سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روغن های طبیعی و مفید برای زیبایی پوست و مو



بسیاری از مردم  پوست  بسیار حساس دارند  و آنها باید روغن مناسب پوستشان را با دقت انتخاب کنند. روغن دانه انگور غیر آلرژی است و ...

امروزه محصولات تجاری و شیمیایی از انواع نرم کننده های مو  مرطوب کننده های پوست، محصولات ضد آکنه و تقویت کننده های ناخن همگی جایگزین روغن های طبیعی شده اند. تنها با یک یک نگاه به قفسه بخش محصولات بهداشتی و زیبایی دارو خانه می توان انواع محصولات تجاری و به روز را دید اما آیا آنها واقعا کار می کنند؟ کارشناسان می گویند سردرگمی زیادی در این بین وجود دارد. نوع  پوست ومو در هر فرد متفاوت است و خرید هر محصول می تواند یک آزمون و خطا باشد.

 

 در اینجا لیستی از روغن های طبیعی مفید برای پوست  مو را  برای شما بیان میکنیم

 

خواص روغن ریتون

 روغن زیتون غنی از ویتامین (  A، B ، E، D ، K ) می باشد و یرای مو و پوست بسیار مفید است

 
خوبی روغن زیتون برای پوست و مو
اسم این روغن برای برای شما بسیار آشناست وشاید شیشه آن را هر روز جلوی چشم خود دیده باشید اما از خواص شگفت انگیز آن برای پوست ومو کمتر بدانید . روغن زیتون غنی از ویتامین (  A، B ، E، D ، K ) ،می باشد . روغن زیتون هم برای مو و پوست شما بسیار مفید است .

با استفاده از آن به عنوان لوسیون بدن بعداز حمام  احساس می کنید پوستتان از یک کودک، نرم تر ولطیف تر شده است .این روغن  غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ،بوده  و می تواند به عنوان یک مرطوب کننده صورت طبیعی استفاده  شود. روغن زیتون می تواند یک تقویت کننده طبیعی برای موهای آسیب دیده باشد واز ریزش موها جلوگیری کند .موهای خشک را مرطوب می کند واز شکنندگی آن ها جلوگیری می کند .

خاصیت روغن فندق

  روغن  فندق پاک کننده  ای مناسب برای پوستهای  چرب می باشد

 
 روغن پاک کننده برای پوست های حساس
بسیاری از مردم  پوست  بسیار حساس دارند  و آنها باید روغن مناسب پوستشان را با دقت انتخاب کنند. روغن دانه انگور غیر آلرژی است ، به خوبی نفوذ پذیر و برای حساسیت های پوستی بسیار خوب است. روغن های دیگر مانند سبوس برنج، گلرنگ، آفتابگردان، بادام شیرین و هندوانه نیز مناسب هستند.

خاصیت روغن نارگیل

روغن نارگیل را برای جلوگیری از پیری پوست استفاده کنید

  
طلای طبیعت ” روغن نارگیل
روغن نارگیل می تواند برای مقاصد مختلف زیبایی استفاده  شود. این روغن را در صورت و بدن  و همچنین به عنوان درمان موهای خود می توانید استفاده کنید .

این ” روغن عجیب ” بوی شگفت انگیز دارد! نه تنها آن را می توانید برای جلوگیری از پیری پوست استفاده کنید بلکه این روغن به  مبارزه با رادیکال های آزاد و تغذیه پوستتان می تواند  کمک کند .

روغن نارگیل می توانید برای آفتاب گرفتن ،و در معرض نور خورشید استفاده شود. و همچنین می توان برای موارد درمانی تسکین دهنده مورد استفاده قرار گیرد و همچنین پاک کننده خوبی برای گریم وآرایش روی صورت می باشد .

بسیاری از محصولات مراقبت از مو ، دارای روغن نارگیل  هستند واین تصادفی نیست . روغن نارگیل دارای ظرفیت زیادی برای نفوذ در مو و تغذیه  واستحکام ریشه مو را دارد. استفاده از روغن نارگیل یک بار در هفته به عنوان ماسک مو می تواند باعث تغییر شگفت انگیزی در موها شده وآن ها را شاداب و درخشان کند .برای این کار روغن را روی بخار آب کمی گرم کنید تا به صورت مایع در بیاید اما بیش از حد گرم نکنید سپس آن را به پوست سر به آرامی ماساژ داده وسپس به تمام موها ودر طول موها بکشید به مدت ۳۰دقیقه بگذارید روی سر بماند وبا یک کلاه رنگ موهای خود را بپوشانید .وبعد از این مدت زمان موها را به طور معمول بشویید .   

خاصیت روغن درخت چای

روغن درخت چای در درمان آکنه و جوش های پوستی مفید است

 
روغن درخت چای
قرمزی، التهاب و جوش زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها در داخل خلل و فرج پوست به دام افتاده باشند. با توجه به تحقیقات به عمل آمده روغن درخت چای می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کند. و در درمان آکنه و التهاب های کم، و حتی به عنوان بنزوئیل پراکسید،به کار می رود چای  عنصر مشترک در بیشتر داروهای ضد آکنه می باشد.    

خاصیت روغن بابونه

 روغن بابونه به عنوان یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده پوست به شمار می رود

 
 روغن بابونه و نعناع
احتمالا شما این گیاهان را به عنوان یک چای آرام بخش می شناسید، اما روغن این گیاهان نیز مانند گل افتاب گردان می توانند یک اثر تسکین دهنده بر روی پوست شما داشته باشد. متخصصان پوست آن ها را به عنوان یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده که می تواند قرمزی، سوزش، و احتمال عفونت را کاهش دهد می شناسند. روغن نعناع به عنوان تسکین دهنده به کار می رود.    

خاصیت روغن آرگان

وغن آرگان می تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست و مو استفاده شود

 
شگفتی های روغن آرگان
روغن آرگان یکی از محبوب ترین درمانهای مو موجود در بازار است . یکی از روغن های موثر و کار آمد برای پوست زیبا و موهای براق است ، در واقع ، این روغن پر از اسیدهای چرب ضروری و بسیار غنی از ویتامین E ( حتی غنی تر است که روغن زیتون ) و ویتامین F ،است . بنابراین ، روغن آرگان می تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی به طور کلی برای پوست صورت ، دستها، بدن و مو استفاده  شود. خواص مغذی آن و توانایی های مرطوب کننده فوق العاده ، روغن آرگان می تواند احساس صاف ابریشمی به موهای شما،بخشیده وباعث درخشان تر کردن وخوش حالت کردن موهای شما شود و باعث می شود که موها به حالت اولیه وجوانی خود باز گردند .روغن آرگان  بسیار سبک است ، بنابراین،  کامل وبه سرعت به پوست نفوذ میکند بدون اینکه بر روی پوست احساس چربی کنید مواد تشکیل دهنده روغن آرگان ضد پیری بوده وبه راحتی می تواند جایگزین کرم چشم ومحافظ پوست شما شود .

 خاصیت روغن بادام

  روغن بادام برای نرم شدن پوست صورت، دست ها، بدن و موهای شما استفاده شود

 

  روغن بادام شیرین برای زیبایی
این روغن غنی از ویتامین های E و K و اسیدهای چرب ضروری است ، بامحافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد وآلودگی محیط به شما کمک می کند .

روغن بادام شیرین دارای بوی بسیار دلپذیر است و می تواند برای نرم شدن پوست صورت، دست ها ، بدن  و همچنین برای موهای شما استفاده  شود. هنگامی که بر روی مو استفاده می شود، کمک می کند تا موها تغذیه شده وریشه موها محکم شوند. روغن بادام یک مرطوب کننده بسیار عالی است.

 

گردآوری:بخش سلامت صبح بخیر

 

منابع:

myopra.ir
shafajoo.com


ویدیو مرتبط :
کاشت مو - روش QHR - دکتر علیخانی ، پوست ، مو و زیبایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیبایی پوست و مو با استفاده از روغن نارگیل



زیبایی پوست باروغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن معجزه آسا در سلامت و زیبایی است

 

سال هاست که مردم به نارگیل و روغن نارگیل علاقمند شده اند. روغن نارگیل یک روغن معجزه آسا در سلامت و زیبایی است و استفاده از آن می تواند به یکی از عادت های روزانه شما تبدیل شود.

در اینجا قصد داریم مواردی از مهارت های زیبا کننده روغن نارگیل را به شما نشان دهیم. این ترفند ها در خانه بر روی پوست ، مو و بدن قابل استفاده است. تنها ماده مورد نیاز شما یک شیشه روغن نارگیل اصل وخالص است .روغنی که عصاره خود نارگیل است یک روغن کاملا طبیعی است که اگر خالص باشد هیچ کدام از اثرات نامطلوب مواد شیمیایی را نخواهد داشت.

 

زیبایی پوست باروغن نارگیل

- ماسک صورت: به مقدار مساوی عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک برای پوست های خشک معجزه می کند .

 

- پاک کردن آرایش با روغن نارگیل: بسیاری از محصولات تجاری پاک کننده آرایش حاوی الکل فراوان، پترولیوم و پارابن و کارسینوژن هستند که این مواد باعث حساسیت و آسیب پوست می شوند. این مواد حتی می توانند اختلالات هورمونی ایجاد کنند. یک پنبه آرایشی را به روغن نارگیل آغشته کنید و روی پوست بکشید و آرام پاک کنید. اگر از محصولات آرایشی ضد آب استفاده کرده اید اجازه بدهید کمی روغن نارگیل روی پوست تان بماند و سپس آن را به راحتی پاک کنید.


- روغن نارگیل نرم کننده پوست: این روغن یکی از بهترین نرم کننده ها و رطوبت رسان های طبیعی پوست است. بعد از شست وشوی پوست به راحتی کمی از روغن را روی پوست تان ماساژ بدهید. هر بخشی از پوست که خشکی بیشتر دارد زمان بیشتری ماساژ بدهید تا خوب جذب شود. روغن نارگیل راحت تر و بیشتر از هر لوسیون دیگری جذب پوست می شود. اگر استفاده از آن را بیشتر کنید متوجه لطافت و شفافیت پوست تان می شوید.

- نارگیل، لایه بردار پوست: با ترکیب روغن نارگیل و نمک دریایی اسکراب مخصوص خودتان را تهیه کنید. نمک لایه های مرده پوست را بر می دارد و روغن نارگیل مانند یک صابون عمل می کند و پوست را نرم می کند. این روغن باعث می شود مدت ها بعد از شست وشو هم پوست تان مرطوب بماند. این اسکراب ساده را یک بار امتحان کنید.

- درمان لب های خشک: ویژگی نرم کنندگی و رطوبت رسانی روغن نارگیل از آن یک کرم ساده اما فوق العاده برای درمان خشکی و ترک لب ها می سازد. کمی روغن نارگیل را روی لب ها بمالید و صبر کنید تا در معرض هوای اتاق خشک شود. همیشه می توانید کمی از روغن نارگیل را برای استفاده روی لب ها همراه داشته باشید.

-التیام پوست بعد از مانیکور: در مانیکور و پدیکور ممکن است مواد روی ناخن یا اطراف آن استفاده شود که باعث التهاب، حساسیت و قرمزی پوست دور ناخن شود. روغن نارگیل یک عصاره شفا بخش طبیعی برای برطرف کردن این التهاب هاست. این روغن برای ریشه ها و پوسته های اطراف ناخن هم مفید است. بعد از مانیکور یا پدیکور کمی روغن نارگیل به دست هایتان بمالید تا درد و التهاب آن آرام بگیرد.

 

- آکنه : مقداری روغن نارگیل را با کمی جوز هندی و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی جوش قرار دهید و سپس آن را بشویید .

- کرم دست : 10 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، سه قاشق غذا خوری روغن شیرین و چهار قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را در یک ظرف روی حرارت بخار آب قرار دهید. وقتی ذوب شد از روی حرارت بردارید و پنج قطره اسانس روغن لیمو به آن بیافزایید. بعد از خنک شدن دست ها را با آن ماساژ دهید تا هم نرم شود وهم لک های قهوه ای و تیره روی آن به مرور محو شوند.

- قارچ های بین انگلشتان: گفتیم که روغن نارگیل ضد قارچ و ضد باکتری است و به همین دلیل برای عفونت های قارچی بین انگشتان پا بسیار مفید است . روزی دوالی سه بار این روغن را به محل قارچ بزنید وجوراب بپوشید تا عفونت بر طرف شود .


- درمان خشکی و ترکیدگی کف پا: برای درمان خشکی و ترکیدگی کف پا ، مقداری روغن نارگیل به محل بزنید و سنگ پا بکشید .مقدار روغن را بیشتر کنید. جوراب نخی به پا کنید و بگذارید یک شب بماند.

زیبایی مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند تقویت کننده خوبی برای موهای تان باشد

 

زیبایی مو با روغن نارگیل
- حالت دهنده مو: کمی روغن نارگیل را به جای انواع کرم مو استفاده کنید. این روغن بدون ایجاد زبری، سفتی و احساس سنگینی موها را در هر حالتی که می خواهید نگه می دارد.

- تقویت موها : روغن نارگیل بسیار غنی از مواد مغذی است و به تنهایی می تواند تقویت کننده خوبی برای موهای تان باشد. سه قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم گرم کنید. آن را از روی حرارت بر دارید وقتی کمی خنک شد، یک عدد تخم مرغ خام به آن بیافزایید و خوب هم بزنید. این ماسک را به مو های تان بزنید و با پلاستیک آن را بپوشایند تا یک ساعت بماند. سپس موها را خوب بشویید . این ماسک ساده برای موخوره بسیار خوب است و از شکنندگی مو جلو گیری می کند.

- موهای وزخورده : یک قطره روغن نارگیل را کف دست تان بریزید . حالا دست ها را به هم بمالید. اگر موهای تان حالت دار و فرخورده است انگلشتان را درون موها فرو ببرید وموها را کمی ماساژ دهید. اگر موهای تان صاف است، فقط کافی است دست چرب تان را روی سطح بیرونی موها بکشید .

- شوره سر : روغن نارگیل به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن برای رفع مشکلات پوست سر بسیار مفید است.این روغن ، با نفوذ به دلیل پوست سر به آن رطوبت می دهد و شوره سر را بر طرف می کند. فقط کافی است پوست سر را با این روغن به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس حمام بروید .


- سفید شدن پیش از موعد موها : پودر برگ کاری را با کمی آب به صورت خمیر در آورید ( بهتر است از برگ تازه کاری استفاده شود) . این خمیر را با دو فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا تمام مایع آن تبخیر شود.وقتی سرد شد ، آن رادر یک بطری بریزید.در طول دو هفته ، دو الی سه بار با این ماسک ، مو را ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند.

- سلامت مژه ها:برای بهبود رشد و رنگ مژه ها این روغن را با برس روی آن بزنید .

 

گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر

منابع:
برترینها
سلامت نیوز