سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جوشانده اي فوق العاده عليه بي خوابي !!




خواص عناب

مرتضي صفوي متخصص تغذيه گفت: مصرف جوشانده عناب باعث تقويت دستگاه گوارشي مي‌شود، گرفتگي صدا را برطرف مي‌كند و باعث رفع بي‌خوابي مي‌شود.

يك متخصص تغذيه در گفتگو با فارس، افزود: عناب 2 يا 3 سانتي‌متر طول دارد و ميوه نارس آن لغزان و سبز رنگ است و طعمي شبيه سيب دارد كه هسته آن سخت و مخروطي شكل است و از نظر طب قديم طبع سرد دارد.

وي گفت: عناب خشك آرام بخش، ضد بيماري‌هاي تنفسي، بند آورنده خون و مقوي بدن است، تصفيه‌كننده خون است و به هضم غذا كمك مي‌كند.

 

خواص عناب

 

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: مصرف ريشه عناب براي رفع سوءهاضمه مفيد است، ضد آلرژي است، به دليل داشتن لعاب زياد نرم‌كننده سينه است، ملين و ادرار آور است و براي سرفه‌هاي شديد مي‌تواند مفيد باشد، بي‌خوابي را برطرف مي‌كند، جوشانده پوست درخت عناب، داروي ضد اسهال است و براي بيماران مبتلا به آسم مفيد است.
صفوي گفت: از ديگر خواص اين ميوه مي‌توان به برطرف كننده خستگي و تب بر بودن آن اشاره كرد. جوشانده عناب، گرفتگي صدا را برطرف مي‌كند، باعث تقويت دستگاه گوارشي مي‌شود و براي سلامت كليه‌ها مفيد است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
جوشانده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوشانده فوق العاده برای دیابتی‌ها



 

 

 

 

جوشانده ای برای دیابتی ها


یك متخصص تغذیه گفت: برگ زیتون كاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادكننده عروق خونی، كاهش دهنده كلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است كه باعث كاهش كلسترول، نرم كننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اكسیدان است كه از سرطان سینه و سرطان كولون جلوگیری می‌كند.
روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اكسیدان است كه باعث طول عمر و كاهش بیماری‌های مرتبط با مصرف روغن‌های اشباع می‌شود.
مصرف روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیكال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی - عروقی می‌‌شود. كلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را كاهش می‌‌دهد.
روغن زیتون پایین آوردن فشار خون است و برای مصرف در سالاد و بسیاری از غذاهای آماده به صورت خام قابل مصرف بوده و بسیار مفید است. برای طبخ انواع مختلف غذاها می‌توان از روغن زیتون با استفاده از حرارت كم و با صرف وقت و مدت زمان بیشتر( برای حفظ خواص مفید) آن استفاده كرد.
روغن زیتون باز كننده عروق است. از بروز سكته قلبی جلوگیری می‌كند و در بهبود بیمارانی كه جراحی قلب دارند، مفید است.
برگ زیتون كاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، آنتی اكسیدان، ضد ویروس تبخال، ضد قارچ، گشادكننده عروق خونی، كاهش دهنده كلسترول بد، ضد تب، قابض، ضد باكتری، صفرابر، ادرارآور و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.
زیتون مسهل ضعیف و نرم‌كننده مسیر گوارشی است و برای یبوست مفید است، ضد چسبندگی پلاكت‌ها و محافظ قلب است. زیتون ضد امراض قلبی، كاهش دهنده كلسترول بد و افزایش دهنده كلسترول خوب است، ضد باكتری‌های گرم منفی است اما برای افرادی كه دارای سنگ مثانه و سنگ صفرا دارند مضر است.