سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

دلایلی برای دردهای مهبلی



دردهای مهبلی,علت دردهای مهبلی,رابطه جنسی

دلایلی برای دردهای مهبلی
رابطه جنسی با قابلیت خود برای كاهش استرس، افزایش سلامتی و تقویت برقراری رابطه، یكی از مهمترین هدایای رابطه عشقی است، یا حداقل باید چنین باشد.  زوجهایی كه رابطه جنسی مرتب و منظمی دارند، هم كمتر بیمار می شوند و هم مدت طولانی تری در كنار هم زندگی می كنند.رابطه جنسی مرتب و منظم موجب افزایش تولید هورمونهای شادی بخش تستوسترون برای مردان و اكسی توسین برای زنان می شود. این ماهیت رابطه جنسی است اما زمانی كه رابطه جنسی به هر دلیلی مختل شود از چنین تاثیراتی ، اثری نخواهیم یافت.
مقاربت جنسی باید تجربه ای دلپذیر و خوشایند برای زن و شوهر باشد. اما گاهی اوقات شرایطی خاص باعث می شود كه رابطه جنسی برای زن تبدیل به یك خاطره دردناك و ناخوشایند گردد. این شرایط در یك بازه وسیع شامل واكنش و حساسیت ملایم به اجزا و ابزار استفاده شده در مقاربت تا شرایطی كه در اثر انقباض حاصل از اتقال بیماری های جنسی پیش می آید قرار می گیرند.
اختلال التهاب لگنیPID
این اختلال می تواند یكی از عوامل بروز درد هنگام مقاربت باشد. این اختلال در اثر نوعی باكتری مضر در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. رشد و گسترش این اختلال ممكن است یك هفته یا چندین ماه به طول انجامد. بنابراین حتی اگر شما برای چندین ماه فعالیت جنسی نداشته باشید ممكن است آخرین تماس جنسی شما باعث پیدایش این اختلال در شما گردد. علایم PID در تمام زنان یكسان نیست اما اغلب آنها در طی مقاربت جنسی درد زیادی را متحمل می شوند. دچار تب می گردند، ترشحات ناحیه تناسلی شان زیاد می گردد، شكم درد می گیرند و در هنگام ادرار احساس درد می كنند.
كیستهای تخمدان
پیدایش این كیستها در بین زنان بسیار متداول است و به طور كلی دلیل خاصی برای آنها نمی توان نام برد. بیشتر این كیستها خوش خیم هستند و توسط فولیكول هایی كه در دوران تخمك گذاری رها می شوند اما به اندازه اصلی شان نمی رسند، ایجاد می شود.

بیشتر كیستها در طول چند هفته برطرف می شوند اما برخی از آنها ممكن است چندین ماه طول بكشد تا از بین بروند. همانند PID زنان مبتلا به كیست تخمدان علایم یكسانی ندارند اما از علایم این كیستها، احساس درد در هنگام مقاربت همراه با احساسی درد در پشت كمر و رانها و احساس فشار و درد در شكم و افزایش احساس درد در هنگام قاعدگی است. اگر نگران هستید كه ممكن است كیست تخمدان داشته باشید با پزشك خود صحبت كنید تا آزمایشها و دستورات لازم را به شما گوشزد كند.
انقباض یا سفتی مهبل
این مساله اغلب در بیشتر زنان هنگام اولین تجربه مقاربتی آنها به وقوع می پیوندد. چون پرده بكارت هنوز سالم است احساس انقباض مهبلی یكی از علایم رایج است.
پس از ازاله بكارت و رشد ماهیچه های ناحیه تناسلی زنانه برای باز شدن هنگام ورود آلت تناسلی مرد این احساس انقباض باید برطرف شود. اما به هر حال این احساس درد و انقباض می تواند در تمام زنان در هر سطح از تجربه جنسی احساس شود. این مشكل هنگامی كه زن یك مقاربت جنسی بدون پیش نوازی لازم جهت تحریك مواجه شود می تواند توام با احساس عصبانیت و خشم شود.
حساسیت به كاندومهای لاتكسی
 در حالی كه تعداد بسیار كمی از زنان نسبت به كاندومهای لاتكسی حساسیت دارند اما در عین حال این نوع حساسیت چیز غیر متعارف و منحصر به فردی در زنان نیست. داشتن حساسیت و یا حتی یك آلرژی خیلی كوچك به این كاندومها می تواند رابطه جنسی را خیلی ناخوشایند، دردناك و غیر قابل تحمل و حتی به بروز برخی رفتارها و واكنش های نامطلوب منجر گردد. از علایم این حساسیت عبارتند از داشتن خارش و تورم در ناحیه تناسلی.
خوشبختانه جایگزینهایی برای این نوع كاندومها تهیه شده است كه از آن جمله می توان به كاندومهای پلیمری اشاره كرد.
خشكی واژن
خشكی واژن هنگامی كه واژن به طور مناسب لغزنده و روان نشده باشد به وقوع می پیوندد. این مساله نیز تجربه جنسی را به یك تجربه دردناك و در مواقعی غیر قابل تصور تبدیل می كند. علت این خشكی در واژن می تواند به كاهش میزان تمایلات جنسی، خشم و ناراحتی از داشتن الزام به رابطه جنسی و یا عدم تعادل هورمونی كه مانع از روان سازی دیواره های واژن به اندازه كافی می گردد، شود.
استفاده از كاندومهای روان ساز و لغزنده كردن واژن می تواند رابطه جنسی را به یك تجربه لذت بخش تبدیل كند. به هر حال لیزكننده های طبیعی می تواند با صرف وقت بیشتر و از طریق پیش نوازی به نتیجه مورد نظر برسد.
منبع: tebyan.net


ویدیو مرتبط :
پاک کننده مهبلی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراکی مفید جهت دردهای استخوانی!!



 

 

زنجبیل


مریم مراداف متخصص تغذیه گفت: زنجبیل ضد تهوع است و می‌تواند به درمان بیماری‌های مفاصل، استخوانی و عضلانی كمك كند.

این متخصص تغذیه به فارس گفت: زنجبیل یك ریشه قهوه‌ای رنگ است و به عنوان معطركننده و ادویه، یكی از پرمصرف‌‌ترین گیاهان خوراكی و دارویی جهان است. وی گفت: زنجبیل دارای خواص متعددی است، اما یكی از خواص مهم آن ضد تهوع بودن است كه در بین گیاهان جزو قوی‌ترین‌هاست.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف زنجبیل در زمان تهوع ناشی از مسافرت و تهوع دوران بارداری بسیار شایع است. بسیاری از افراد بعد از سوار خودرو یا وسایل نقلیه دیگر شدن دچار تهوع می‌شوند كه برای جلوگیری از این حالت می‌توانند نیم تا یك ساعت قبل از سوار شدن نیم تا یك گرم پودر زنجبیل مصرف كنند.

 

زنجبیل


مراداف افزود: مصرف زنجبیل باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود، خاصیت ضد‌تهوع دارد و تهوع ناشی از شیمی‌درمانی را بهبود می‌بخشد. این گیاه طبع گرم دارد و برای درمان بیماری‌های مفاصل، استخوانی و عضلانی مفید است. همچنین برای رفع سوءهاضمه و اسهال می‌تواند مفید باشد.