سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جور دیگر باید دید



 

جوردیگر باید دید

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چندین نكته از زندگی مردان آشنا كنیم.مردان از قبول بسیاری از رفتارهای خود گاهی سر باز می‌زنند و حتی تعبیر و تفسیر این‌گونه برخوردها و بازتاب‌ها در مقابل همسرانشان، اندكی برایشان سخت و دشوار جلوه‌گر می‌شود! حال چطور می‌توان مردان را مجاب ساخت تا بپذیرند آن چه را كه نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند كه بدانند، و این مقوله‌ای است كه همیشه ذهن همسران این مردها را به خود معطوف داشته است. یقینا پذیرفتن برخی رفتارهای غیراصولی و غیرعلمی مردان، می‌تواند به آنان در جهت داشتن یك رابطه زناشویی زیباتر كمك نماید. اما یكی از پرسش‌هایی كه می‌تواند در این راستا مطرح شود، این است كه چرا مردها از اشتباه كردن بیزار و گریزانند؟

 

زنان باید كاملا دقت كنند كه هنگام گفتگو درباره مشكلات و مسائل «احساس اشتباه را در مردان» به وجود نیاورند.


برای این‌كه پی ببریم چرا مردان از اشتباه كردن بیزار و گریزانند باید به یك واقعیت مهم و اساسی اشاره كنیم و آن این است كه وقتی مردی اشتباهی را مرتكب می‌شود، احساس گناه می‌كند، زیرا پی می‌برد كه نتوانسته، آن طور كه باید، كارش را به خوبی و درستی به انجام برساند. اما آن چه در این بین مهم است این‌كه گفتن واژه متاسفم یا ببخشید یا پوزش می‌خواهم، برای این مردان بسیار سخت و دشوار است! به عبارت دیگر، عنوان كردن متاسفم به معنای پذیرفتن اشتباه و پذیرفتن اشتباه به معنای شكست آنان تلقی می‌شود! این نگرشی است كه مردان برای خود در ذهن خویش خلق کرده‌اند. برای حل این مشكل زنان باید كاملا دقت كنند كه هنگام گفتگو درباره مشكلات و مسائل «احساس اشتباه را در مردان» به وجود نیاورند. باید به این نكته توجه كنید كه مردان از این‌كه مورد سرزنش و انتقاد قرار بگیرند، بیزارند. مرد به زنی نیاز دارد كه اشتباهاتش را به روی او نیاورد!

 

جوردیگر باید دید

 

چنین زنی او را یاری و كمك می‌كند و مرد متوجه می‌شود كه جایگاه ویژه‌ای در نزد همسرش دارد، زن می‌خواهد مرد مورد علاقه‌اش در انجام برخی كارها كمكش كند، اما تصور مرد بر این است كه شاید من توانایی انجام چنین كاری را ندارم! بنابراین معمولا مرد اشتباهات خود را نخواهد پذیرفت، چون فكر می‌كند با پذیرفتن و قبول كردن اشتباه خود، همسرش دیگر او را دوست نخواهد داشت. اما واقعیت امر این است كه زن، مردی را بیشتر دوست دارد كه اشتباهاتش را می‌پذیرد و به آنها پی می‌برد.

 

یكی دیگر از پرسش‌هایی كه معمولا برای خانم‌ها مطرح می‌شود، این است كه چرا مردها از نصیحت بیزارند؟

 

اساسا مرد نیاز دارد احساس كند كه از عهده حل گرفتاری‌ها و مشكلاتش برمی‌آید. برای مرد بحث درباره مشكل فردی با دیگران به معنای تحمیل باری بر دوش آنهاست! او حتی بهترین دوستش را با طرح مشكل خود به دردسر نمی‌اندازد، مگر این‌كه فكر كند، دوستش راه حل بهتری دارد.

 

عنوان كردن متاسفم برای برخی مردان به معنای پذیرفتن اشتباه و پذیرفتن اشتباه به معنای شكست آنان تلقی می‌شود!

 

جوردیگر باید دید


توصیه مهم به خانم‌ها

 

هرگز تا زمانی كه مرد (شوهرتان) تقاضا نكرده، او را نصیحت نكنید. به او بگویید كه به توانایی او در حل مسایل و مشكلاتش اطمینان كامل دارید! این مسأله مطابق همان نیاز مرد است که می خواهد مورد تایید قرار بگیرد.

 

وقتی زن تلاش می‌كند تا مرد را وادار به صحبت درباره احساس یا مشكلش كند، یقینا مقاومت از جانب مرد دو دلیل می‌تواند داشته باشد:

 

مرد چنین برخوردی را از سوی همسرش انتقاد و سرزنش برای خود تلقی می‌كند.

 

مرد تصور می‌كند كه زنش او را فردی ناتوان شمرده و می‌خواهد راه‌حل بهتری به او ارایه نماید.

 

در واقع هدف زن، كمك به مرد برای رسیدن به احساسی بهتر می‌باشد. برای زن نصیحت كردن، نوعی ایجاد اعتماد و اطمینان در رابطه زناشویی است و به عنوان نشانه‌ای از ضعف و سستی مرد تلقی نمی‌شود. بنابراین با توجه به آن چه گفته شد لازم است تا آن دسته از آقایان که این گونه می اندیشند تغییراتی را در نوع نگرش و تفکرات خود بوجود آورند. بدون شك همه زنان دوست دارند كه رابطه خوب و خوشایندی با مردان خود خلق كنند و بتوانند از آن لذت ببرند، نه این‌كه خواستار پیدایش یك رابطه نامعقول و آزاردهنده باشند. هرگز تا زمانی كه مرد (شوهرتان) تقاضا نكرده، او را نصیحت نكنید. به او بگویید كه به توانایی او در حل مسایل و مشكلاتش اطمینان كامل دارید!

 

 

و كلام آخر این‌كه:

 

اگر مردان در تنهایی خویش اندكی تفکر کنند، پی خواهند برد كه آن چه همسرانشان از آنان می‌خواهند دلیل بر این نیست كه آنان دچار ایراد و یا اشكالی هستند. تداوم و ماندگاری یك رابطه زناشویی پایدار در كنار یكدیگر شكل خواهد گرفت و زن و مرد به عنوان یك زوج در سایه‌سار عشق، همدلی، محبت، وفاداری و صداقت به دور از هرگونه حسادت و انتقاد، خواهند توانست روزهایی سرشار از شادكامی و صمیمیت را با هم سپری سازند و خاطرات خوب با هم بودن در افكار و زندگیشان نقش ببندد و جاویدان بماند.

«زندگی یعنی: تقسیم دل‌تنگی‌های همیشه و هنوز با هم و برای هم».

منبع: فصل نامه خانواده سبز


ویدیو مرتبط :
♫♫چشم ها را باید شست , جور دیگر باید دید♫♫

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تی‌شرت را باید شست، جور دیگر باید دید!


نه! شعر سهراب سپهری از یادم نرفته، اما وقتی خبر زیر را خواندم، اولین تیتری که برای این پست به نظرم رسید، همین بود

نه! شعر سهراب سپهری از یادم نرفته، اما وقتی خبر زیر را خواندم، اولین تیتری که برای این پست به نظرم رسید، همین بود.

قضیه از این قرار است که گروهی از نئونازی‌های آلمان در کنسرتی شرکت کرده بودند، در آنجا تی‌شر‌ت‌های با نمادها و شعارهای افراطی به آنها داده شد. اما نئونازی‌ها خبر نداشتند که کسانی که تی‌شرت به آنها هدیه کرده‌اند، برای آنها نقشه‌ای کشیده بودند، نقشه‌ای که تنها بعد از شستن تی‌شرت‌ها فاش می‌شد.

تی‌شرت‌ها بعد از شسته شدن، ظاهرشان عوض می‌شد و این پیام را نمایش می‌دادند:

«وقتی تی‌شرت شما می‌تواند، شما هم می‌توانید، ما به شما کمک می‌کنیم که از شر افراط‌گرایی جناح راست خلاص شوید.»