شروع مطالعه هیچ‌ یک به بیماری قلبی یا دیابت مبتلا نبودند. همچنین تمامی آنان جزو افراد دارای اضافه وزن محسوب می‌شدند. از این افراد درخواست شد تا رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات پایین یا رژیم غذایی با میزان چربی پایین را دنبال کنند. طبق نتایج این مطالعه، پس از حدود یک سال در گروه نخست کاهش وزن بیشتر مشاهده شد. همچنین گروه اول که مصرف کربوهیدرات را کم کرده بودند، نسبت به گروه دوم توده چربی کمتری داشته و فاکتورهای خطرزای قلبی – عروقی در آنان نیز کمتر بود.

نچرال ورلد نیوز نوشت: دکتر «لیدیا بازانو»، متخصص این مطالعه از دانشگاه «تولان» در نیواورلئان گفت: این مطالعه نشان می‌دهد در صورتی‌ که فرد به اضافه وزن مبتلا و در معرض فاکتورهای خطرزای بیماری قلبی – عروقی باشد و رژیم‌های غذایی دیگر در وی نتیجه مثبت نداشته باشد، رژیم غذایی با میزان کربوهیدرات پایین توصیه می‌شود.