سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهكارهای برای رفع اضطراب



 

 

راهكارهای برای رفع اضطراب

 

اضطراب ‌عبارت ‌است ‌از احساس‌ ناراحت‌كننده ‌و مبهم ‌ترس‌، وحشت یا خطر با علتی ‌ناشناخته‌ كه ‌بر فرد مستولی‌ می‌شود.

 

برای‌ برخی افراد این ‌حالت‌ ممكن‌ است‌ ناگهانی ‌باشد و برطرف ‌شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این ‌حالت ‌به ‌صورت ‌مزمن ‌در می‌آید.

 

زمانی كه دچار استرس،‌ اضطراب و دلشوره می‌شوید، كارهای زیر را انجام دهید:

 

درخواست كمك از دیگران، مشغول شدن به انجام كاری، صحبت با دوستان، خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه، ورزش و بالاخره انجام تمرینات آرام‌سازی كه در این تمرین عضلات،10 تا 15 ثانیه سفت و به آرامی شل می‌شود، این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی برآرامش ذهن می‌گذارد.

 

برای این كار، ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید. ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی رها كنید.

 

چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید. زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و آن را چند ثانیه نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید.

 

دندان‌های خود را روی هم چند ثانیه فشار دهید، سپس به آهستگی رها كنید. شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی رها كنید.

 

دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید و در این حالت نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید، این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را پر از هوا كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید، سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید.

 

كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید. پای راست و چپ را به ترتیب صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید.

 

این حركت را با پای چپ تكرار كنید. زانوها را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید .

منبع : Jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
بهترین دعا برای رفع استرس و اضطراب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع موهای زائد بدن



رفع موهای زائد اغلب مردان وزنان ازداشتن موهای زائد رنج می برندوبه دنبال راههایی هستند که از شر موهای زائد خلاص شوند.لیزر ،تیغ ،موم ،موچین ،بند،کاغذ سمباده مخصوص وکرم های موبر می توانند به شما کمک کنند که به صورت موقت یا دائم این مشکل برطرف شود.بیشتر افراد ازاصطلاح اپیلاسیون برای برداشتن موها چه به صورت موقت یا دائم استفاده می کنند که این اصطلاح اشتباه می باشد.

 

1)اپیلاسیون "لطمه زدن به پیاز مو":برطرف کردن دائم یا همیشگی موهای بدن با دستگاه الکترولیز(اپیلاتور)را اپیلاسیون می گویندکه تنها توسط متخصصین الکتولیز انجام می شود.

 

2)دپیلاسیون"لطمه زدن به ساقه ی مو":برطرف کردن موقت موهای زائد بدن به وسیله ی مواد شیمیائی ویا وسایل متفرقه رادپیلاسیون گویند.

موهای زائد

دپیلاسیون به ‌وسیله تیغ: آسان و سریع

تیغ بهترین وسیله پاك‌ كردن سریع بدن از موهای زائد است، به ‌ویژه برای افرادی مفید است كه پوستی حساس دارند.در صورتی كه تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می ‌كنید، تنها كافی است هر دو روز یك ‌بار، یك دوش10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود. سپس با مقداری آب صابون پوست را لیز كنید تا تیغ به راحتی روی آن حركت كند. تیغ را از مچ پا به سمت زانو بكشید. تیغ ساقه مو را درست هم‌ سطح لایه اپیدرم پوست(لایه سطحی پوست) قطع می‌ كند.

در حال حاضر، تیغ‌هایی وارد بازار شده است كه لایه نازكی ژل نرم ‌كننده دارد تا به پوست آسیب نرساند. با این حال پیشنهاد می‌ شود در كنار آن، از صابون یا ژل‌های نرم‌ كننده هم استفاده كنید.توجه داشته باشید گرچه تیغ وسیله‌ای سریع و آسان است، ولی رشد و ضخامت موها پس از مدتی كمی افزایش می ‌‌یابد، بنابراین برای دست و ‌صورت توصیه نمی ‌شود.پس از دپیلاسوین با تیغ، هرگز از دئودورانت‌ها روی پوست استفاده نكنید.

موی زائد

 

دپیلاسیون با دستگا‌ه‌های اپیلاتور: اقتصادی

دستگاه‌های اپیلاتور، از جمله اقتصادی ‌ترین وسایل برای رفع موهای زائد بدن است.

این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

گروهی كه تنها ساقه مو را كوتاه می ‌كنند و گروهی كه مو را از ریشه درمی‌ آورند.

وقتی از دستگاه‌های اپیلاتوری كه مو را از ریشه درمی ‌آورند، استفاده می‌ كنید، رویش موها دو تا سه هفته عقب می ‌افتد. از این دستگاه‌ها‌ روی تمامی قسمت‌های بدن می‌ توانید استفاده كنید.

تنها عیب این دستگاه‌ها این است كه باعث به وجود آمدن جوش‌های ریز روی پوست‌های حساس می ‌شود و اگر چه موهای بسیار ریز را می گیرند، ولی به مرور زمان باعث رویش موهای زیر پوستی می ‌شوند.

موی زائد

نکات مهم:

* توجه داشته باشید پیش از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور یك دوش آب گرم بگیرید تا پوست نرم شود.

* بهترین زمان برای دپیلاسیون، بعد از ظهر است تا التهابات احتمالی پوست در طول شب فروكش كند.

* قبل از دپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور، مطمئن شوید چربی كرم یا بقایای آرایشی از روی نقاطی كه می‌ خواهید دپیلاسیون كنید، كاملاً تمیز و برداشته شود.

* بعضی مواقع، موهای نازكی كه به سمت عقب رشد می‌ كنند، به سطح پوست نمی ‌رسند و زیر پوست رشد می ‌كنند. برای پیشگیری از چنین مواردی می ‌توانید از دستكش ماساژ (كیسه مخصوص حمام) یا پیلینگ بدن استفاده كنید. این كار سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌ برد، به ‌طوری كه موهای نازك به راحتی می ‌توانند به سطح پوست بیایند و به‌ وسیله اپیلاتور برداشته شوند.

* بر خلاف تیغ كه پس از استفاده از آن موها ضخیم و رشد آنها سریع‌تر می‌ شود،‌آزمایش‌های پوست‌ شناسی نشان داده است كه استفاده از اپیلاتور این مشكل را به وجود نخواهد آورد. چیزی كه سبب شد، این عقیده در میان مردم جا بیفتد این است كه بسیاری از خانم‌ها در تابستان دپیلاسیون می‌ كنند. طبیعتاً دمای بالای هوا روی رشد موهای بدن تاثیر می ‌گذارد. در تابستان گردش خون سریع‌تر است. این موضوع به تغذیه ریشه‌ها و در نتیجه رشد سریع‌تر موهای بدن كمك می ‌كند.

موی زائد

دپیلاسیون به ‌وسیله موچین

موهای ابرو و موهای زبر و كوتاه را می ‌توان به‌وسیله موچین دپیلاسیون كرد. رشد موها بعد از انجام این نوع دپیلاسیون، طبیعی خواهد بود.

 

دپیلاسیون به وسیله ی موم

بیشتر برای موهای دست وپااستفاده شود در ضمن استفاده ی زیاد از موم باعث شل شدن پوست می شود .دپیلاسیون به وسیله ی نخ ودپیلاسیون به وسیله ی کرمهای مو برازدیگروسایل برای از بین بردن موهای زائد می باشد.