سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

در زمان سرماخوردگی آنتی هیستامین نخورید



سرماخوردگی, آنتی هیستامین, طب سنتی

یک پزشک متخصص طب سنتی گفت: مصرف داروی ˈآنتی هیستامینˈ در هنگام سرماخوردگی به علت عوارض و تاثیرات نامطلوب آن توصیه نمی شود.

 

دکتر ˈمجید انوشیروانیˈ افزود: مصرف آنتی هیستامین برای جلوگیری از آبریزش بینی و عطسه در هنگام سرماخوردگی به غلیظ شدن ترشحات دستگاه تنفس منجر می شود.

 

وی اظهار داشت: تغلیظ ترشحات دستگاه تنفسی انسداد مجاری خروجی سینوس ها و از سویی دیگر رشد بیشتر ویروس ها را در بردارد.

 

وی بیان کرد: بنابراین بیمار در سه روز اول سرماخوردگی تا حد امکان از سرکوب آبریزش بینی و عطسه خود بوسیله آنتی هیستامین ها می بایست پرهیز کند.

 

وی مصرف سوپ جوی نیمه غلیظ همراه با عدس، ماش، اسفناج و کمی شلغم را در هنگام سرماخوردگی توصیه کرد و گفت: در این دوران از مصرف سیر تند و پیاز تند خودداری شود.
منبع:irna.ir


ویدیو مرتبط :
برای درمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک نخورید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی با خاصیت آنتی هیستامین



 

 

شاه  تره

 

 

«شاه تره» گیاه خوشه ای با شاخه های سبز و گل های سفید مایل به صورتی رنگ است که میوه های کوچک و کروی دارد. این گیاه در مزارع، باغ ها و زمین های کشاورزی می روید. در این مطلب چند خاصیت این گیاه را مرور می کنیم.

 

مهم ترین مصرف این گیاه برای برطرف کردن بیماری های پوستی مانند اگزماست.

 

شاه تره مانع عفونت بدن می شود.

 

این گیاه خودرو به دستگاه گوارش کمک می کند.

 

شاه تره کبد را تحریک می کند تا صفرا را ترشح کند.

 

شاه تره با افزایش تعریق بدن به کاهش تب کمک می کند.

 

این گیاه که خاصیت آنتی هیستامین دارد کاهش دهنده تپش قلب، ضد اسپاسم، ضد ورم، ادرارآور، آرام بخش و پایین آورنده فشار خون بالا نیز می باشد.