سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راز های خوشبویی


بسیاری از افراد با فرارسیدن ماه‌های گرم سال از بوی تند بدن خود دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند.با معرفی برخی از گیاهان دارویی و مواد طبیعی و چگونگی استفاده از آن‌ها، راه حل‌های درمان بدبویی عرق و چگونگی خلاص شدن از شر بوهای مزاحم را مرور می‌كنیم.





بسیاری از افراد با فرارسیدن ماه‌های گرم سال از بوی تند بدن خود دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند. این افراد برای پیشگیری از بروز بوی بد عرق، غالبا دست به دامن انواع اسپری‌ها، عطرهاو ادكلن‌های خوشبو می‌شوند و هزینه‌های زیادی را در طول روز برای از بین بردن بوی بد عرق‌شان صرف می‌كنند. غافل از این‌كه شیوه‌های طبیعی و بسیار كارآمدی در این زمینه وجود دارد كه به درمان بوی بد عرق و پیشگیری از بدبویی بدن به‌ویژه در فصل تابستان كمك می‌كند. در این مجال با معرفی برخی از گیاهان دارویی و مواد طبیعی و چگونگی استفاده از آن‌ها، راه حل‌های درمان بدبویی عرق و چگونگی خلاص شدن از شر بوهای مزاحم را مرور می‌كنیم.



    عرق كاسنی ضد‌بو

به اعتقاد برخی از درمانگران طب سنتی، نوشیدن یك لیوان عرق كاسنی به‌صورت روزانه در ماه‌ها و روزهای گرم سال تاثیر زیادی در كاهش میزان بوی بد بدن دارد. نوشیدن این عرق گیاهی علاوه بر آن‌كه به تسكین حرارت بدن كمك می‌كند و از میزان گرمازدگی در روزهای آفتابی تابستان می‌كاهد، می‌تواند به دفع مواد موذی بدن پرداخته و به این ترتیب احتمال بدبو بودن عرق را به صفر نزدیك كند.



    این خوراكی‌ها را نخورید

افرادی كه در فصل تابستان زیاد عرق می‌كنند و غالبا عرق آن‌ها بدبو است، بهتر است از مصرف غذاها و مواد خوراكی زیر پرهیز كنند یا این مواد را كمتر در برنامه غذایی و وعده های3 گانه غذایی خود قرار دهند. ادویه، زردچوبه، فلفل، سوسیس و كالباس، انواع سس‌ها، گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، روغن سرخ شده و غذاهای كنسرو شده از جمله مواد‌غذایی است كه موجب بدبویی عرق بدن می‌شوند. بنابراین بهتر است از این مواد در روزهای گرم سال كمتر مصرف كنید تا كمتر با مشكل بدبویی روبه‌رو شوید. در عوض تا می‌توانید از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در طول روز مصرف كنید و آن‌ها را به صورت خام یا آب پز در وعده‌های غذایی بگنجانید.





    مام گیاهی استفاده کنید

یكی از بهترین گیاهانی كه قابلیت جایگزینی با مام‌ها و خوشبوكننده‌های خشك و صابونی را دارد، برگ خشك شده گیاه مورد است. برای استفاده از این گیاه تنها كافی است، برگ گیاه خشك شده مورد را به‌خوبی آسیاب كرده و از پودر آن به‌عنوان یك مام خشك برای پیشگیری از تعریق زیربغل و بدبو شدن آن استفاده كنید.



    درمان بدبویی زیربغل را از ما بپرسید

 یكی از كاربردی‌ترین شیوه‌های طبیعی برای درمان بدبویی زیربغل، استفاده از سبزی شاهی یا تخم شاهی است.

 خوشبختانه در فصل تابستان دسترسی به سبزی شاهی در مقایسه با ماه‌های دیگر سال ساده‌تر است. بنابراین با تهیه این سبزی به‌صورت روزانه و مصرف آن در صبح ناشتا پیش از میل كردن صبحانه می‌توانید به درمان بدبویی عرق خود كمك كنید. درصورتی كه این سبزی را در دسترس ندارید، می‌توانید از تخم این گیاه استفاده كنید. برای كسب نتیجه بهتر كافی است 10 روز یا دست كم یك هفته از این گیاه یا تخمش به‌صورت ناشتا استفاده كنید تا شاهد نتایج آن باشید.



    كاهش تعریق با حمام گردو

 یكی از تكنیك‌های پیشگیری از تعریق زیاد در روزهای تابستان به كار بردن عصاره یا جوشانده برگ درخت گردوست. برای تهیه این عصاره كافی است یك كیلو از برگ تازه این درخت را درون ظرف آب با گنجایش 4 تا 5 لیتر ریخته و به‌مدت 30 دقیقه بجوشانید. پس از جوش آمدن و سرد شدن مخلوط آن را به كمك صافی یا توری صاف كرده و برای حمام كردن از آن استفاده كنید. استفاده از این عصاره هر روز یا 3-4 بار در هفته به كاهش میزان تعریق بدن در فصل تابستان كمك می‌كند.



   تاثیر گل رس در میزان تعریق

افرادی كه در فصل تابستان و حتی در فصل‌های دیگر به هنگام فعالیت‌های روزانه و ورزش بیشتر در بخش بالاتنه خود دچار تعریق می‌شوند می‌توانند با استفاده از حمام گل رس این مسئله را درمان كنند. برای این منظور كافی است خود را با آبی كه در آن خاك رس پودر شده ریخته شده است شست‌وشو دهند. این كار كمك می‌كند تا پس از یك هفته از میزان تعرق آنها در بخش بالا تنه كاسته شود و به مرور در شرایط طبیعی قرار گیرند.

 این گروه حتی می‌توانند پیش از شست و شو به‌مدت 10 دقیقه در وان پر از آبی كه خاك رس در آن حل شده است، دراز بكشند.



   چگونه بوی بد پا را از بین ببرید؟

 اگر در گروه افرادی قرار دارید كه پس از پیاده‌روی یا كار روزانه با بوی بد پا روبه‌رو می‌شوید و این مسئله برای شما به یك موضوع آزاردهنده تبدیل شده است بهتر است از پودر این گیاه برای از بین رفتن بوی بد پا كه ناشی از تعریق زیاد پا درون كفش یا جوراب است، استفاده كنید.  بهترین روش برای از بین رفتن بوی بد پا این است كه پس از اتمام كارهای روزانه و رسیدن اوقات فراغت پای خود را بشویید و پس از خشك كردنش آن را درون یك كیسه كه پر از برگ پودر شده گیاه سوسن است قرار دهید و اجازه دهید پای‌تان به‌مدت یك شب درون این كیسه باقی بماند. این امر كمك می‌كند تا علاوه بر كاهش تعریق پا از میزان بوی بد آن نیز به مرور كاسته شود.



عرق كف دست درمان دارد؟

  برخی از مردم با تعریق كف دست روبه‌رو هستند و این مسئله ارتباط مستقیمی با میزان گرمی و حرارت محیط اطراف‌شان ندارد. اگر چه در فصل تابستان ممكن است این مسئله تشدید شود اما این گروه در سایر ماه‌های سال نیز با تعریق كف دست روبه‌رو هستند و این مسئله مشكلاتی را برای آن‌ها به همراه دارد به‌طوری كه گاهی در انجام فعالیت‌های روزانه از قبیل نوشتن و كارهایی كه نیاز به استفاده از دست‌ها دارد برای آنها ایجاد مشكل می‌كند. گیاه مریم گلی یكی از بهترین گیاهان دارویی است كه در كنترل تعریق دست و پا بسیار موثر است. تركیب عصاره این گیاه با گیاه اسطوخودوس تاثیر زیادی در كاهش میزان تعریق دست و پا دارد. برای تهیه این دارو كافی است 100 گرم برگ مریم گلی را با 40 گرم برگ اسطوخودوس مخلوط كرده و بجوشانید؛ دست و پای خود را هر شب 10 تا 15 دقیقه در این محلول قرار دهید.





با سدر بدن را ماساژ دهید

افرادی كه دوست دارند مقاومت بدن‌شان را در برابر گرما و افزایش دمای هوا بیشتر كنند می‌توانند با كمك سدر این كار را انجام دهند. برای این منظور باید برگ‌های خشك شده گیاه سدر را پودر كنید و با تركیب آن با آب مخلوطی نرم به دست آورید و این مخلوط را در زمان حمام كردن به بدن خود بمالید و آن را ماساژ دهید. فقط دقت كنید پودر این برگ را به‌خوبی صاف كرده باشید تا چوب آن موجب زخمی شدن بدن‌تان نشود. با ماساژ این خمیر به پوست بدن به‌ویژه در ناحیه كف پا، دست‌ها و زیربغل كمك زیادی به افزایش مقاومت بدن در برابر گرمای هوا می‌كند.


ویدیو مرتبط :
چه چیزهایی سبب خوشبویی دهان می شود؟ پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز و رمز تمیزکردن لپ تاپ



 

در صورتیک لپ تاپ تمیز ی که شما نیز از نوت بوک یا لپ تاپ استفاده میکنید مطمئنأ با تفاوت های اساسی لپ تاپ ها با کامپیوترهای شخصی برخورد داشته اید. لپ تاپ ها دستگاه های ظریفی هستند و نحوه تمیز کردن آنها از گرد و غبار و اجسام جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه بسا با تمیز کردن غیر اصولی لپ تاپ به آن ضرر نیز برسانید. در این ترفند قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن یک لپ تاپ را قدم به قدم توضیح دهیم.

 

ابتدا بدانید که بهترین روش آن است که پیش از هر کاری به دفترچه راهنمای کامپیوتر خود مراجعه کنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز کردن لپ‌تاپ شما داده شده است.

 

اغلب کارخانه‌های فروشنده لپ‌تاپ توصیه می‌کنند که تمیز کردن کلی لپ‌تاپ یک بار در سال بیشتر انجام نشود. اما کسانی که دایما در سفر هستند نیاز بیشتری به تمیز کردن کامپیوترشان پیدا می‌کنند.

 

نخستین نکته در هنگام تمیز کردن لپ‌تاپ این است که از پارچه‌‌های زمخت و زبر و موادی که دارای حلال‌های آمونیاکی هستند خودداری کنید.

 

انواع گردو خاک و کثافات مانند موی حیوانات و غیره ممکن است به درون کامپیوتر شما رفته باشد. خاک سیگار و تفاله‌های ریز از دیگر مواردی است که درون لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌شود!اینها معمولا بر روی صفحه نمایشگر شما و یا درون پورت‌ها می‌نشینند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.شما برای تمیز کردن لپ‌تاپ خود به وسایل زیر نیاز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظیف پزشکی، محلول نظافت و در آخر یک تکه پارچه کتانی مانند یک تی‌شرت.

 

لپ تاپ

▪ بخش بیرونی - برای تمیز کردن بخش بیرونی و بدنه لپ‌تاپ از یک تکه پارچه کتانی استفاده کنید که می‌تواند بخشی از یک تی‌شرت کهنه و قدیمی باشد.به هیچ عنوان از پارچه‌های راه‌ راه مخصوص نظافت و یا پارچه‌های ساینده برای این کار استفاده نکنید. از پارچه‌ها و دستمال‌های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده کنید. یادتان باشد هیچ گاه اسپری تمیز کننده را مستقیم روی بدنه لپ‌تاپ نپاشید بلکه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بکشید.

 

▪ سوراخ‌های هواکش - شما می‌توانید از یک کمپرسور دمنده هوا بری تمیز کردن سوراخ‌های هواکش کامپیوتر خود استفاده کنید.در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ‌ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نکنید زیرا این کار به پره‌های فن کامپیوتر ممکن است آسیب بزند.از پارچه پزشکی برای تمیز کردن لابه‌لای سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده کنید.

 

هرگز کمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا که ممکن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.

 

▪ پورت‌ها - پس از آن که سوراخ‌های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت‌ها بروید. این پورت‌ مکان‌‌هایی هستند که جرم زیادی را جمع‌آوری می‌کنند برای تمیز کردن آنها باید از پارچه پزشکی استفاده کنید.

 

دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می‌تواند کمک فراوانی برای تمیز کردن پورت‌ها بکند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستید.

 

▪ نمایشگر - اگر قصد تمیز کردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ‌تاپ را خاموش کنید. باز هم از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی‌شرت استفاده کنید و هرگز پارچه‌هایی که خش ایجاد می‌کنند را به کار نبرید.

لپ تاپ

هرگز از دستمال توالت برای پاک‌کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول‌های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید. جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می‌توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الکل باشد.

 

▪ کیبورد - کیبورد یکی از کثیف‌ترین بخش‌های کامپیوتر است و ممکن است انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در هنگام کار کردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم‌ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد کیبورد شما می‌شوند.

 

برای خارج کردن جرم‌ها و ذرات زیر کیبورد که در آن فرو رفته‌اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. به راهنمای استفاده از لپ‌تاپ مراجعه کنید. چرا که ممکن است کلید‌های کیبورد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تمیز کردن از قرار گرفتن درست کلید‌ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشکی وسیله مفیدی برای پاک کردن کلیدها و اطراف آنها است.