سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روش های طلایی درمان بدترین درد دنیا!


برای درمان سنگ کلیه و دردهای ناشی از آن، روش‌های مختلفی در طب مدرن وجود دارد، اما بد نیست با برخی شیوه‌های درمانی سنگ کلیه و تسکین دردهای ناشی از آن، با روش‌های طبیعی آشنا شوید






مجله الف لام میم: سنگ کلیه، از جمله شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری است که مردان زیادی در سراسر جهان، آن را دست‌کم یک بار در طول زندگی خود، تجربه می‌کنند. این بیماری، اغلب، به‌دلیل رسوب کردن و تجمع مواد کلسیمی و تشکیل کریستال‌ یا سنگ‌ در کلیه‌ها به وجود می‌آید. حرکت و جابه‌جایی این سنگ‌ها در کلیه‌ها، به‌ویژه مجاری ادراری، اغلب، با درد شدید و بی‌قراری زیادی همراه است. همین مساله هم موجب می‌شود مردان، از درد سنگ کلیه، به‌عنوان کشنده‌ترین درد در طول زندگی‌شان یاد کنند.



برای درمان سنگ کلیه و دردهای ناشی از آن، روش‌های مختلفی در طب مدرن وجود دارد، اما بد نیست با برخی شیوه‌های درمانی سنگ کلیه و تسکین دردهای ناشی از آن، با روش‌های طبیعی آشنا شوید؛ روش‌هایی که با کمک گیاهان دارویی می‌توانند در فاز اولیه ابتلا به سنگ کلیه، به پیش‌گیری از بزرگ شدن سنگ‌ها یا شکسته شدن آن‌ها کمک کند. 



تاثیر چای قاصدک در دفع کریستال‌ها

به گفته متخصصان طب سنتی ایران، نوشیدن دم‌کرده گیاه قاصدک، به‌طور مداوم و مستمر، تاثیر زیادی در تسکین دردها و درمان بیماری سنگ کلیه دارد. این گیاه، به این دلیل که خاصیت ادرارآوری دارد، کمک زیادی به پاک‌سازی و دفع سنگ‌های کلیه می‌کند. خاصیت ادرارآوری این گیاه موجب می‌شود سیستم ادراری و مجاری ادرار، زود به زود، پاک‌سازی شوند و امکان تشکیل بلور یا سنگ در آن، به کم‌ترین میزان برسد.  این گیاه را می‌توان به‌صورت دم‌کرده یا خشک مصرف کرد. برای مصرف برگ‌های خشک این گیاه، بهتر است برگ‌های خشک را کوبیده، به‌صورت پودر درآورید و آن را درون یک کپسول خالی بریزید و با مقداری آب ببلعید.

پیش از مصرف این گیاه دارویی، بهتر است با متخصص طب سنتی مشورت کنید.



آب‌میوه‌درمانی کنید

اگر سابقه ابتلا به سنگ کلیه، در میان اعضای خانواده شما وجود دارد و احتمال می‌دهید شما هم خیلی زود، با این بیماری، دست به گریبان شوید، توصیه می‌کنیم نوشیدن یک لیوان آب پرتقال یا شربت آب‌لیمو را که از لیموترش تازه تهیه شده، در سبد غذایی روزانه‌تان قرار دهید. نوشیدن آب پرتقال و لیموترش می‌تواند تشکیل سیترات‌های ادراری، بلور‌ها و کریستال‌ها را در دستگاه ادراری، به‌ویژه کلیه‌ها، مهار کند و به این ترتیب، احتمال تشکیل سنگ‌ کلیه را به صفر برساند. اگرچه شرط عقل آن است که این شیوه را تنها راه پیش‌گیری از ابتلا به سنگ کلیه، قلمداد نکنید.

در کنار استفاده از این روش، احتمال ابتلا به این بیماری را با مشاوره با متخصص و پزشک خود نیز بررسی کنید.



با گیاهان دارویی، سنگ کلیه را مهار کنید

چای سبز، از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر زیادی در درمان سنگ کلیه و پیش‌گیری از ابتلا به آن دارد. به گفته درمان‌گران طب سنتی، مصرف این چای، به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، تاثیر به‌سزایی در درمان سنگ کلیه دارد؛ البته باید توجه داشته باشید که حتما چای سبز بدون کافئین، تهیه کنید. در کنار چای سبز، مصرف عصاره گیاه قره‌قاط نیز برای درمان و سلامت کلیه‌ها، توسط متخصصان طب سنتی توصیه شده است.

به گفته درمان‌گران طب سنتی، مصرف گیاهانی چون کاکل ذرت، خارمریم، چای سبز و قره‌قاط، از جمله کاربردی‌ترین گیاهان برای درمان بیماری سنگ کلیه است.



تسکین درد کلیه با روغن کرچک

یکی از شیوه‌های طبیعی برای تسکین درد ناشی از ابتلا به سنگ کلیه، استفاده موضعی از روغن کرچک است. ماساژ این روغن، در صورتی که به خالص بودن آن اطمینان داشته باشید، می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش دردهای سنگ کلیه داشته باشد. درمان‌گران طب سنتی، ماساژ روغن کرچک، روی کلیه‌ها و گرم کردن این ناحیه را با کمک کیسه آب جوش، بهترین روش برای کاهش دردهایی می‌دانند که موجب بی‌قراری بیمار می‌شود.

ماساژ کلیه‌ها با این روغن و گرم کردن آن در طول روز به مدت یک ساعت، می‌تواند درد بیمار را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.



ویدیو مرتبط :
بدترین درد دنیا !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش‎های موثر خانگی در درمان معده درد



درمان معده درد,معده درد,درمان خانگی معده درد

امروزه بیماری‎های گوارشی از مشکلات مردم است و بسیاری از افراد از درد معده, سوءهاضمه یا ترش کردن یا حالت تهوع صبحگاهی, تلخی دهان و ... شکایت دارند؛ یکی از مهمترین اصول در درمان بیماری‎ها و پیشگیری از بیماری‎ها پاکسازی اندام‎های گوارشی و کبد است.

 بسیاری از مردم برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان‎های خانگی بهره می‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ها بسیار موثر است، برخی از افراد بدون اینکه دانشی در زمینه طب سنتی دانشی داشته باشند توصیه‎هایی که از گدشتگان خود رسیده استفاده می‎کنند.

درمان‎های خانگی بیماری‎های گوارشی
-مصرف عرق نعناع یا دم نوش نعناع و بابونه البته افراد توجه داشته باشند مصرف بیش از حد عرق نعناع خود موجب سوزش معده می‎شود چرا که دهانه معده را گشاد می‎کند و باعث تحریک دهانه معده می‎شود.

-گذاشتن کیسه آب گرم یا کیسه‎ای که محتوی سیاه‎دانه یا جو, روی معده برای رفع درد معده مفید است.

-مصرف زیره سیاه و سبز در غذاها

-مصرف نان زیره

-مصرف رازیانه یک ضد التهاب بسیار خوب است و برای رفع ناراحتی‎های گوارشی مفید است.

-مالیدن روغن سیاه‎دانه و کیسه جو گرم شود و روی معده گذاشته شود.

-مصرف چای بومادران, چای دارچین, دم نوش گشنیز, شربت یا دم نوش گیاه افسنتین

-زنجبیل پرورده مقوی معده است, مانند مرباها دیگر تهیه می‎شود و می‎توان زنجبیل تازه را رنده کرد و با عسل به قوام مربا درآورند.

-لیمو قند بسیار برای معده مفید است,می‎توان لیمو را به دلخواه ورقه ورقه کرده و داخل یک شیشه ریخته به نحوی که یک لایه لیمو و یک لایه شکر ریخته شود و به همین ترتیب شیشه را پر کنند.

-مصرف آناناس و پوست کیوی

منبع:tasnimnews.com