سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ذهن سرگردان، موجب غمگینی می‌شود



 

 

ذهن سرگردان موجب غمگینی می شود

 

افراد در هنگام عشق ورزیدن، ورزش كردن و گفت وگو شاد هستند و برعكس هنگام استفاده از رایانه‌ و استراحت غمگین‌ترین حالت را دارند. اگر به ذهن اجازه پرسه زدن بدهید، باعث نگرانی شما می‌شود و شادی را از شما سلب می‌كند.

 

روانپزشكان می‌گویند: ذهن پریشان و سرگردان با افكار درهم ریخته می‌تواند سبب غمگینی و افسردگی شود.

 

برخی از كارشناسان و متخصصان می‌گویند: تمركز ذهنی كلید موفقیت در كارها است و این بار روانپزشكان تاكید كردند كه تمركز ذهن علاوه بر موفقیت، جاده و شاه راهی بسیاری شادمانی و خرسندی است.

 

در عوض افرادی كه ذهنی سرگردان و پریشان دارند از یك غمگینی و افسردگی عمومی رنج می‌برند.

 

این روانپزشكان می‌گویند: ذهن حیوانات به طور كامل تمركز روی هدفی است كه در نظر دارند و از هدفشان دور نمی‌شود، اما برعكس انسان‌ها در كارهای روزانه حداقل 47 درصد از ذهنشان پریشان و سرگردان است و روی كاری كه انجام می‌دهند، متمركز نیست. به نظر می‌رسد كه این سرگردانی ذهنی تاثیر بسیار شدیدی روی سلامت احساسی انسان‌ها دارد.

 

روانپزشكان هاروارد تاكید كردند: ذهن انسان یك ذهن سرگردان است و ذهن سرگردان غمگین است.

 

آن‌ها تصریح كردند: افراد در هنگام عشق ورزیدن، ورزش كردن و گفت وگو شاد هستند و برعكس هنگام استفاده از رایانه‌ و استراحت غمگین‌ترین حالت را دارند. اگر به ذهن اجازه پرسه زدن بدهید، باعث نگرانی شما می‌شود و شادی را از شما سلب می‌كند.

سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
غمگینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استرس موجب پیری زودرس می‌شود



یک متخصص پوست و مو گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد زندگی پر استرس به بروز برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پیری زودرس کمک می‌کند.

 

دکتر حسین مرتضوی، متخصص بیماری‌های پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این که شفافیت پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد اظهار کرد: مبتلایان به بیماری‌هایی مانند آسم، اگزما و کهیر معمولا پوست‌هایی تیره و خشک دارند.

 

استرس

 

وی با اشاره به این نکته که نوع آب و هوا نیز در رنگ پوست موثر است، گفت: در کشور ما با وجود هوای نیمه خشک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حتی در هوای ابری برای پیشگیری از تیرگی و ابتلای به سرطان پوست، ضروری است.

 

دکتر مرتضوی در خصوص تاثیر ویتامین‌ها بر شادابی پوست اظهار داشت: مطالعات سال ۲۰۰۶ در آمریکا نشان می‌دهد استفاده از رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین ث و میوه‌ها در مقایسه با رژیم‌های حاوی مواد قندی و چربی‌ها پوست سالم و شاداب‌تری به همراه دارند.