سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

داروی لاغری و داروی امتحان دروغ است!


یكی از عوارض مصرف این داروها برقراری تماس‌های جنسی كنترل نشده است كه می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری ایدز شود.




رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت اعلام كرد در برخی آرایشگاه‌ها قرص‌های روانگردان با عنوان داروی لاغری توزیع می‌شود. همچنین مصرف داروهایی با عنوان داروی امتحان در بین تعدادی از دانش‌آموزان رواج دارد كه می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد.یكی از عوارض مصرف این داروها برقراری تماس‌های جنسی كنترل نشده است كه می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری ایدز شود.
متاسفانه این داروها هر روز به اشكال مختلف وارد بازار می‌شود و برخی جوانان از عوارض سوء آن‌ها به اندازه كافی اطلاع ندارند. به‌ویژه این داروها در بین دختران به‌عنوان قرص لاغری در آرایشگاه‌ها و در بین دانشجویان به‌عنوان داروی امتحان و همچنین در مهمانی‌ها به‌عنوان مواد نشاط آور مصرف می‌شوند كه می‌تواند بسیار خطرناك باشد. مصرف روانگردان‌ها علاوه بر آثار زیانبار روحی و روانی می‌تواند ارتباطات جنسی محافظت نشده و در نهایت HIV را به‌دنبال داشته باشد.

منبع : مجله سیب سبز



ویدیو مرتبط :
داروی گیاهی و داروی شیمیایی-دکتر حسین روازاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: داروی رشد قد دروغ است



 

 

وزیر بهداشت: داروی رشد قد دروغ است

 

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت، وجود مكمل‌های دارویی برای رشد قد را نادرست خواند و گفت: قد افراد بعد از 22 یا 23 سالگی دیگر رشد نمی‌كند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دكتر مرضیه وحیددستجردی در خصوص مكمل‌های دارویی كه برای رشد قد تبلیغ می‌شود، افزود: داروی مثبتی در این خصوص وجود ندارد و قد افراد بعد از 22 یا 23 سالگی دیگر رشد نمی‌كند.

وزیر بهداشت به هموطنان توصیه كرد: مردم فریب تبلیغات ماهواره‌ای را نخورند و از داروهایی استفاده كنند كه مجوز وزارت بهداشت را دارد.

دستجردی با یادآوری این‌كه مردم نباید گول تبلیغات محصولات دارویی و بهداشتی توسط شبكه‌های ماهواره‌ای و برخی مراكز را بخورند، افزود: 99 درصد این تبلیغات دروغ است.

وی با اشاره به انجام 4 میلیون مورد بازرسی از موسسات ارائه خدمات و تولیدكنندگان مواد غذایی و بهداشتی در سال جاری، افزود: این نظارت توسط معاونت‌های غذایی و دارویی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور اعمال می‌شود و معاونت‌های بهداشتی نیز بر اماكن ارائه این خدمات كنترل دارند.

وی گفت: هدف وزارت بهداشت تجویز منطقی دارو است و در این خصوص امسال 5‌/‌3 میلیون نسخه توسط معاونت‌های دارویی مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر بهداشت با تاكید بر مصرف بهینه دارو، از مردم خواست از مصرف بی‌مورد دارو جدا خودداری كنند.

افزایش 5 سانتی‌متری قد ایرانیان

رییس پژوهشكده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز با اشاره به افزایش قد ایرانی‌ها گفت: قد نهایی نسل جدید ایرانی امروزه 4 تا 5 سانتی‌متر نسبت به 20 سال پیش افزایش یافته است.

فریدون عزیزی با اظهار تأسف از برخی اخبار منتشره در رسانه‌ها در خصوص كوتاهی قد نسل جدید ایرانی‌ها، افزود: در مطالعات قند و چربی كه توسط مركز تحقیقات غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در شهر تهران انجام شد، معلوم شد كه قد افراد ایرانی در حال افزایش است.

وی یكی از دلایل كوتاهی قد را سوء تغذیه و عدم تحرك دانست و گفت: در حال حاضر كمبودهای تغذیه‌ای گذشته را نداریم و نتایج این مطالعه نشان می‌دهد در شهر تهران كه این تحقیق در آن انجام شده است، كوتاهی قد مشاهده نشده و قد نهایی نسل جدید ایرانی امروزه حدود 4 تا 5 سانتی‌متر نسبت به 20 سال پیش افزایش یافته است.

رییس پژوهشكده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه شهید بهشتی تأكید كرد: ممكن است در برخی مناطق به علت كمبودهای تغذیه‌ای و عدم فعالیت مناسب بدنی شاهد كوتاهی قد باشیم اما این موضوع را نمی‌توان به كل نسل جدید بسط داد.... / تحلیل : عصر ایران