سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راههایی برای مدیریت زندگی بدون مادرتان



زن زندگی بودن

مادرتان گزینه خوبی برای درددل كردن نیست

 

خیلی از دخترها بعد از رفتن به خانه بخت، بدون اجازه و نظر مادرشان هیچ تصمیمی برای زندگی خود نمی گیرند. آنها اگر بخواهند آب هم بخورند، از مادرشان اجازه می گیرند. در مواردی این امر باعث کدورت در زندگی مشترک می شود و روابط زن و شوهر خراب می شود.

مادرها فرشته های روی زمین هستند؛ ما هم این را قبول داریم و نمی خواهیم ارزش مادری و لطف حضور بزرگ ترها در زندگی را كمرنگ كنیم. مادرها به طور حتم صلاح فرزندان خود را می خواهند و حتما حرف هایی كه می زنند از سر دلسوزی است و می خواهند تجربیات خود را در اختیار بچه ها بگذارند. واقعیت این است كه خیلی از دخترها قبل از ازدواج تنها درس می خوانند و كلاس كنكور می روند و مدرك به مدرك های شان اضافه می كنند و بعد از ازدواج مادرشان می خواهد به آنها زن زندگی بودن را یاد بدهد. در این صورت است كه گاهی كار خراب می شود و دلسوزی ها جای خودش را به عدم استقلال دختر در زندگی مشترك می دهد. در چنین شرایطی چاره چیست؟


احترام شما واجب است
اولین چیزی كه باید مدنظر داشته باشید و در تمام مدت خواندن این صفحه با خودتان تكرار كنید، این است كه او مادر شماست و احترامش صد درصد و در همه شرایط واجب است. همچنین مطمئن باشید كه نیت مادرتان كمك به شماست. اگر احساس می كنید كه او بیش از حد در كارهای شما دخالت می كند به این دلیل است كه در فرهنگ ما بسیاری از والدین هنوز نمی توانند بین حمایت و دخالت مرزی قائل شوند. شما فقط وقتی می توانید كاملا متوجه نگرانی مادرتان بشوید كه خودتان مادر شده و فرزندتان را به خانه بخت فرستاده باشید. بنابراین با توجه به اینكه نیت او را می دانید، در هر شرایطی احترام او را حفظ كنید و با روی خوش و رعایت ادب سخن بگویید و حرف هایش را بشنوید.


فرمان زندگی تان را به دست بگیرید
شما نمی توانید مرز بین حمایت و دخالت را به مادرتان آموزش دهید اما یك كار مهم تر می توانید انجام دهید. خودتان را و زندگی تان را مدیریت كنید. اگر كنار گود بایستید و بگذارید هركس كه آمد، مادر یا حتی دوست و همسایه، چیزی بگوید، نظری بدهد و شما مانند یك مجری بدون اراده خواسته آنها را اجرا كنید، زندگی تان بعد از مدتی شبیه موش های آزمایشگاهی می شود كه همه چیز را بر روح و روان و جسم آزموده اید. اما اگر شما با شوهرتان مانند یك مدیر عمل كنید، فرمان زندگی تان را به دست بگیرید و برای كارها و آینده تان برنامه داشته باشید و طبق آن پیش بروید، دیگر كسی نمی تواند نظرش را به شما تحمیل كند.


با مادرتان درد و دل نکنید
مادرتان اگر بفهمد شما و همسرتان چندساعت است كه با هم قهر كرده اید، نظرش نسبت به زندگی مشترك شما و همینطور خوبی های دامادی كه تا دیروز همیشه دوستش داشته، عوض می شود قسمت بد ماجرا این است كه وقتی شما با هم آشتی می كنید و همه چیز مثل روز اول می شود اما نظر مادر شما درباره شوهر و زندگی تان مثل روز اول نمی شود. اگر با همسرتان اختلاف دارید، مادرتان گزینه خوبی برای درددل كردن نیست.

 

عدم استقلال دختر در زندگی مشترك

مادر از روی علاقه ای كه به شما دارد ممكن است كوچك ترین نكته منفی در زندگی شما را تاب نیاورد

 

یك گوش در باشد و یك گوش دروازه
مادر شما از روی علاقه ای كه به شما دارد ممكن است كوچك ترین نكته منفی در زندگی شما را تاب نیاورد؛ ممكن است مادرتان، مدام این اتفاقات را از دیدگاه خودش برای شما پررنگ كند كه مثلا مادر همسرتان در فلان مهمانی وقتی شما وارد شدید، آنطور كه باید تحویل تان نگرفت یا یا دخترخاله شما نخستین سالگرد ازدواج از همسرش انگشتر گران قیمتی كادو گرفته و شما به خوشبختی او نیستید زیرا فقط یك كیف هدیه گرفته اید.. گاهی چیزی كه به چشم شما نیامده است، وقتی مادرتان می گوید و شما به آن فكر می كنید تبدیل به یك معضل غیرقابل حل می شود و واقعا دلخورتان می كند و حتی كار به مطرح كردن با همسر و شاید بروز عكس العمل به مادرشوهر هم می كشد، درصورتی كه اصلا خودتان در ابتدا متوجه چنین اتفاقی نشده بودید. پس علاوه بر اینكه مدیریت زندگی تان را همانطور كه پیش تر گفتیم برعهده دارید، مدیریت احساس تان را هم فراموش نكنید. ضرب المثل قدیمی «یك گوش در باشد و یك گوش دروازه» برای این روزهاست!


ادب را رعایت کنید
گاهی با اینكه می دانید مادرتان خیر شما را می خواهد و به گمانش در حال حمایت از شماست اما دخالت هایش خیلی آزارتان می دهد. در چنین شرایطی بهتر است با زبان ملایم و رعایت ادب این موضوع را مستقیم به خود او بگویید. به هیچ وجه ازجمله «دخالت كردن» استفاده نكنید، همین كه به مادرتان بگویید بزرگ شده اید و می توانید خوب و بد را تشخیص دهید و بهتر است اجازه بدهند مدیریت زندگی را یاد بگیرید، كافی است. بهتر است اضافه كنید كه همیشه راهنمایی های او را دوست دارید و با جان و دل آنها را می شنوید و از آنها استفاده می كنید اما بگذارد كمی هم خودتان را محك بزنید.


مادرتان را خوشحال کنید
مادر شما، خوشبختی تان را می خواهد. اگر در این صفحه گفتیم كه نگذارید اختلافات تان را بفهمد، به این معنی نیست كه نقش بازی كنید و با همسرتان مشكل داشته باشید اما بروز ندهید. شما تمام تلاشتان را بكنید كه خوشبخت باشید. در این صورت مادر شما متوجه این تلاش ها، احساس ها و رضایتی كه در خانواده تان وجود دارد، می شود.

منبع : همشهری دو

 


ویدیو مرتبط :
مبانی مدیریت قرص مدیریت مدیریت واحد کشاورزی مدیریت سوانح قرن مدیریت مدیریت استرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههایی برای زندگی بهتر






زندگی بهتر

روزانه ٣ نفر را مورد تحسین قرار دهید.


طلوع خورشید را تماشا کنید.


در سلام کردن پیشقدم باشید.


توقعات خود را کاهش دهید.


با همه طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.


هیچ گاه از کسی ناامید نشوید زیرا معجزه غیرممکن نیست.


به دیگران حسادت نکنید.


برای کسب دانش و شهامت دعا کنید نه برای به دست آوردن مادیات.

 

سرسخت باشید ولی مهربان.

 

اسم اشخاص را فراموش نکنید.

 

دلرحم تر از آنچه نشان می دهید باشید.

 

فراموش نکنید که بزرگ ترین نیاز عاطفی انسان قدرشناسی از اوست.

 

به قول خود عمل کنید.

 

حتی هنگام ناراحتی، سعی کنید خشم خود را کنترل کنید.

 

فراموش نکنید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید.

 

فراموش نکنید برنده ها کاری می کنند که بازنده ها نمی کنند.

 

سعی کنید اولین چیزی که سر کار خود می گویید باعث شادی دیگران شود.

 

شادی دیگران را خراب نکنید.

 

فرصت علاقه نشان دادن به نزدیکانتان را از دست ندهید.

 

بعضی مطالب را پیش خود نگه دارید تا احساسات کسانی که دوستشان دارید جریحه دار نشود.