سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رمز گشایی از رفتار یک نوجوان



نوجوانان امروزی

اکثر نوجوانان امروزی علاقه ای به کار و تلاش ندارند

 

نوجوانی دوره تغییرات گسترده است. افراد جامعه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و کوچکتر ها در کنار بزرگ ترها در سطح شهر حرکت می کنند. وقتی نوجوانان وجوانان را در سطح شهر می بینند،یاد آن روزهایی می افتند که نصیحت کردن دیگران برایشان زهر بود. شاید آن روزها رفع نیازهای آنها آسان تر بود. اما امروز نوجوانان و سایر افراد خانواده با تبلیغات رسانه ای بمباران می شوند و نه تنها نوجوانان بلکه بزرگترها نیز خرید برایشان حرف اول را می زند. امروز چند تصویر ثابت می توان از نوجوانان دید؛نوجوان و تلفن همراهش، نوجوان و صفحه کامپیوترش، نوجوان و کنسولهای  بازی و....
اما به راستی با علاقه مندیهای نوجوان در عصر  حاضر چه باید کرد؟

هزینه های زندگی یک نوجوان
اکثر نوجوانان امروزی علاقه ای به کار و تلاش ندارند،آنها تنها به این فکر می کنند تا با یک سخنرانی عریض وطویل در خانواده و در مواردی با پرخاشگری نیازهای های خود را بیان کنند. حتی در مواردی می توان گفت رفع نیازها اعم از ضروری وغیرضروری در جامعه امروز به هنجار تبدیل شده است.


آنها معمولاعلاقه مند هستند تا در لباس پوشیدن به روز باشند و از مد رایج پیروی کنند، همچنین خریداری آخرین مدل دستگاه کامپیوتر و موبایل از نظر ذهنی برایشان الویت دارد. آنها برای اینکه به خواسته هایشان برسند، خانواده  را تحت فشار قرار می دهند اما حاضر نیستند برای تامین هزینه هایشان مشغول کار شوند. نکته حائز اهمیت این است که انتظارات آنها از پدر و مادر تا زمانی که اسباب دردسر نشود، قابل اجراست اما گاهی خواسته ها رنگ دیگری به خود می گیرد و کاملا غیرضروری به نظر می رسد.


قاطع برخورد کنید
نوجوانان می خواهند بدانندکه آنها برای خانواده و دوستان مهم هستند و توسط آنها مراقبت و حمایت می شوند. درحالی که آنها ممکن است به مجموعه قواعدی که پدرومادربرای آنها تنظیم کرده اند اعتراض داشته باشند. سرسختانه و طبق قوانین با نوجوانان برخورد کردن همیشه نامطلوب نیست اما گاهی این نوع رفتار به آنها ثابت می کند که پدر ومادرشان تا چه اندازه به آنها علاقه مند هستند.این امر که آنها کجا هستند، چرا دیروقت به خانه می آیند و با چه کسانی ارتباط دارند از مواردی است که پدر ومادر باید در مورد آن آگاهی داشته باشند.از آنهاانتظارداشته باشید که از قوانین پیروی کنند و در برخی موارد با آنها صریح و قاطع برخورد کنید، آنها گاهی نیاز به شنیدن«نه» دارند .

حمایت عاطفی از نوجوانان
در حالی که نوجوانان می خواهندمستقل باشد، اما آنها در واقع به دنبال و نیازمند روابط خانوادگی هم هستند . آنها می خواهند بدانند وقتی شب به خانه می آیند، کسی منتظر آنها هست. دوست داشتن و دوست داشته شدن ازنیازهای عمیق انسانی است که تمام گروه های سنی راشامل می شود .نوجوانان اغلب می گویندآنها نمی خواهندپدر و مادردر کار آنها دخالت کنند ، اماحمایت عاطفی اثر مثبت در زندگی آنها می گذارد.

نوجوانان می خواهند متعلق به یک گروه باشند
دوستی برای نوجوانان بسیارمهم است.آنها می خواهند متعلق به یک گروه باشند و احساس جداشدن از همسالان خود را دوست ندارند.داشتن دوستان خوب همانند یک سیستم پشتیبانی عمل می کند و حس خوب بودن را افزایش می دهد .در این صورت خود را نیازمند به پاسخ و چشم و هم چشمی با همسالان برای  خرید آخرین مدل دستگاهها احساس نمی کنند. هنگامی که آنها احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند ، نیاز پذیرش هر چیزی در آنها کاهش پیدا می کند.
منبع:تبیان


ویدیو مرتبط :
رمز گشایی موبایل در چند ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رمز گشایی از اشاره های احمدی نژاد در مراسم 14 خرداد



رمز گشایی از اشاره های احمدی نژاد در مراسم 14 خرداد

احمدی نژاد همچنین بلافاصله بعد از رد و بدل این موضوعات از اعضای تیم حفاظت جایگاه درخواست کرد تا نامه های مردمی را از آنها دریافت و به دست وی برسانند.

حضور همه مسئولان نظام در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، با حاشیه هایی همراه بود. در این بین یکی از جالب ترین نکات، حرکات دست و اشاره های احمدی نژاد در حین سخنرانی مقام معظم رهبری بود.

به گزارش جماران، سخنرانی رهبر معظم انقلاب راس ساعت 9:45 آغاز شد. دقایقی قبل از شروع سخنرانی ایشان محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، صادق آملی لاریجانی، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی، سید علی و سید یاسر خمینی، در کنار یکدیگر در جایگاهی که برای استقرار روسای قوا در نظر گرفته شده بود نشستند. همچنین بعد از شروع سخنرانی رهبر انقلاب سید حسن خمینی نیز در کنار آیت الله آملی لاریجانی استقرار پیدا کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی در اثنای سخنرانی رهبری خود را به جایگاه رساند و در محلی که سران سه قوه حضور داشتند، مستقر شدند؛ در زمان ورود آیت‌الله مهدوی کنی آیت‌الله آملی لاریجانی و برادرش علی لاریجانی به همراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هاشمی شاهرودی از جایشان بلند شدند.

احمدی‌نژاد میان این 4 نفر نشسته بود و وقتی دید که دو نفر در یمین و دو نفر در یسارش به احترام آیت‌الله مهدوی کنی روی پا ایستادند، نیم خیز شد و خیلی سریع در جایگاه خود نشست.

حضور برخی مسئولان با فرزندانشان در این مراسم بسیار جالب بود. امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ترجیح دادند در این مراسم با فرزندان خود حضور پیدا کنند. همچنین پسر سعید جلیلی  که پای ثابت پدر در مراسم ها و مناسبت های مذهبی و دینی است در این مراسم نیز پا به پای پدر حضور یافته بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در اواسط برگزاری مراسم محمود احمدی نژاد با مشاهده برخی از مردم که نامه هایی داشتند تلاش کرد تا به آنها بفهماند که بعد از دریافت نامه هایشان به صورت تلفنی با آنها تماس گرفته خواهد شد. لذا تلاش کرد با برقراری ارتباط تصویری و نشان دادن دستان خود به عنوان گوشی تلفن و بردن آن به کنار گوش این منظور را به آنها بفهماند این در حالی است که این ارتباط تصویری با برخی مردم دیگر تا بخش پایانی مراسم ادامه داشت.

احمدی نژاد همچنین بلافاصله بعد از رد و بدل این موضوعات از اعضای تیم حفاظت جایگاه درخواست کرد تا نامه های مردمی را از آنها دریافت و به دست وی برسانند./عصرایران