سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

دستور العملی برای تسکین گوش درد



 

 

  دستور العملی برای تسکین گوش درد

 

درمنه یا آرتمیس، گیاهی است از خانواده کاسنی ها که به دلیل خواص چندجانبه اش، کاربرد زیادی در طب گیاهی دارد. این گیاه گل های ریز زردرنگی داشته و از آن برای تهیه اسانس نیز استفاده می شود.

 

چای گل درمنه که از مخلوط دو الی سه قاشق غذاخوری گل و برگ آن در یک فنجان آب جوش پس از ۱۰ دقیقه آماده می شود اثرات خارق العاده ای داشته و مصرف روزانه آن خطری ندارد. این گیاه که بیشتر در اروپا، آسیا و شمال آفریقا می روید اثرات ارزشمندی روی افراد بی خواب داشته و به دلیل آرام بخش بودن، سردرد را تسکین می دهد.

 

دم کرده درمنه گوش درد را کاهش داده و به دلیل خواص ضدمیکروبی اش به بهبود عفونت مثانه و انگل روده ای کمک زیادی می کند.این نوشیدنی میزان خونریزی و درد سیکل ماهیانه را کاهش داده و به عنوان نوشیدنی آرام بخش در این دوران کاربرد دارد. روغن های فرار، فلاونوئید، کومارین و تانین از ترکیبات مفید این گیاه بوده که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می کند.

 

چای گل درمنه، نوشیدنی مفیدی برای انواع بیماری های گوارشی بوده و التهاب روده، اسهال، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر، دل پیچه و درد معده و التیام بخشیده و علاوه بر افزایش اشتها، به هضم و جذب موادغذایی کمک می کند.این دم کرده گیاهی ترشح صفرا را بهبود بخشیده و به درمان یرقان و هپاتیت کمک می کند.

 

حملات صرع و اضطراب از عوارضی است که افراد مبتلا به آن به واسطه اثرات مثبت دم کرده درمنه روی سیستم عصبی می توانند از آن بهره ببرند.


منبع:روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
دستور العملی بسیار ساده برای خواندن نماز شب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوش درد شناگران



 

 

 

گوش درد شناگران

 

گوش درد شناگران ـ نشانه‌ها:(گوش دردی که معمولاً پس از شنا عارض می‌شود)

خارش یا مسدود شدن مجرای گوش

 

ترشحات از مجرای گوش

درد

 

تب

 

تورم غدد لنفاوی و انقباض در ناحیه گوش

 

گوش درد شناگران

 

ـ مراقبت خانگی:


برای برطرف کردن درد، آسپیرین یا استامینوفن بدهید و از کمپرس گرم بر روی گوش استفاده کنید.

 

سعی کنید با خشک کردن مجرای گوش بعد از هر بار شنا، از بروز این عارضه جلوگیری کنید. بدین منظور چند قطره گلیسیرین در هر گوش بریزید.

 

بعد از ریختن هر قطره گوش، سر را برای مدتی خم نگه دارید تا عمیقاً به داخل مجرای گوش نفوذ کند.

 

گوش درد شناگران

 

ـ موارد احتیاط:


درد شدید، تب یا تورم غدد لنفاوی نزدیک گوش یا عدم پاسخ به درمان خانگی، نشان‌گر این است که باید توسط پزشک معاینه شود.

 

هیچ‌گاه سعی نکنید که داخل گوش را پاک کنید.