سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رنگ مورد علاقه كودكان شیرخوار



 

رنگ   مورد علاقه كودكان شیرخوار

 

نتایج تحقیقات نشان داده كه كودكان شیرخوار نه تنها كور رنگ نیستند بلكه نسبت به رنگ های آبی، قرمز، ارغوانی و نارنجی علاقه بیشتری نشان می دهند. ب

 

رخلاف تصور برخی كه گمان می كنند نوزادان و كودكان شیرخوار رنگ ها را نمی بینند و رنگ های مختلف در روحیه آنها بی تاثیر است، نتایج تحقیقات نشان داده كه كودكان شیرخوار نه تنها كور رنگ نیستند بلكه نسبت به رنگ های آبی، قرمز، ارغوانی و نارنجی علاقه بیشتری نشان می دهند و تمایل چندانی به دیدن رنگ های خاكستری و قهوه ای ندارند.

 

محققان در تحقیقات خود رنگ های مختلفی را روی صفحه نمایش به شیرخواران 4 ماهه نشان دادند و واكنش آنها را با اندازه گیری زمان و نحوه نگاه آنها به تصویر، مورد بررسی قرار دادند.بر اساس این گزارش، نتایج پژوهش بر روی 250 كودك شیرخواره نشان می دهد ، هر شیرخوار واكنش ویژه خودش را از رنگها نشان می دهد به گونه ای كه برخی كودكان شیرخوار تنها به یك رنگ و برخی دیگر به چند رنگ علاقه دارند. ب

 

ر پایه این گزارش، محققان می گویند : اگر به یك كودك رنگ آبی را و سپس رنگ های آبی روشن و تیره را نشان دهیم، نوزاد واكنش مشابهی داشته و زود خسته می شود اما اگر پس از رنگ آبی، رنگ سبز نشان داده شود، نوزاد سر خود را بالا می آورد و به این رنگ جدید خیره می شود.

 

منبع:taknaz.ir


ویدیو مرتبط :
افراد و رنگ های مورد علاقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور كودكان را به مطالعه علاقه‌مند كنیم؟



 

 

چطور كودكان را به مطالعه علاقه‌مند كنیم؟

 

تحقیقات نشان داده است بیشتر كسانی كه به كتاب و كتابخوانی علاقه دارند والدینی داشته‌اند كه در دوران كودكی لحظات شیرین و گرمی را در هنگام خواندن داستان‌ها برای آنها ساخته و پرداخته‌اند.


توصیه‌های زیر را به كار گیرید تا كودكان خود را جذب مطالعه كنید، به طوری كه كتاب را بهترین دوست خود بدانند و از آن جدا نشوند.


زمان خاصی را به عنوان زمان خواندن داستان در نظر بگیرید :


این مورد به خصوص برای كودكان نوپا بسیار مهم است. زمان قصه‌سرایی نبایدطولانی باشد، در اینجا كیفیت از همه چیز مهمتر است، اما سعی كنید آن را به صورت برنامه‌ای منظم در هر روز دنبال كنید.



كتاب‌هایی را انتخاب كنید كه خودتان از خواندن آنها لذت می‌برید:


زیرا عدم علاقه شما، به خوبی در آهنگ كلام شما منعكس می‌شود.

 


به خاطر داشته باشید كه اغلب سطح شنیداری كودكان بالاتر از سطح خواندن آنهاست:


پس فكر نكنید ممكن است كودك شما كه در گروه سنی الف قرار دارد از شنیدن كتاب‌های گروه سنی ب، ج یا بالاتر لذت نبرد.



همیشه قبل از خواندن، عنوان كتاب و نام نویسنده آن را اعلام كنید.

 



داستانی را كه می‌خوانید در ذهن خود تجسم كنید:


مناظر را در ذهن خود ببینید، حتی زمانی كه كتاب هیچ گونه تصویری ندارد. این كار باعث می‌شود كه داستان را به زیبایی و واضح تعریف كنید.



در حین خواندن از تنوع استفاده كنید:


متناسب با داستان، تن صدای خود را بالا و پایین ببرید، با دستان و اعضای صورت خود اشارات گوناگونی پدید آورید. همه اینها در جذاب‌تر كردن داستان برای شما و فرزندتان كمك می‌كند.



بسیاری از كودكان از«خواندن مكرر» یك داستان لذت می‌برند.




كودكتان را تشویق كنید كه صفحات را ورق بزند، یا حتی عباراتی كه بلد است را بخواند:


هر دوی شما می‌توانید با افزودن دیالوگ‌های جدید، صداهای متفاوت و اشارات مختلف به آن شاخ و برگ دهید.


به آرامی بخوانید:

 

در حین خواندن، سؤالاتی بپرسید و به پرسش‌های كودكتان پاسخ دهید. به عكس‌ها اشاره كنید و در مورد تصاویر كتاب بحث كنید. از كودكتان بپرسید: «فكر می‌كنی بعد از این چه اتفاقی خواهد افتاد؟»



فعالیت‌های اضافه و متناسبی با فضای داستان، ارائه كنید:


كارهایی مثل آشپزی یا درست كردن كاردستی كه با داستان شما متناسب و هماهنگ باشند یا فعالیت‌هایی كه خواندن را به عنوان بخشی از علوم و فنون غنی ادبیات شكوفا سازند و به پیشرفت در یادگیری مهارت‌های ادبی منجر شود.



در زمان داستان با كودك خود مدارا كنید، اما در عین حال جدی و محكم باشید:


چنانكه كودك شما نسبت به خواندن كتاب‌ بی‌میل است اجازه دهید در این حین نقاشی بكشد. شاید حتی بتواند یك نقاشی از فضای داستان بكشد!



با آموزگار كودكان صحبت كنید یا به كتابخانه منطقه‌تان بروید تا از پیشنهادها و تجربیات آنها در این رابطه بهره‌مند شوید:


به این وسیله فهرست‌های گوناگونی از كتاب‌های مختلف خواهید یافت و شاید حتی آنها بتوانند كتاب‌هایی كه خواندن بلند آنها برای كودكان اثربخش بوده است را به شما معرفی كنند.



خواندن، یك فعالیت تفریحی است شما فقط روزانه 15 دقیقه برای آن وقت صرف‌كنید و از نتیجه سود بخش آن برای خود و فرزندانتان تا آخر عمر بهره بگیرید.