سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رابـطـه کـفـش، عفونـت و آلـرژی



 

رابـطـه کـفـش، عفونـت و آلـرژی


این روزها که در فصل پاییز و بارندگی قرار داریم، امکان خیس شدن کفش ها و نفوذ آب باران به داخل آنها و مرطوب ماندن پاها برای مدت طولانی یا کوتاه وجود دارد...

به طور کلی با مرطوب شدن محیط داخلی کفش، شرایط مناسبی برای ایجاد، رشد و تکثیر قارچ های پوستی به وجود می آید چون قارچ ها به محیط های تاریک و مرطوب علاقه زیادی دارند و گرما هم باعث افزایش رشد آنها می شود.

در ۲ صورت رطوبت داخل کفش ها به وجود می آید؛ تعریق کف پا و نفوذ آب از محیط خارجی به داخل کفش ها. مثلا امکان نفوذ آب باران در روزهای بارانی به داخل کفش ها زیاد است. به همین دلیل به تمام افراد توصیه می شود که در صورت بارش باران، از مسیرهای سقف دار عبور کنند تا آب باران باعث خیس شدن لباس ها یا کفششان نشود.

بهتر است هنگام عبور از خیابان در روزهای بارانی هم از معابر پر از آب نگذرید. مرطوب ماندن پاها داخل کفش باعث پایین آمدن سطح دفاعی پوست پا می شود و همین مساله می تواند احتمال نفوذ قارچ ها به پوست را به حداکثر برساند. این قارچ ها بیشتر در ناحیه بین انگشتان پا عفونت های قارچی را به وجود می آورند. حتی در مواردی، عفونت میکروبی هم روی شقاق ناشی از عفونت قارچی سوار می شود و پا را درگیر سلولیت یا عفونت می کند و این مشکل می تواند فرد را برای دریافت آنتی بیوتیک های وریدی، راهی بیمارستان هم بکند.

مشکل دیگر، احتمال ایجاد آلرژی تماسی است. به عبارت ساده تر، ممکن است پوست پا به جنس چرم یا حتی رنگ کفش حساسیت داشته باشد اما تا زمانی که پاها و محیط داخلی کفش خشکند، این آلرژی خود را نشان نمی دهد و فقط در صورت ایجاد رطوبت، حساسیت تماسی بروز می کند. حالا اگر بنا به هر دلیلی داخل کفش هایتان خیس شد، بهتر است هرچه سریع تر جوراب های خود را درآورید و فضای بین انگشتان پا را با دستمالی نخی یا حوله ای کاملا تمیز، خشک کنید. این کار باعث از بین رفتن شرایط مناسب برای رشد قارچ ها می شود. خشک کردن داخل کفش ها و جوراب ها با قرار دادن آنها در فضای آزاد یا با باد سشوار هم از دیگر روش های پیشنهادی برای رهایی از شر ایجاد قارچ های پوستی است. ضمن اینکه خشک کردن جوراب ها با حرارت زیاد و بسیار داغ اتو هم باکتری های احتمالی موجود در کفش که به آنها منتقل شده است از بین می برد.

منبع:salamat.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثـروت و ازدواج رابـطـه دارنـد؟



 

 

ثروت وازدواج رابطه دارند

 

تفاوت میان ثروتمندان و فقیران تنها درباره پول نیست. یک بررسی جدید نشان می دهد که آمریکایی های کم درآمد و با تحصیلات کم، با احتمال کمتری نسبت به افرادی که درآمد و تحصیلات بالا دارند، ازدواج می کنند.

 

این گرایش که در زمینه کاهش کلی میزان ازدواج در آمریکا رخ می دهد، نشان می دهد که گرچه آمریکایی های در وضعیت پایین اجتماعی و اقتصادی به همان اندازه آمریکایی های مرفه تر می خواهند ازدواج کنند، اما این گروه به پایداری مالی پیش از ازدواج کردن اولویت می د هند و به این ترتیب ممکن است هرگز نتوانند ازدواج کنند.

 

این بررسی که بر اساس داده های جمعیتی آمریکا انجام شده است،۲۰ هزار و ۶۹۱ فرد بزرگسال را شامل می شد و در مجموع این داده ها نشان دهنده دو گرایش متضاد نسبت به ازدواج بود.

 

▪ ازدواج؛ امری متروک یا همچنان مورد توجه؟

 

حدود ۴۰ درصد آمریکایی ها می گویند که ازدواج دیگر به امری متروک بدل شده است، نظری که نسبت به سال ۱۹۷۸ یازده درصد افزایش نشان می دهد. شمار زوج های ازدواج کرده نیز افت کرده است. در سال ۱۹۶۰، ۷۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی ازدواج کرده بودند، اما در سال ۲۰۰۸ این رقم به ۵۲ درصد کاهش یافته است. با وجود این۶۰ درصد افراد معتقد بودند نگهداری بچه به وسیله مادر تنها برای جامعه بد است و به نظر ۶۱ درصد افراد برای پرورش مناسب بچه هم پدر و هم مادر مورد نیاز است. هنگامی که سوال شد گرایش هایی مانند همخانگی و پرورش بچه ها به وسیله زوج های ازدواج نکرده برای جامعه بد است یا نه؟ ۴۳ درصد به این سوال پاسخ بله دادند.

 

▪ پول و ازدواج

 

کاهش میزان ازدواج به طبقه اجتماعی ـ اقتصادی افراد بستگی داشت. در سال ۱۹۶۰ افرادی که پس از دبیرستان به کالج رفته بودند، تنها با احتمال ۴ درصد بیشتر نسبت به افرادی که تحصیلات دبیرستانی یا پایین تر داشتند، ازدواج کرده بودند. اما تا سال ۲۰۰۸ این شکاف وسیع تر شده و به ۱۶ درصد رسیده بود. تنها حدود نیمی (۴۸ درصد) از افراد بدون درجه کالج در سال ۲۰۰۸ ازدواج کرده بودند، در حالی که در فارغ التحصیلان کالج این رقم ۶۴ درصد بود. با وجود این، بررسی نشان داد که هر دوی این گروها به?طور یکسان برای ازدواج ار زش قائل اند. تفاوت بین آنها این بود که ۳۸ درصد افراد با تحصیلات پایین تر می گفتند که پایداری مالی شرط مهمی برای ازدواج است، در حالی که میان افراد تحصیل کرده در کالج تنها ۲۱ درصد این عقیده را قبول داشتند.

 

▪ آمریکایی ها هنوز به ازدواج خوش بین هستند

 

این بررسی هنوز نشان می داد که آمریکاییان نسبت به ازدواج خوش بین اند، به طوری که ۶۷ درصد افراد موردبررسی گفتند در مورد آینده ازدواج و خانواده خوش بین اند. آمریکایی ها هنوز خانواده را جدی می گیرند. بیش از سه چهارم آنها می گویند خانواده مهم ترین جزء زندگی آنهاست و معنای «خانواده» گسترش یافته است. برای مثال ۸۰ درصد افراد یک زوج ازدواج کرده بدون بچه را همچنان یک خانواده محسوب می کنند و ۸۶ درصد افراد در مورد یک والد تنها و یک بچه هم نظری مشابه دارند. آمریکاییان در مجموع از خانواده های شان راضی اند. سه چهارم آنها می گویند از زندگی خانوادگی شان بسیار راضی اند. ۸۵ درصد آنها می گویند خانواده فعلی شان را به همان اندازه خانواده ای که در آن بزرگ شده?اند، یا حتی بیشتر از آن، نسبت به خودشان صمیمی احساس می کنند.

منبع: LiveScience