سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خودتان را در دل خانواده نامزدتان جا کنید !!



 

 

خانواده همسر,خانواده همسر آینده

 

گاهی اوقات پسران جوان تصور می کنند، چون قرار است با این خانواده وصلت کرده و عضوی از آن محسوب شوند، دیگر نیازی نیست که به اندازه قبل به والدین نامزدشان احترام بگذارند، در حالی که عکس این مطلب صحت دارد.

 

دوران نامزدی علاوه بر اینکه زمان مناسبی برای آشنایی زوج ها با هم است، زمان آشنایی با خانواده همسر آینده نیز هست با توجه به تأثیر برخورد های اولیه بر روابط بعدی، چگونگی مدیریت رابطه با خانواده همسر آینده در این برهه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

ارائه یک شخصیت با ثبات، متعادل و اصیل در این دوران موجب می شود که خانواده نامزدتان که به زودی همسر شما خواهد شد، تصور خوبی از شما داشته، بتوانند به شما اعتماد کرده و از آینده زندگی مشترک فرزندشان با شما ترس و واهمه ای نداشته باشند.

 

ممکن است شما نیز به این دلیل که تازه با این خانواده آشنا شده اید و می خواهید در کمترین زمان ممکن تأثیر مثبتی روی آن ها بگذارید، ناخواسته اشتباهاتی انجام دهید که موجب ناراحتی والدین نامزدتان یا خودتان شود. به دست آوردن پذیرش و رضایت خانواده همسرتان کار خیلی سختی نیست، شما می توانید با رعایت اصول خاصی با کمترین اشتباه به هدف تان برسید مهم ترین این اصول عبارتند از :

 

به قول و قرارهایتان پایبند باشید

 

مهم ترین دل مشغولی والدین نامزد شما این است که آیا شما فرد مناسبی هستید و می توانید فرزند دلبندشان را خوشبخت کنید یا خیر. مسلماً از مردی که خیلی زود همه قول و قرارهایش را فراموش می کند، انتظار نمی رود در عرصه های گوناگون زندگی، از جمله کار و ازدواج موفق باشد. چطور می توان از فردی که در دوران نامزدی به تعهداتش عمل نمی کند، توقع داشت که پس از ازدواج این کار را انجام دهد؟ اگر نمی توانید کاری را انجام دهید، بی جهت خودتان را به انجام آن متعهد نکنید. روی پیشنهادهایی که به شما می شود، خوب فکر کنید و سپس درباره آن قول دهید.

 

نقش بازی نکنید

 

تصور نکنید که اگر ویژگی های منفی تان را مخفی کرده و فقط جنبه های مثبتتان را نشان دهید بازی را می برید همه ما دارای ویژگی های نامطلوبی هستیم، این امر به ماهیت انسان باز می گردد، نه به نقص شما. البته منظور ما این نیست که در نشان دادن ویژگی های منفی تان مبالغه کنید، بلکه تا آنجا که ممکن است سعی کنید خودتان باشید فکر می کنید تا چه زمانی قادرید نقش یک فرد بدون نقص را بازی کنید؟ یک ماه؟ شش ماه یا یک سال؟ شما هر قدر هم تحمل داشته باشید، بالاخره روزی از نقش بازی کردن خسته می شوید، پس از حالا خودتان باشید، تا والدین نامزدتان نیز با خصوصیات شما آشنا شده و آن ها را بپذیرند.

 

به نامزدتان اهمیت دهید

 

مهم ترین خواسته والدین نامزدتان از شما، خوشبخت کردن اوست. بنابراین هنگامی که ببینند شما به منظور رفاه و خوشحالی فرزندشان تمام سعی خود را می کنید، علاقه شان روز به روز به شما بیشتر می شود. تعریف کردن از محاسن همسرتان نزد والدینش و تشکر از آن ها به خاطر تربیت چنین فرزندی نیز، کار تأثیرگذاری است.

 

به آنها احترام بگذارید

 

گاهی اوقات پسران جوان تصور می کنند، چون قرار است با این خانواده وصلت کرده و عضوی از آن محسوب شوند، دیگر نیازی نیست که به اندازه قبل به والدین نامزدشان احترام بگذارند، در حالی که عکس این مطلب صحت دارد. از آنجایی که شما قرار است باقی عمرتان با این خانواده ارتباط نزدیک داشته باشید، رعایت حد و مرزها و احترام به بزرگ ترها اهمیت بیشتری می یابد.

 

در مواردی با آن ها مشورت کنید

 

درست است که شما و نامزدتان می توانید در همه موارد خودتان تصمیم بگیرید، اما کمک گرفتن از افراد با تجربه، از جمله والدین خود یا نامزدتان می تواند فرآیند تصمیم گیری شما را تسهیل سازد. سعی کنید در بعضی از موارد نظر والدین نامزدتان را هم جویا شوید. این کار شما موجب می شود آن ها تصور کنند که شما آن ها را پذیرفته اید و از آن پس رابطه بهتری با شما بر قرار سازند.

 

بیشتر از اینکه حرف بزنید، گوش کنید

 

در اولین جلسات حضور در جمع های خانوادگی سعی کنید بیشتر شنونده باشید تا گوینده، این کار موجب می شود که شما با فرهنگ این خانواده بیشتر آشنا شوید، از طرفی وقتی کسی بیشتر گوش می دهد، امکان اشتباه کردنش کمتر است، اما وقتی صحبت می کند، اشتباهاتش آشکار می شوند.

 

از نامزدتان اطلاعات بگیرید

 

اینکه شما از والدین نامزدتان شناختی نداشته باشید، طبیعی است، اما خیلی راحت می توانید این معضل را حل کنید. از نامزدتان درباره سبک زندگی و موضوعات مورد علاقه والدینش بپرسید. سپس سعی کنید تا درباره موضوعات مورد علاقه آن ها اطلاعاتی جمع آوری کرده و در فرصت مناسب با آن ها درباره این موضوعات گفت و گو کنید.

 

عقایدتان را برای خودتان نگه دارید

 

ممکن است بعضی از عقاید شما شبیه عقاید پدر و مادر همسرتان نباشد. در این گونه مواقع می توانید خیلی آرام و منطقی از آن ها بخواهید که دلیل عقیده شان را مطرح کنند چنانچه مشاهده کردید آن ها به هیچ وجه از موضع شان کوتاه نمی آیند، خوب است با گفتن  محترمانه جمله « حق با شماست »، بحث را خاتمه دهید، چون در این رابطه چیزهایی بسیار مهم تر از عقاید شخصی شما وجود دارد.

منبع : tebyan.net


ویدیو مرتبط :
مهدی مقدم :اگر خانواده خودتان در حادثه مکه بود هم برایش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز مرگ مشكوک در دل برادر معلول خانواده



راز مرگ مشكوک در دل برادر معلول خانواده

كارآگاهان جنایی پایتخت ردزنی ازمحل اختفای مردی كه متهم به قتل است را آغاز كرده اند.

حوادث - به گزارش اعتماد، هرچند خانواده متهم سعی دارند مرگ جوان 28 ساله در خانه شان را طبیعی جلوه دهند با این حال آثار و شواهد حكایت از وقوع یك جنایت دارد. با وجود گذشت چهار روز از وقوع این قتل در خانه یی كه به گفته اهالی خیابان محل زندگی به مركز فساد تبدیل شده بود هنوز نظریه پزشكی قانونی مبنی بر علت تامه فوت این مرد مشخص نشده است. اعلام نظریه كارشناسان پزشكی قانونی می تواند گره كور این معمای جنایی را برای كارآگاهان بگشاید. 

 

 نخستین ساعات از صبح آدینه گذشته (7 تیرماه 92) بود كه صدای آژیر خودروهای كلانتری 111 هفت چنار و آمبولانس خیابانی در محله سه راه آذری را پر كرد. پس از آنكه اهالی محل به خیابان آمدند تا علت این صدا ها را جویا شوند مشخص شد یكی از اهالی به نام صادق با پلیس تماس گرفته و اعلام كرده كه جوانی به نام فریبرز در خانه آنها فوت كرده است.

 

 پس از آنكه تكنسین های اورژانس در محل حاضر شدند فوت این جوان را در محل تایید كردند و ماموران كلانتری نیز بازپرس كشیك قتل را در جریان این فوت مشكوك قرار دادند.   با حضور قاضی ویژه قتل در محل، عوامل پزشكی قانونی اكیپ حفظ صحنه جرم و عوامل تشخیص هویت، مشخص شد جسد متعلق به جوان متاهلی به نام فریبرز است كه در حالی كه در كنار جسدش مقداری مشروبات الكلی ریخته شده است روی پله های راهرو و به حال دراز كش افتاده است. 

 

 در بررسی های اولیه كارشناسان پزشكی قانونی آثار ظاهری از ضرب و شتم یا خونریزی روی بدن متوفی وجود نداشت به همین دلیل به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران برای انجام آزمایشات سم شناسی به پزشكی قانونی انتقال یافت. در ادامه تیمی از كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مامور رسیدگی به این پرونده شدند.

تحقیقات اولیه ماموران از اهالی محل حكایت از این داشت كه خانه یی كه از آن جسد این جوان بیرون كشیده شد محل رفت و آمد افراد معتاد، سارق و لاابالی بوده است. یكی از اهالی به ماموران گفت: بارها دیده بودیم كه از این خانه لوازم جراحی، كپسول اكسیژن یا موتو سیكلت های سرقتی و... بیرون آورده شده است.

 

این خانه به نوعی خانه فساد بوده و در این خانه دست به هر كاری می زنند و بسیاری از جوان ها به اینجا می آیند و مواد می كشند. در ادامه كارآگاهان متوجه شدند برادر كوچك تر صادق كه پلیس را در جریان امر گذاشته بود پس از این حادثه از خانه متواری شده و به محل نامعلومی گریخته است.   با متواری شدن عباس كار آگاهان تحقیقات خود را روی این فرد و نوع رابطه اش با متوفی متمركز كردند. 

 

 صادق برادر بزرگ تر عباس نیز در بازجویی های اولیه در محل مدعی شد كه فریبرز در خانه آنها مشروب خورده و پس از آن مواد كشیده است و به همین دلیل سنگ كوب كرده و فوت كرده است. 

 یكی از اهالی محل در این رابطه به خبرنگار ما گفت: فریبرز را از بچگی می شناختم خانه شان درست پشت خانه ما در همین خیابان بود. اما او دو، سه سالی بود كه ازدواج كرده و بچه دار هم شده بود. وی در ادامه گفت: خانه فریبرز و همسرش در اسلامشهر بود اما بیشتر اوقات به اینجا می آمد چون با بچه های این محل دوست بود و خانه مادر و مادربزرگش هم اینجا بود. تحصیلاتش به زور به دیپلم می رسید اما بچه خوبی بود تا اینكه چند وقتی با عباس و خانواده اش ارتباط پیدا كرد. 

 این فرد كه در خیابان پاكی مغازه دارد همچنین اظهار داشت: خانواده عباس چندان وضعیت مناسبی ندارند و در خانه شان هر نوع خلافی را كه فكرش را بكنید انجام می دهند. مدتی بود كه فریبرز با آنها می گشت و فكر می كنم كه به مصرف مواد هم روی آورده بود.   وی درباره ماجرایی كه صبح هفتم تیر ماه در محله شان رخ داده بود نیز گفت: از 4 روز قبل از این ماجرا فریبرز موتور عباس را از او قرض گرفته بود و با آن این ور و آن ور می رفت. چند باری عباس به در خانه شان رفت و به او گفته بود كه موتورش را پس بدهد اما فریبرز این كار را نكرده بود. تا اینكه یك روز عباس با عصبانیت به در خانه فریبرز رفت و مادرش را تهدید كرد كه به او بگوید هرچه زودتر موتورش را پس بیاورد و گرنه هر چه دید از چشم خودش دید. 

 

 تهدید های عباس ادامه داشت اما فریبرز گوشش به این حرف ها بدهكار نبود تا اینكه پنجشنبه شب عباس با چند تن از دوستانش راه فریبرز را سد كرده و او را با زور به خانه شان بردند. فردای آن روز هم كه جسد فریبرز از آن خانه بیرون كشیده شد. معلوم است كه این یك قتل بوده و نمی تواند مرگ بر اثر مساله دیگری باشد.

 

یكی دیگر از اهالی محل هم كه نمی خواست نامی از او برده شود این موضوع را تایید كرد و به خبرنگار ما گفت: یك هفته قبل از این ماجرا فریبرز تصادف كرده و ضربه بدی به سرش خورده بود كه مدتی هم بستری شد تا خوب شد. همه این موضوع را می دانستند شاید هم عباس به سر او ضربه یی زده كه منجر به مرگ او شده است. 

 

 اعلام نظر نهایی نتیجه آزمایشات سم شناسی از سوی كارشناسان پزشكی قانونی كه علت فوت فریبرز را مشخص كند می تواند این معمای جنایی را به زودی گره گشایی كند. با این حال پلیس یكی از برادران متهم را كه معلولیت ذهنی دارد برای بازجویی فراخوانده است. روز گذشته مراسم سوم و هفتم فریبرز در محله سه راه آذری برگزار شد.

 

به گفته یكی از اهالی محل حال پدر فریبرز كه به جز او دو پسر دیگر هم دارد به علت سكته قلبی چندان مساعد نیست و در حال حاضر در بخش آی سی یو بیمارستان بستری است

اعتماد