سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راه کارهای عملی برای از بین بردن چربی زائد


اگر زیر پوست بدن‌تان به‌خصوص در نواحی چون شكم، قسمت‌های پشت و داخل بازوها و... چربی و مواد زائد به شكل گلوله یا برجستگی‌های كوچك درآمده‌اند، باید به‌دنبال را‌ه‌حلی برای درمان آن‌ها باشید





صبح بخیر:  سلولیت به تجمع بد شكل چربی‌هایی گفته می‌شود كه در سوخت‌وساز آن‌ها اختلال به‌وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌كنند كه این مشكل بیشتر در خانم‌ها رایج است. سلولیت تنها در خانم‌هایی كه اضافه وزن دارند یا چاق هستند وجود ندارد،  بلكه زنان لاغر یا آن‌هایی كه وزن‌ایده‌آلی دارند نیز ممكن است دیده شود. تقریبا 85درصد خانم‌های بالای 20سال در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب ناخواسته ‌این چربی‌ها شكایت دارند. شاید هیچ‌گاه نتوان به‌طور كامل از شر این سلولیت‌ها خلاص شد اما یك رژیم غذایی متعادل به همراه ورزش و استفاده از بعضی از كرم‌ها می‌تواند این تجمع چربی را كاهش دهد.



كرم‌هایی كه باید مصرف كنید

رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند به كاهش وزن كمك كند ولی بسیار بعید است كه سلولیت‌های ایجاد شده روی پوست هم با كاهش وزن از بین بروند. سلولیت‌ها كه پوست را همانند پوست پرتقال می‌كنند ربطی به چاقی و لاغری ندارند. هنوز راه‌حل قطعی برای از بین بردن این سلولیت‌ها وجود ندارد ولی كرم‌هایی وجود دارند كه می‌توانند برجستگی‌های این سلولیت‌ها را تا حدی محو سازند. تحقیقات نشان می‌دهند، كرم‌ها یا ژل‌هایی كه درون آن‌ها میزانی كافئین وجود دارد می‌توانند اثر فوق‌العاده‌ای در كم‌رنگ كردن سلولیت‌ها داشته باشند اما باید بگوییم اثر آن موقتی است و بعد از چند روز دوباره سلولیت‌ها ظاهر می‌شوند ولی اگر می‌خواهید اثر آن را طولانی‌تر كنید از ژل حاوی كافئین هر روز صبح استفاده كنید و شب‌ها نیز كرمی حاوی پپتید یا رتینول استفاده كنید. این نوع كرم‌ها تولید كلاژن را در پوست تحریك می‌كنند تا قسمت‌های خالی پوست به مرور زمان پر شده و سلولیت‌ها تا حدی محو شوند.



چه میوه‌ها و سبزی‌هایی بخورید؟

مصرف میوه‌های تازه و سبزی‌های برگ سبز بسیار مفید است. میوه‌‌های تازه و سبزی‌هایی كه مواد معدنی، فیبر و فیتوكمیكال‌ها (رنگدانه های گیاهی) دارند به پاك‌سازی بدن و زدودن سم‌های ذخیره شده در آن كمك می‌‌كنند. در یك رژیم غذایی ضد‌سلولیت باید سم‌زدایی وجود داشته باشد كه میوه‌ها و سبزی‌ها آنتی‌اكسیدان‌‌هایی دارند كه برای این كار مفید هستند.

رژیم سلولیت باید شامل میوه‌ها و سبزی‌هایی چون پرتقال، سیب، قره‌قاط، زغال‌اخته، شاه‌توت، گیلاس، انبه، گریپ‌‌فروت، توت‌فرنگی، تمشك، اسفناج، گوجه‌‌فرنگی، هویج، فلفل ‌دلمه‌ای، رازیانه و... باشد.



آیا كاهش وزن به بهبود سلولیت‌‌‌‌ها كمك می‌كند؟

كاهش وزن و انجام تمرینات كششی در ماهیچه‌های پا، ران و كفل می‌تواند سبب اصلاح شكل خلل و فرج‌های ظاهری پوست شود البته باید گفت، انجام ورزش‌های كششی سنگین در كوتاه مدت تغییری آنچنانی را به‌دنبال نخواهد داشت زیرا معمولا با دردهای اسكلتی به‌ویژه در ناحیه كمر همراه خواهد بود. از طرف دیگر، فواید كاهش وزن از طریق رژیم غذایی به تنهایی، بدون انجام فعالیت بدنی منظم نیز خیلی محدود است، هر چند كه بعد از كاهش وزن، برجستگی سلولیت كمتر می‌شود ولی به‌طور كامل محو نمی‌شود.



چیزهایی كه نباید بخورید

 مواد غذایی فرآیند شده، نوشابه‌های گازدار و غذاهایی كه پروتئین حیوانی بالایی دارند، كنار بگذارید و همچنین بهتر است مقدار نمك و شكر را در غذاها خیلی كم كنید. در تحقیقات مشاهده شده كاهش مصرف نمك، موثر است و از مواد غذایی دیگری كه باید در مصرف آن‌ها مراعات شود، نوشیدن چای‌ و قهوه است. به جای این نوشیدنی‌ها شما می‌توانید از چای سبز، دم كرده های گیاهی و قهوه‌‌های بدون كافئین استفاده كنید.



راه‌های پیشگیری از سلولیت

هیچ راه قاطعی برای جلوگیری از ابتلاء به سلولیت وجود ندارد ولی این توصیه عمومی وجود دارد كه از افزایش وزن خودداری كنید، زیرا زمینه بروز سلولیت در افراد چاق به‌مراتب بیشتر است. همان‌طور كه می‌دانید جلوگیری از افزایش وزن با تركیب تغذیه سالم و ورزش امكان‌پذیر خواهد بود. در انتخاب ورزش مناسب نیز باید تركیب ورزش‌های هوازی و مقاومتی مورد استفاده قرار گیرد. در انجام تمرینات ورزشی حركات كششی گرچه ضروری است ولی شما در این رابطه راه درازی در پیش دارید تا بتوانید استحكام و مطلوبیت بافت پوست خود را حفظ كنید.



به‌دنبال میوه‌های پرآب باشید

آب نیز به كاهش سلولیت‌ها كمك فراوانی می‌كند. آب باعث دفع نمك‌های اضافی بدن می‌شود. نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند خیلی سریع مقدار سموم بدن را كاهش دهد و البته علاوه بر نوشیدن آب مصرف میوه‌های غنی از آب نیز بسیار موثر است. مثلا هندوانه كه حدود 90درصد آن آب است و چون كالری كمی دارد (46 كالری در هر فنجان) می‌توانید بدون نگرانی از چاق شدن آن را مصرف كنید. میوه‌های دیگری چون انبه هم به این دلیل كه شامل ویتامین A وC (2 آنتی‌اكسیدان اساسی) است و می‌تواند به سفتی پوست كمك كند.


ویدیو مرتبط :
ماسکی برای از بین بردن چربی های زائد زیر پوستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین ابزار برای از بین بردن چربی های بدن



 

 

 

جدیدترین ابزار برای از بین بردن چربی های بدن

 

یك پیشرفت جدید در صنعت لیزر درمانی اخیرا توانسته چراغ سبز تولید را از اداره غذا و مواد دارویی آمریكا دریافت كند و ممكن است روزی بتوان از آن به عنوان جدیدترین ابزار در از بین بردن سلول‌های چربی‌ ناخواسته استفاده كرد.

مركز پزشكی اوسیریس آمریكا یك سیستم كنترل چربی موسم به «لیپوكنترل» را ابداع كرده كه با كمك لیزر به تجزیه چربی‌ها و از بین رفتن چربی‌های ناخواسته منجر می‌شود.

برخلاف سایر شكل‌های رایج لیپوساكشن، این دستگاه به صورت دقیق سلول‌های چربی ناخواسته را با استفاده از لیزر حذف كرده كه پس از آن می‌توان به راحتی چربی‌ها را با عمل ساكشن بیرون كشید.

این سیستم همچنین یك نمایش نگاشت نقشه‌كشی «بلادرنگ» را برای كمك به دقت و صحت جراح در زمان جراحی در اختیار قرار می‌دهد. این ویژگی به كاربر اجازه می‌دهد كه به طور آنی مشخص كند چه میزان انرژی را باید به یك قسمت از بدن اعمال كند.

لیپوكنترل را می‌توان برای كمك به تغییر شكل مناطق خاص از بدن از جمله پهلوها، كفل، شكم، پشت بازوها، كمر، زانوها، مچ پا، داخل ران و چانه استفاده كرد....../تحلیل:عصرایران