سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درباره دوشاخ بودن رحم چیزی شنیده اید؟



رحم,دوشاخ بودن رحم,رحم غیر طبیعی

 درباره دوشاخ بودن رحم چیزی شنیده اید؟
دوشاخ بودن رحم، اختلالی در تکامل این عضو است. در مبتلایان به این اختلال قسمت تحتانی رحم طبیعی و قسمت فوقانی آن غیرطبیعی است.
حین تکامل جنین، دو شاخ رحم باید به هم متصل شوند و تنه اصلی رحم را ایجاد کنند. با توجه به نوع اختلال در به هم چسبیدن شاخ‌های رحم در دوران جنینی، اشکال متفاوتی از این اختلال به وجود می‌آید. در مواردی که فقط قسمتی از شاخ‌ها به هم نچسبیده است (مثلا نصف فوقانی)، به آن «رحم دوشاخ نسبی» و در مواردی هم که دوشاخ کاملا به‌هم نچسبیده‌اند، به آن «رحم دوشاخ کامل» می‌گویند.

 

حدود یک‌دهم تا نیم درصد زنان به این بیماری مبتلا هستند. این بیماری بیشتر بدون علامت است و هنگام بارداری و زایمان تشخیص داده می‌شود. معمولا در اولین سونوگرافی دوران بارداری، بیماری رحم دوشاخ تشخیص داده می‌شود.
شایع‌ترین تظاهر بالینی آن سقط اوایل بارداری است و از دیگر علایم این بیماری، می‌توان به پریودهای نامنظم یا سنگین، درد در ناحیه شکم و هنگام تخمک‌گذاری اشاره کرد. رحم دوشاخ اثرات سوئی بر باروری دارد و بیماران مبتلا باید تحت‌نظر متخصص باشند. به‌طور کلی بارداری در این بیماران جزو بارداری‌های پرخطر است. سقط‌های مکرر، زایمان زودرس (حدود ۲۵-۱۵ درصد) و قرار گرفتن غیرطبیعی جنین در رحم از آثار سوء آن بر باروری است.


اغلب زنانی که دچار این مشکل هستند، نگرانند که مبادا وجود چنین عارضه‌ای باعث نازایی آنها شود؟ باید گفت عوامل متعددی در بروز نازایی نقش دارند. گرچه بیشتر ناهنجاری‌های رحمی مثل رحم دوشاخ یا رحم تک‌شاخ و رحمی که سپتوم دارد، باعث سقط می‌شود اما جزو مواردی هستند که گاهی باعث نازایی می‌شوند.
منبع : salamatiran.com


ویدیو مرتبط :
درمان ضخامت رحم ، درمان فیبروم رحم و خونریزی زیاد رحم - استاد عباس تبریزیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناله‌های کودکان بی‌گناه در شکنجه گاه مادر بی‌رحم شنیده شد/ پلیس اجساد دو قربانی نوجوان را در فریزر پیدا کرد



به گزارش پلیس دیشریت زن جوان به اتهام قتل فرزندانش پس از کشف اجساد فریز شده آنها توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، "میشل بلر" 35 ساله به اتهام کودک آزاری و قتل فرزندان خود پس از شناسایی شدن توسط پلیس دیشروت در وین کانستی دستگیر شد.

بنابراین گزارش اجساد دو فرزند کشته شده توسط این مادر بی رحم از داخل فریزر کشف و ضبط شد.

این مادر 35 ساله صاحب چهار فرزند به ترتیب دو دختر 17و 13 و دو پسر 9و 8 ساله بود که اجساد دو فرزند کوچک وی "استفان" 9 و "استونی" 13ساله با آثار شکنجه ناشی از ضربات شی سخت مانند چوب و همچنین آثار سوختگی که با وجود یخ زدگی کامل اجساد به وضوح قابل رویت بود، کشف شد.

انتشار تصاویر بدن دو قربانی به دلیل جراحات از جانب پلیس در خبرگزاری‌ها ممنوع شد و اجازه انتشار نیافت.

منزل مسکونی این مادر بی رحم در حالی که دو فرزند دیگرش که یک دختر 17ساله و یک پسر 9ساله بود را در زیر زمین منزل مسکونی‌اش در دیشروت با دست و پای زنجیر شده زندانی کرده بود، در حالی توسط پلیس مورد بازرسی قرار گرفت که همسایگان با شکایت‌های مکرر از شنیدن ناله‌های دو فرزند وی که بعضی اوقات به گوش می‌رسید پلیس را مطلع کرده بودند.

همچنین حضور حیوانات خانگی در کنار دریچه هواکش زیرزمین که موجب ایجاد سر و صدای زیاد و کلافه شدن صاحبان آنان شده بود که صاحبان این حیوانات طی تماس‌هایی از نیروهای آتش نشانی و پلیس چندین بار خواستار پیگیری و بررسی منزل مسکونی "بلر" مبنی بر وجود شی یا جوانی دیگر که موجب ناآرامی حیوانات آنان می‌شد شده بودند که البته هر بار با یک بهانه از جانب "میشل بلر" دست بسر می‌شدند.

در نهایت نیروهای مسلح پلیس با حکم قضایی مبنی بر تجسس و تفتیش منزل مسکونی "میشل بلر" موفق به کشف دو فرزند وی در حالی که گردن آنان با زنجیر بسته شده بود و از شدت سو تغذیه رنج می‌بردند، شد.

پس از دو روز از کشف این دو فرزند و دستگیری "میشل بلر"، پلیس موفق به کشف جسد یخ زده دو فرزند دیگر وی در فریزر شد که به گفته دختر 17 ساله وی به اجبار مادرش مجبور به قرار دادن کودکانش در فریزر شده بود.

پس از بررسی سوابق "میشل بلر" 35ساله توسط پلیس، وی در آگوست سال 2012 طی یک گزارش مربوطه به کودک آزاری بازداشت شده بود که به دلیل نبودن شواهد و مدارک کافی به قید ضمانت آزاد شد، تحقیقات پلیس برای محاکمه "میشل بلر" ادامه دارد و به زودی محاکمه خواهد شد.


اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر نگاران