سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روش‌های از بین بردن و پیشگیری از سلولیت


خمین زده می شود که 95 درصد از خانم ها در طول زندگی به نحوی در زندگی شان دچار سلولیت می شوند، پس این را به خاطر بسپارید که تنها نیستید. امروز می خواهیم به تمام سوالات شما در مورد سلولیت و اینکه چگونه می شود از آن دور ماند پاسخ دهیم.

وب سایت دکتر کرمانی: صحبت ها و شایعات زیادی درباره سلولیت وجود دارد : چه چیزی باعثش می شود؟ دائمی است؟ برنامه غذایی رویش تاثیر دارد؟ تخمین زده می شود که 95 درصد از خانم ها در طول زندگی به نحوی در زندگی شان دچار سلولیت می شوند، پس این را به خاطر بسپارید که تنها نیستید. نا امید نشوید خانم ها ! امروز می خواهیم به تمام سوالات شما در مورد سلولیت و اینکه چگونه می شود از آن دور ماند پاسخ دهیم. به اطلاعاتی که در ادامه می آید توجه کنید تا متوجه شوید چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد.

از بین بردن و پیشگیری از سلولیت امکان پذیر است؟

سلولیت چیست: بر خلاف باور عموم، سلولیت مشکلی نیست که به علت چاقی یا برنامه غذایی ضعیف به وجود آمده باشد. البته هر دوی این موارد می توانند در شکل ظاهری سلولیت نقش داشته باشند. اما در کل سلولیت می تواند تمام فرم های بدنی را شامل شود. سلولیت چربی است که در مقابل بافت همبند در پاها ساخته شده است و در نتیجه آن فرورفتگی های ناخوشایند را به وجود آورده. متخصصان بر این باورند که عوامل متعددی در بروز سلولیت دخیل هستند. این شاخص ها می توانند نقشی اساسی در سلولیت ایفا کنند:

 -   برنامه غذایی ضعیف و یا برنامه های غذایی بسیار کم کالری

-    سوخت و ساز کند

-    فعالیت بدنی پایین

-    تغییرات هورمونی

-    کم آبی بدن

-    چربی کلی بدن

-    ضخامت و رنگ پوست

-    ژنتیک

متاسفانه، سلولیت در خانم ها بیشتر از آقایان شایع است. قبل از اینکه شروع به سرزنش خود بکنید نگاهی به ادامه مقاله بیاندازید تا ببینید چه کاری باید انجام داد.

چگونه پیشگیری کنیم:
اگر هنوز دچار این فرورفتگی ها نشده اید، چند کار است که می توانید انجام دهید تا این نقاط همیشه خوب و سفت باقی بمانند.

درمان های طبیعی: بگذارید رو راست باشیم،  هیچ کرم جادویی نمی توانید پیدا کنید که با استفاده اش این فرو رفتگی ها کاملا محو شوند. با این حال برخی درمان ها برای بهبود موقتی مناسب هستند. این درمان ها می توانند به صاف شدن پوست و پخش شدن چربی ها کمک کنند. اگر می خواهید چنین درمان هایی را استفاده کنید مطمئن شوید آنها تایید FDA را دارند. اما این را بدانید راه های درمانی بلند مدت تر هست که با تلاش زیاد و درست غذا خوردن بدست می آید. همچنین می توانید روی پوست خود لیف یا برس پوست بکشید تا به پراکنده کردن چربی های زیر پوست کمک کنید. ماساژ این مناطق به صورت منظم نیز کمک می کند جریان خون درست پیش برود و فرورفتگی هایی که هنوز در دید نیستند صاف شوند.

از بین بردن و پیشگیری از سلولیت امکان پذیر است؟

ورزش: ورزش نیز کمک می کند مشکلتان با سلولیت به حداقل برسد. توصیه می کنیم مرتب ورزش کنید تا این چربی ها بسوزند و گرفتار فرورفتگی نشوید. ورزش کمک می کند بدن خوش فرم و یکدست باقی بماند.

برنامه غذایی: می دانم که این مورد را تا به حال هزار دفعه شنیده اید. اما سالم غذا خوردن واقعا برای سالم ماندن و دور نگه داشتن سلولیت ضروری است. غذای سالم خوردن یعنی میوه و سبزیجات تازه و نه گفتن به غذاهای فرآوری شده ( غذاهای سرشار از سدیم، قند، کلسترول، و چربی های ناسالم و همچنین نوشیدنی هایی نظیر نوشابه )


ویدیو مرتبط :
لیزر Verju بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش از بین بردن غبغب با ورزش



 

 

روش از بین بردن غبغب با ورزش

 

همه می‌دانند که برای خلاصی از چربی اضافه (در هر ناحیه از بدن که باشد) باید فعالیت چربی‌سوز بیشتری انجام شود.

 

آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است، اما گاهی این اتفاق می‌افتد که فرد با وجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می ‌شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می ‌شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد.

 

جراحی پلاستیک یکی از راه‌های از بین بردن سریع غبغب است، اما یک ‌راه درمانی مفید بدون درد و خون ریزی نیز برای از بین بردن این مشکل زیر‌ چانه‌ای وجود دارد؛ ورزش دادن عضله این ناحیه که صد البته بهتر از عمل جراحی است!

 

برای کشیدن عضله این ناحیه، چندین ورزش راحت وجود دارد که به تعدادی از آنها در این قسمت می‌پردازیم:

 

1- کف دست‌ها را برای 10 ثانیه به پیشانی‌تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید.

همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید. در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.

 

2- در ورزش دیگری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم، باید به این ترتیب عمل کنید: چانه‌تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می‌جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.

 

3- دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

 

4- همان‌طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد(بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی‌تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.

 

5- بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می‌کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

 

توصیه می‌کنیم این ورزش‌ها را روزی 2 بار انجام دهید.

forum.p30pedia.com