سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خاکشیر برای رفع عطش مفید است



خاکشیر,خواص خاکشیر,خاصیت خاکشیر,

خاکشیر گیاهی علفی یک یا دو ساله از خانواده شب بو است که بیشتر در دشت و کوهستان می روید. ساقه این گیاه در قسمت پایین به صورت راست و کرک دار و در بالا منشعب و بدون کرک است.

گل خاکشیر زرد رنگ و بذر آن که همان خاکشیر است، به رنگ قرمز و یا قهوه ای است. خاک مناسب برای پرورش خاکشیر مخلوطی از یک قسمت خاک باغچه، یک قسمت رس و کمی ماسه است. محیط نگهداری خاکشیر باید نیمه آفتاب نیمه سایه باشد.

همچنین این گیاه باید هر هفته آبیاری شود.

تکثیر خاکشیر از طریق کاشت مستقیم بذر در بهار انجام می شود و زمان برداشت آن اوایل تیرماه است. خاکشیر از نظر طب سنتی ایران طبیعت گرم و تر دارد و برای رفع عطش و تشنگی بسیار مفید است و خاصیت تب بر دارد. علاوه بر این مدر است و برای ناراحتی های کلیوی توصیه می شود.

 

منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
رفع عطش در ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انگور برای رفع خستگی مفید است



 

 

انگور برای رفع خستگی مفید است

 

 

مصرف انگور به دلیل داشتن پتاسیم برای رفع خستگی مفید است.انگور برای سلامت قلب، ریه و كلیه مفید است و به دلیل داشتن املاح و مواد سلولزی ، ملین است و موجب كاهش اوره خون می‌شود.

 


این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس افزود: انگور حاوی ویتامین‌ های A ، B و C است و مقداری منیزیم ، كلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم و آلبومین دارد.

 


وی گفت: انگور میوه‌ای ضدعفونی كننده است و برای درمان بیماری‌های یبوست ، عوارض رماتیسم ، كم‌خونی و برای پیشگیری از سرطان سودمند است. انگور به دلیل اینكه خاصیت ضد عفونی كننده دارد یكی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است.

 


این متخصص تغذیه اضافه كرد: انگور سرشار از پتاسیم است كه برای برطرف كردن ضعف بدن بسیار مفید است و مصرف آن برای افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب بسیار مفید است.

 


صفوی گفت: انگور برای سلامت قلب، ریه و كلیه مفید است و به دلیل داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و موجب كاهش اوره خون می‌شود.

 


دانه‌های خشك انگور صفرا و بلغم را رفع می‌كند و حالت‌های خستگی را برطرف می‌كند.

 


این متخصص تغذیه افزود: روغن هسته انگور نیز حاوی اسید‌های چرب غیر اشباع است و برای سلامت بدن مؤثر است.... / خبرگزارى فارس