سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روشهای مناسب جلوگیری از حاملگی برای شما



 

روشهای مناسب جلوگیری از حاملگی برای شما

 

قدم نورسیده مبارك.

این بچه چندمین فرزند شماست؟

اولین،‌دومین، سومین.از همین امروز باید به فكر انتخاب یك روش مناسب برای جلوگیری از حاملگی باشید.

 

پدر و مادر عزیز كودك به محبت مراقبت و توجه شما نیاز دارد.

 

اگر این تازه از راه رسیده اولین فرزند شماست حداقل تا سه‌ سال باید از حامله شدن جلوگیری كنید، تا هم سلامتی مادر به خطر نیفتد و هم با مراقبت و تغذیه كودك با شیر مادر فرزند سالمی بپرورانید.

 

در 6 ماه اول تولد فرزند شیردهی كامل با شیر مادر همراه با استفاده از قرص‌های مینی‌پیل یا قرص‌ زمان شیردهی از حاملگی می‌توانید جلوگیری كنید. ولی بعد از 6 ماهگی به علت شروع تغذیه كمكی اثر این روش كم می‌شود و احتمال حاملگی بالا می‌رود،‌چكار باید كرد؟

 

از 6 ماهگی به بعد باید از یك روش مطمئن‌تر استفاده كرد روش‌های مطمئن‌تر به ترتیب عبارتند از:

 

آی‌ یو دی، كاندوم به اضافه قرص شیردهی، آمپول‌های تزریقی

 

بعد از دو سال كه معمولاً شیر مادر دیگر به كودك داده نمی‌شود از قرص‌های تركیبی جلوگیری از بارداری مثل قرص ال دی و تری‌فازیك هم می‌توان استفاده كرد.

 

اما پدر و مادر عزیز اگر این نورسیده فرزند دوم شماست، باز هم تا دوسالگی به همان طریق كه گفته شد باید جلوگیری داشته باشید و پس از آن بهتر است از راه‌های مطمئن‌تر دیگری مثل بستن لوله‌ها استفاده كنید.

 

با صحبت و مشورت با یكدیگر شما میتوانید اقدام به بستن لوله‌ها كنید و اضطراب و نگرانی از حاملگی ناخواسته را برای همیشه از زندگی خود دور نمائید.

 

چنانچه این فرزند سومین و یا ...... فرزند شماست، برای تامین سلامت خانواده و شكوفائی فرزندانتان نباید به داشتن فرزند دیگری فكر كنید. این كودك هم باید تا دو سالگی از شیر مادر تغذیه كند. برای جلوگیری از حاملگی می‌توانید پس از مشورت با یكدیگر یكی از شما روش بستن لوله‌ها را انتخاب كنید. مادر گرامی اگر تصمیم گرفتید كه شما اقدام به بستن لوله‌ها نمایید،‌می‌توانید همراه با زایمان و یا چند روز بعد از آن اقدام كنید البته پدر عزیز، بستن لوله‌ها در آقایان خیلی ساده‌تر و در واقع یك عمل سرپای و بدون بیهوشی است اقدام شما دوام سلامت خانواده را به دنبال دارد.

 

همه مادران قادر به شیر دادن به فرزند خود می باشند در صورتیكه به هر دلیل نتوانستید به فرزند خود شیر بدهید برای استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری از 3 تا 4 هفته بعد از زایمان باید خوردن قرص‌ها را شروع كنید قرص (ال دی) یا (تری‌فازیك) و یا ( اچ‌دی).

 

برای استفاده از آمپول‌های جلوگیری از حاملگی بلافاصله بعد از زایمان می توانید اقدام نمایید.

 

هفته هفتم بعد از زایمان زمان مناسبی برای گذاردن (آی‌ یو دی) است. به هرحال مادر عزیز بهتر است با مراجعه به یكی از مراكز بهداشتی درمانی یا خانه بهداشت نزدیك محل زندگی روش مناسب را انتخاب و استفاده كنید.

 

منبع:مرکز بهداشت استان فارس


ویدیو مرتبط :
سریعترین حاملگی دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روشهای انتخاب قاب عکس مناسب و زیبا



 

 

انتخاب قاب عکس مناسب , روش های انتخاب قاب عکس

 

 

انتخاب قاب‌عکس مناسب جلوه بیش‌تری به عکس و دکوراسیون شما می‌دهد. قاب‌های روشن و براق به شکل مرمر مناسب خانه‌های تیره هستند .

 

انتخاب قاب‌عکس مناسب جلوه بیش‌تری به عکس و دکوراسیون شما می‌دهد.

 

قاب‌های روشن و براق به شکل مرمر مناسب خانه‌های تیره هستند.

 

قاب‌عکس‌ها به زیباتر شدن عکس کمک می‌کنند. انتخاب قاب‌عکس مناسب رنگ و حس گرفته شده از عکس را افزایش می‌دهد و می‌تواند به تکمیل دکوراسیون خانه یا محل کار کمک کند.

 

خانه‌های مدرن با قاب‌های ساده زیبا می‌شوند در حالی که قاب‌هایی به شکل چوب‌های جنگلی مناسب خانه‌های به سبک قدیمی و جنگلی هستند.

 

به سلیقه خود و با توجه به دکور خانه، یکی از قاب‌های زیر را انتخاب کنید:

 

1- قاب‌عکس‌های چوبی و آنتیک:

 

چوب‌های برش نخورده حال و هوای قدیمی به عکس شما می‌دهند. می‌توانید چند تکه چوب‌ جنگلی خریداری کرده یا از انبار قدیمی یا حصار خانه ویلایی خود بیرون بکشید. ناتمام گذاشتن چوب، جلوه روستایی به آن می‌دهد.

 

خیلی راحت چهارطرف آن را با میخ و چکش به هم وصل کنید و برای پشت آن از پلاستیک یا یک قطعه شیشه استفاده کنید.

 

بگذارید چوب به حالت طبیعی خود باقی بماند تا جلوه روستایی و قدیمی پیدا کند.

 

2- شیشه:

 

مدل دیگر قاب‌عکس، قرار دادن عکس مورد نظر بین دو شیشه بدون قاب است که به وسیله یک پایه به هم وصل شوند. چون قابی وجود ندارد توجه‌ها به خود عکس بیش‌تر جلب خواهد شد.

 

این مدل قاب برای دفاتر کار و دکوراسیون مدرن مناسب است.

 

3- خود رنگ بزنید:

 

می‌توانید چهار تکه چوب تهیه کنید و با توجه به رنگ دکوراسیون، خود آن را رنگ بزنید. با توجه به رنگ زمینه عکس نیز می‌توانید رنگ قاب را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از این قاب در اتاق‌خواب کودک استفاده کنید، از رنگ‌های شاد و مورد علاقه او استفاده کنید.

 

انتخاب قاب عکس مناسب , روش های انتخاب قاب عکس

 

 

 

 

منبع : javaneparsi