سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روش استفاده درست از یخچال و فریزر


رای حفظ ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی درون یخچال و فریزر، توجه به برخی نکات دارای اهمیت است.

برای حفظ ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی درون یخچال و فریزر، توجه به برخی نکات دارای اهمیت است. نگه‌داری موادغذایی در حالت انجماد بمدت طولانی موجب می‌شود که مقداری از ویتامین‌ها (به خصوص ویتامین‌های گروه ب و ویتــامین ث) موادغذایی کاهش یابد. علاوه بر آن از کیفیت ظاهری موادغذایی مانند طعم، رنگ و به طور کلی خصوصیات کیفی آن نیز کاسته می‌شود. بنابراین برای اینکه ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی بیشتر حفظ شود باید به نکات زیر توجه نمود:



1- بعضی از مواد غذایی مانند سبزی‌ها را بهتر است قبل از نگه‌داری در فریزر حرارت داد. حرارت دادن، آنزیم‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد، در حالی که اگر موادغذایی بدون حرارت دادن منجمد شوند میکرب‌هایی که در ماده غذایی ممکن است وجود داشته باشند از بین نرفته و فقط از رشد آن ها جلوگیری می‌شود و درهنگام مصرف مجددا رشد و تکثیر پیدا می‌کنند و می‌توانند موجب بیماری شوند.

2- خونابه‌هایی که هنگام خارج کردن موادغذایی از حالت انجماد از گوشت‌ها خارج می‌شود،حاوی مقداری از املاح و ویتامین‌های موجود در گوشت است و باید با رعایت اصول بهداشتی، مجددا به غذا اضافه شوند.

3- مواد غذایی که از حالت انجماد خارج شده‌اند، باید در حداقل زمان و اضافه کردن حداقل مقدار آب و با حداقل مقدار حرارت پخته شوند.

4- هر قدر سرعت انجماد بیشتر باشد، تغییرات نامطلوب موادغذایی کمتر است. بنابراین بهتراست مواد غذایی را به تدریج و در فواصل زمانی هر 10 ساعت و یا بیشتر در داخل فریزر قرار داد و از گذاشتن مقدار زیادی غذا در آن واحد در داخل فریزر خودداری کرد.

5- یخچال را نباید بیشتر از ظرفیت آن از مواد غذایی پر کرد.

6- یخچال باید در یک سطح صاف قرار داده شود و تراز باشد.

منبع : همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
ویدئو یخچال فریزر فرنچ (فریزر پایین ) هیتاچی HITACHI

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز درست کردن ابرو به روش آسان



ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه ابرویی را دوست دارید. در زیر یک ابرو با کمان طبیعی اش که بیشتر مسیر آن مستقیم است نشان داده شده است. برای فرم دادن به ابروها باید با دقت در آینه نگاه کنید . شکل اصلی کمان ابرو را موهای بالای ابرومشخص می کند. باید این شکل را به عنوان راهنما درنظرگرفته وبراساس آن موهای زیر ابروها را بگیرد.

 

مدل ابرو

 

بهتر است با کمک یک مداد سفید زیر ابرو را به شکل دلخواه رسم کنید ( که در اینجا به رنگ قرمز نشان داده شده است). همچنین می توان روی ابرو را به شکل دلخواه با پوشش دهنده پوشاند.

 

سپس موهای زاید را در جهت خوابشان با موچین بکنید ( این کار آسان تر و درد آ« نیز کمتر است).

 

حالا با مداد ابروی نوک تیز وهم رنگ با ابرو، قسمت هایی را که دارای جای خالی هستند با کشیدن خطوط کوتاه ونامنظم به آن فرم موهای طبیعی دهید.

 

مدل ابرو

 

مدل ابروی دلخواه من دارای کمانی زیباست که در وسط چهارگوش بوده ودنباله آن کم کم باریک می شود وخیلی هم بلند نیست.

 

موهای ابرو را همیشه به طرف بالا برس بزنید. اگر می خواهید که موها درجایشان ثابت باشند، روی آن ریمل شفاف، واکس سبیل ویا اسپری موی سر بزنید.