سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روان شناسی خشونت در مدرسه



 

خشونت در کودکان

 

 

مدرسه، اغلب نخستین مکانی است که مجبوریم با دیگران زندگی کنیم. مدرسه، جدا و متفاوت از جامعه نیست.وقتی در جامعه خشونت هست، در مدرسه هم هست، ولی مدرسه محلی است که برای زندگی آینده آماده می شویم و آموزش «انسان اجتماعی شدن» را از طریق احترام به دیگران و پذیرفتن آنان می آموزیم. اگر مدرسه نتواند چنین آموزش هایی بدهد در برابر نسل آینده وظیفه خود را انجام نداده است.

 

همان طور که می دانید خشونت یکی از مهم ترین آسیب هایی است که سلامت روان فرد و در نهایت جامعه ای را به خطر می اندازد. به همین دلیل است که آموزش خشونت در مدرسه در مقایسه با اماکن دیگر از حساسیت های ویژه ای برخوردار است زیرا اگر به خشونت در مدرسه فرصت و امکان بدهیم موجب شده ایم جامعه فردا، خشن تر از امروز شود اما خشونت در مدرسه به چه شکل هایی دیده می شود؟ این خشونت ها در کلاس، در بین هم شاگردی ها، بین معلم و دانش آموز و خشونت در حیاط و محیط مدرسه بین دانش آموزان مشاهده می شود...

 

همچنین خشونت در راه مدرسه، چه در بین دانش آموزان و چه بین دانش آموزان و جوانانی که از جاهای دیگر می آیند بروز می نماید. رفتار خشونت آمیز می تواند شامل زورگویی، باج گیری، دزدی، تخریب اموال و آسیب رساندن به محل، وسایل و تجهیزات مدرسه باشد. این خشونت ها علل متفاوتی دارند که شکست تحصیلی یکی از مهم ترین دلایل خشونت ورزی است. دانش آموزی که در مدرسه موفق نباشد، احساس بد و ناخوشایندی دارد و به نسبت شکست ها، گرایش به خشونت پیدا خواهد کرد.

 

دشواری های اجتماعی، نابسامانی های اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی از دیگر علل زمینه ساز بروز خشونت در مدرسه است. فقر، بیکاری، بیسوادی پدر و مادر، طلاق و اعتیاد مواردی از نابسامانی های اجتماعی به شمار می روند که بیشتر از همه، مدارس مناطق محروم و شهرک های دور از مرکز را گرفتار می سازد. بنابراین مبارزه با خشونت و حفظ تعادل روانی دانش آموزان به همه مسوولان، مدیران، کارکنان و معلمان مدرسه به همه پدران و مادران و به همه دانش آموزان مربوط می شود و نیاز به آگاهی و تعهد همه دارد.

 

منبع:روزنامه سلامت

 


ویدیو مرتبط :
خشونت در آمریکا خیلی جالبه حتما ببینید خشونت آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا باید نگران خشونت در مدرسه باشید؟



خشونت در مدرسه,مدرسه رفتن,

وقتی از دوستان یا والدینتان درمورد خشونت‌هایی که در مدرسه‌های مختلف اتفاق افتاده است می‌شنوید، طبیعی است که نگران شوید که مبادا یک روز این نوع اتفاقات برای شما بیفتد.

خشونت‌های جدی مثل زدوخورد با سلاح‌های سرد معمولاً به‌ندرت اتفاق می‌افتد اما وقتی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، کاملاً طبیعی است که احساس ناراحتی و اضطراب کنید و بخواهید بفهمید که موضوع از چه قرار بوده است.

مدارس تا چه اندازه امنیت دارند؟

مطمئناً در مدرسه بودن بسیار ایمن‌تر از بودن در ماشین است. تعداد زیادی از نوجوانان 15 تا 19 ساله ما در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند اما تعداد بسیار کمی از آنها هرساله در زدوخوردها و اتفاقات مدرسه یا در راه برگشت از مدرسه مجروح شده یا جانشان به خطر می‌افتد. بنابراین می توان به جرات گفت که اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان ما با خشونت جدی در مدرسه برخورد نمی‌کنند.

اما بااینحال برخی از مدارس باید به دلیل نگرانی‌های خانواده‌ها و جامعه وضعیت ایمنی و امنیت خود را مورد بازنگری قرار دهند. یکی از مهمترین اقداماتی که مدارس باید انجام دهند داشتن دربان خوب و مجرب است که ورود افراد ناشناس را ارزیابی کند.

یکی دیگر از راهکارهای امن‌تر نگه داشن مدارس، بالا بردن آگاهی افراد از مشکلاتی مثل قلدری کردن‌ها و تبعیضات است. بسیاری از مدارس برنامه‌های اجرایی مختلفی برای مقابله با این نوع مشکلات و کمک به بالا بردن دانش معلمین و مدیران مدرسه برای مراقبت از دانش‌آموزان دربرابر این نوع خشونت‌ها دارند.

چرا خشونت اتفاق می‌افتد؟

درک خشونت مدرسه چندان ساده نیست. یک دلیل خاص نیست که مشخص کند چرا دانش‌آموزان دست به خشونت می‌زنند. بعضی از آنها رفتارهایی که درخانه، خیابان، بازی‌های کامپیوتری، فیلم و تلویزیون می‌بینند را تقلید می‌کنند. این افراد احساس انزوا کرده و همسالانشان آنها را طرد می‌کنند. اینها فقط چند دلیل از خشن شدن دانش‌آموزان است.

یک مسئله که تقریباً همه متخصصین در آن اتفاق‌نظر دارند این است که دسترسی داشتن به انواع سلاح‌ها، دست زدن به خشونت‌ را برای برخی افراد ساده‌تر می‌کند.

چه می‌توانید بکنید؟

کسانی که ممکن است دست به خشونت بزنند علائم هشداردهنده‌ای از خود نشان می‌دهند. این علائم عبارتند از:

-  بازی کردن با هر نوع سلاح

لاف زدن درمورد رفتارها و اعمال خشونت‌آمیزی که ممکن است انجام دهد

-  نشان دادن میل و رغبت زیاد به فیلم‌های خشونت‌آمیز و بازی کردن بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری با این مضامین

قلدری کردن در مدرسه و ترساندن بقیه

خشونت دربرابر حیوانات

اگر احساس کردید در مدرسه امنیتتان در خطر است، حتماً با یک بزرگسال قابل‌اعتماد مسئله را درمیان بگذارید. آن فرد می‌تواند معلم، والدین، مشاور یا مدیر یا ناظم مدرسه باشد. گزارش دادن خشونت در مدرسه بخاطر تهدیدهای فرد خاطی کار سختی است اما بسیاری از مدارس راه‌هایی را برای گزارش دادن قلدری‌ها و خشونت‌های احتمالی ایجاد کرده‌اند.

اگر شما هم شاهد خشونتی به هر شکل بوده‌اید، حرف نزدن درمورد آن ممکن است موجب بروز مشکلاتی جدی شود. حتی ممکن است خودتان در آیند دچار اختلا استرس پس از ترس شوید که در افرادی ایجاد می‌شود که یک اتفاق ترسناک جدی مثل یک تصادف خیلی خطرناک یا آزار جسمی یا جنسی را شاهد بوده‌اند.

البته لازم نیست که حتماً به خودتان آسیبی رسیده باشد که به این اختلال مبتلا شوید. حتی اگر شاهد چنین ماجرایی بوده باشید هم می‌توانید بروز این اختلال را در شما تحریک کند. به همین دلیل است که باید حتماً کمک بگیرید. مشاورین مدرسه افراد قابل‌اعتمادی هستند که برای برخورد با اینگونه مسائل و مشکلات نیز آشنایی کامل دارند.

 

منبع: kidspersia.com