سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهكارهاي كاهش اضطراب



 

اضطراب

 

راهكارهاي كاهش اضطراب

 

ورزش كنید و سعی داشته باشید كه طی انجام تمرینات منظم ورزشی خود را رها كنید . نفس های عمیق ، آرام سازی عضلانی ، فریاد كشیدن در كوه و دشت و بی محابا دویدن ، بسیاری از بازداری های شما رفع خواهد كرد .

 

در خلوت خود موقعیت های اضطراب آور را تصور كنید و در كلام و رفتار خود به دنبال پاسخ های مناسب بگردید. به عبارتی از خود بپرسید كه چه كار می كردم بهتر بود ؟ و چه می گفتم ، بهتر بود ؟ « پس از یافتن پاسخ مناسب ، تمرین كنید » بر آن پاسخ كلامی یا رفتاری مسلط شوید تا بتوانید در موقعیت های مشابه آینده از آن استفاده كنید .

 

اضطراب

 

به خاطر داشته باشید كلماتی را كه بار اضطرابی دارند ، مثل « هیچ وقت ، همیشه ، هرگز ، زود ، سریع ، باید ، حتماً و ... ) از گنجینه لغات خود حذف كنید و جای آن را با كلمات متعادل و آرام بخشی مثل بعضی اوقات ، با حوصله ، آرام ، بهتر است و .. » جایگزین كنید .

 

در هنگام صحبت ، از عجله كردن و اجبار در ارائه پاسخ سریع و واكنش شتابزده بپرهیزید ، ( برای پاسخ دادن هیچوقت دیر نیست ) - اول دانش و اطلاعات مربوط به موضوع را در ذهن خود حاضر كنید تا بر موضوع متمركز شوید ، سپس از گنجینه لغات ذهنی خود سنجیده ترین پاسخ ها را برگزینید . با مطالعه و خلق آثار هنری ، گنجینه لغات خود را گسترش دهید و به تخلیه عاطفی بپردازید .

 

اضطراب

 

سعی كنید با افراد آرام و خونسرد معاشرت كنید و نكات ظریف رفتاری سازگار با خود را از آنها یاد بگیرید .

 

موقعیت هایی راكه در آن با مشكل اضطرابی كمی روبه رو بوده اید و یا اصلاً مشكل نداشته اید ، به خاطر آورید و ضمن مرور آنها خود را تشویق نمایید تا احساس موفقیت را در خود زنده و تقویت كنید .


ویدیو مرتبط :
‫نگرانی و اضطراب مدیریت اضطراب ویدا فلاح‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كمبود ویتامین ب ۳ موجب اضطراب و كاهش حافظه می شود



 

 

كمبود ویتامین ب ۳ موجب اضطراب و كاهش حافظه می شود

 

كمبود ویتامین ب ۳ موجب كاهش حافظه، آشفتگی های روحی و اضطراب می شود.

احمدرضا درستی مطلق در گفت وگو با فارس، افزود: ویتامین ب ۶ از ویتامین های بسیار مهم در متابولیسم مواد درشت مغزی، به ویژه مواد پروتئین است كه كمبود آن موجب جنون و افسردگی می شود.

وی گفت: از منابع غذای حاوی ویتامین ب ۶ می توان به انواع گوشت، جوانه گندم، گندم كامل، آجیل و بادام زمینی اشاره كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: كمبود ویتامین ب ۳ یا نیاسین منجر به علائم جسمی و روحی می شود كه مهم ترین آن زوال عقل است.

درستی گفت: علائم عصبی ناشی از كمبود این ویتامین می تواند باعث كاهش حافظه، آشفتگی های روحی، افسردگی و اضطراب باشد.

وی اضافه كرد: از منابع غذایی حاوی ویتامین ب۳ می توان به پنیر، بادام زمینی، كنجد، برنج قهوه ای، جوانه گندم، نان سبوسدار، جو و حبوبات اشاره كرد...../تحلیل:فارس