سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جراحی پلاستیک گوش



جراحی پلاستیک گوش, جراحی پلاستیک, گوش‌های برجسته

جراحی پلاستیک گوش

 

جراحی پلاستیک گوش

جراحی زیبایی‌ گوش یا اتوپلاستی، بمنظور رفع بدشکلی های لاله گوش انجام میشود. در برخی‌ موارد جراحی برای بازسازی انجام میشود. مثلا اگر به علت حادثه یا برداشتن تومورقسمتی‌ یا تمام لاله گوش برداشته شود.

 

اولین بار جراحی‌های لالهٔ گوش توسط جراح هندی سوشروتا در ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انجام شد. جراحی برای درست کردن گوش‌های برجسته از قرن ۱۹ شروع شد و روش‌های گوناگونی تاکنون ابداع شده است.

 

در جراحی‌های زیبایی‌ مهمترین و شایعترین مورد برجسته بودن لاله گوش است که به آن گوش خفاشی هم میگویند. گاهی اوقات ایرادات دیگری همچون نامساوی بودن دو گوش یا گوش‌های بزرگ وجود دارد.

 

حدود ۵% مردم گوش‌های برجسته دارند که ۶۰% آنان سابقه فامیلی مثبت دارند. خوشبختانه این مساله هیچ ارتباطی‌ با داخل گوش نداد و فرد ایرادی از نظر شنوأیی ندارد.

 

بافت مهم درلاله گوش غضروف است که به آن استحکام میبخشد وروی آنرا پوستی نازک می پوشاند. اشکالات این غضروف باعث عمده ناهنجاری هاست.

 

شاید هیچ خصوصیت دیگری در صورت به اندازه گوش‌های برجسته جلب توجه نکند. برخلاف ایرادات دیگر مثل بدشکلی‌های بینی‌ اینجا بچه‌ها مورد اصلی‌ هستند. این کودکان تا سنّ ۵-۶ سالگی مشکل زیادی ندارند ولی‌ از زمانی‌ که وارد مدرسه میشوند مورد تمسخر بچه‌های دیگر قرار میگیرند. لقب‌هایی‌ چون گوش خفاشی یا بادبزنی یا میکی ماوس باعث ناراحتی‌ و از دست رفتن اعتماد بنفس این کودکانمیشود. به همین دلیل مهمترین کاندیدای این جراحی هستند.

 

جراحی پلاستیک گوش, جراحی پلاستیک, گوش‌های برجسته

 جراحی پلاستیک گوش

 

بزرگسالان هم ممکن است خواهان این عمل شوند. برجستگی بیش از حد، بزرگی و یا غیر همگون بودن دو لاله گوش از دلایلیست که بالغین را تشویق به جراحی اتوپلاستی می‌کند.

 

به دو دلیل بهتر است جراحی در سنین پایینتر انجام شود یکی‌ به علت اثرات روانی‌ این ناهنجاریست که هر چه بیشتر بگذرد فرد را بیشتر آزرده مکیند.دلیل دوم اینست که با افزایش سنّ غضروفها سفت تر شده و جراحی را مشکل تر میکنند.

 

چه کسانی‌ برای این جراحی مناسبند؟
همانطور که ذکر شد کودکان با گوش‌های برجسته مهمترین کاندیدهای این جراحی هستند.رشد لاله گوشدر سنّ ۵-۶ سالگی کامل میشود و اتفاقا این سنیست که کودک آماده رفتن به مدرسه میشود، بنابرین این زمان بهترین موقع جراحیست. اولیائ کودک کاملا باید در جریان جراحی و مسائل آن قرار بگیرند. به آنها باید اطمینان کافی‌ داده شود که نتیجه این عمل معمولا بسیار خوب است و تاثیرات مثبت فراوانی‌ بر روحیه فرزندشان دارد .

 

افراد بزرگسال باید از سلامت جسمی‌ و روانی مناسب برخوردار باشند. درک صحیح و داشتن انتظارات معقول از نکات مهم است . آنها باید بدانند که غضروف لاله گوش آنان به نرمی کودکان نیست، و ممکن است که نتیجه به اندازهٔ خردسالان مطلوب نباشد ولی‌ تقریبا در تمامی‌ موارد تغیرات بحدیست که رضایت افرادی که انتظارات معقول دارند را برآورده مینماید.

 

جراحی چگونه انجام میشود؟
درکودکان باید تحت بیهوشی کامل ولی‌ در بالغین با استفاده از بیحسی موضعی و داروهای آرام بخش انجام میشود.

 

برای رفع برجستگی برشی در پشت گوش و درست در محل اتصال به سر داده میشود. روشهای مختلفی‌ وجود دارد،ممکن است برش روی غضروف داده شده یا قسمتی‌ ازآن برداشته شود. در روش دیگر با استفاده از نخ‌های مخصوص، غضروف لاله گوش به سمت عقب کشیدهشده و در محل مناسب محکم میشود. آنگاه قسمتی‌ از پوست برداشته شده و محل برش دوخته میشود.

عمل حدوداً ۱.۵ تا ۲ ساعت طول میکشد و معمولا بیمار همان روز مرخص میشود.

 

جراحی پلاستیک گوش, جراحی پلاستیک, گوش‌های برجسته

 جراحی پلاستیک گوش

پس از عمل چه نکاتی‌ باید رایت شود؟
یک پانسمان نرم تر روز روی دو گوش به شکل هدبند گذاشته میشود که باید آنرا تحمل کرد. پس از آن می‌توان استحمام کرد.
بمدت چند هفته نباید روی گوشها خوابید.

 

عوارض جراحی گوش چیست؟
درد در برخی موارد ممکن است کمی‌ زیاد باشد که با مسکن‌های قویتر بهبود می‌یابد.
در موارد کمی‌ عفونت در محل جراحی ایجاد میشود که باید بطور جدی دارمان شود.
مواردی از عدم تقارن بین دو گوش دیده میشود که فقط در تعداد اندکی‌ نیاز به جراحی مجدد است.

منبع:dr-shirazi.com


ویدیو مرتبط :
جراحی ترمیمی و زیبایی پلک .جراحی پلاستیک (بلفاروپلاستی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جراحی پلاستیک رایگان در فتوشاپ



نرم افزار فتوشاپ, آموزش رایگان فتوشاپ, pdf آموزش فتوشاپ

تغییر چهره با فتوشاپ-داشتن قیافه جذاب و بدون ایراد یکی از آرزوهای هر فرد است که برای رسیدن به آن حتی به روش‌های مختلف پزشکی یا غیر پزشکی، آن هم با صرف حوصله فراوان و هزینه‌های نجومی متوسل می‌شود. به کمک نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانیم کارهای جالبی انجام دهیم و دست‌کم آرزویمان را برای داشتن قیافه‌ای جذاب و بی‌نقص در تصویر محقق کنیم! 

در مقالات گذشته در معرفی فیلترهای فتوشاپ به صورت مختصر اشاره‌ای داشتیم. در این مقاله در نظر داریم به صورت کامل درباره آن صحبت کنیم. با استفاده از این فیلتر و با اشاره‌ای مختصر به هر قسمت از تصویر می‌توانیم پیکسل‌های آن ناحیه را جا‌به‌جا یا جمع کرده یا حجیم کنیم.

به این منظور تصویر مورد نظر خود را در محیط فتوشاپ باز و سپس از بخش فیلتر گزینه liquify را فراخوانی می کنیم. این فیلتر روی پیکسل‌های تصویر اعمال می شود و امکان بازگشت روی آن پس از ذخیره شدن وجود ندارد. بهتر است قبل از فراخوانی فیلتر، با فشار همزمان دکمه‌های Ctrl+J از تصویر، یک کپی تهیه سپس آن را روی اصل آن اعمال کنیم و در صورت عدم‌حصول نتیجه مورد نظر، کپی ایجاد شده را از قسمت لایه ها حذف کنیم.

با فراخوانی فیلتر، پنجره تنظیمات فیلتر ظاهر شده و به کمک ابزارهای موجود در آن می‌توانیم براحتی تغییرات دلخواه خود را روی تصویر اعمال کنیم.

نرم افزار فتوشاپ, آموزش رایگان فتوشاپ, pdf آموزش فتوشاپ

در سمت چپ این پنجره 12 ابزار در 4 گروه وجود دارد. در سمت راست این پنجره نیز گزینه‌هایی برای تنظیم نحوه عملکرد ابزارهای انتخاب شده و تنظیماتی دیگر قرار دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. ابتدا اجازه دهید با ابزارهای موجود در سمت چپ تصویر آشنا شویم.

Forward Warp

ابزار پیچ و تاب : به کمک این ابزار براحتی با درگ و حرکت ماوس روی تصویر می توانیم پیکسل‌های ناحیه مورد نظر را به سمت دلخواه هدایت و جابه‌جا کنیم.

Reconstruct

ابزار بازسازی: به کمک این ابزار می‌توانیم تغییرات اعمال شده توسط سایر ابزارها را بی‌اثر کرده و تصویر را به حالت اولیه برگردانیم.

نرم افزار فتوشاپ, آموزش رایگان فتوشاپ, pdf آموزش فتوشاپ

Push Left

هل دادن: با استفاده از این ابزار می‌توانیم پیکسل‌های تصویر خود را در موضع دلخواه به سمت بالا، پایین، چپ یا راست با توجه به جهت حرکت ماوس منتقل کنیم.

Twirl Clockwise

چرخش ساعتگرد: به کمک این ابزار می‌توانیم پیکسل‌های قسمت مورد نظر تصویر خودمان را در جهت عقربه های ساعت بچرخانیم.

نرم افزار فتوشاپ, آموزش رایگان فتوشاپ, pdf آموزش فتوشاپ

Pucker

جمع‌شدگی: با استفاده از این ابزار پیکسل‌های ناحیه استفاده شده به سمت داخل جمع و ریزتر می‌شود؛ مثلا اگر بخواهیم عضوی از صورت خودمان را کوچک تر کنیم با استفاده از این ابزار براحتی به مقصود خود خواهیم رسید.

Bloat

باد کردن: این ابزار برعکس ابزار قبلی باعث باد کردن و حجیم‌تر شدن پیکسل‌های ناحیه مورد نظر می‌شود و از آن می توانیم برای بزرگ‌تر کردن بخش دلخواه تصویر استفاده کنیم.

Mirror

آینه: این ابزار در محل استفاده شده قرینه‌ای از پیکسل‌های کناری خود را با توجه به جهت حرکت ماوس به وجود می‌آورد.

Turbulence

تلاطم: این ابزار نیز همان‌گونه که از نامش پیداست برای ایجاد حالتی شبیه به تلاطم موج آب روی تصویر شبیه‌سازی می کند.

Freeze Mask

ماسک انجمادی: هر یک از ابزارهای معرفی شده در بالا با قلم‌مویی به شکل دایره روی تصویر قابل استفاده است؛ اما در صورتی که بخواهیم قسمت خاصی از تصویر تحت‌تاثیر ابزار انتخاب شده قرار نگیرد، می‌توانیم آن قسمت تصویر را اصطلاحا ‌ماسکه کنیم.

با استفاده از این ابزار، در محل استفاده شده رنگ شفاف قرمزی اعمال شده و پیکسل‌های آن ناحیه از اعمال تغییرات محافظت می‌شود.

Thaw Mask

ذوب ماسک: به کمک این ابزار می توانیم ماسک اعمال شده را پاک کنیم و امکان اعمال تغییرات را در آن محل دوباره فراهم آوریم.

Hand

دست: این ابزار هم همانند ابزار دست در محیط اصلی فتوشاپ، در صورت اعمال بزرگنمایی بزرگ‌تر از اندازه تصویر مانیتور برای جابه‌جا کردن مکان تصویر روی مانیتور و مشاهده همه قسمت‌های تصویر استفاده می شود.

Zoom

بزرگنمایی: این ابزار نیز برای اعمال بزرگنمایی روی تصویر جهت بررسی دقیق‌تر یک ناحیه استفاده می‌شود که البته با کلیدهای ترکیبی Ctrl+Space و کلیک ماوس نیز می‌توانیم عمل بزرگنمایی مثبت و Alt+Space وکلیک ماوس عمل کوچک نمایی را روی تصویر انجام دهیم.

سمت راست پنجره Liquify شامل چهار بخش به شرح زیر است:


Tool Options: ابزارهای سمت راست همگی از جنس قلم‌مو بوده و به کمک این قسمت خاصیت‌هایی چون اندازه قلم، چگالی قلم، فشار قلم، چرخش قلم و تلاطم وآشفتگی آن را می توانیم تنظیم کنیم.

Reconstruction Options: به کمک این قسمت می توانیم تغییرات اعمال شده روی تصویر را با توجه به گزینه‌های انتخابی بی‌تاثیر کنیم و تصویر اولیه را برگردانیم.

Mask Options: این بخش حاوی تنظیماتی برای ماسک اعمال شده روی تصویر است و به کمک آن می‌توانیم مدیریتی روی ماسک ترسیم شده داشته باشیم.

View Options: این بخش تنظیماتی برای نمایش یا عدم نمایش بخش‌های مختلف فیلتر Liquify را فراهم می‌آورد.

Show Image: نمایش یا عدم نمایش تصویر اصلی.

Show Mesh : جهت اعمال تغییرات روی تصویر فتوشاپ یک شبکه توری روی تصویر ترسیم کرده و با حرکت هر جز‌ء این شبکه توری تصویر مورد نظر را تغییر می دهد. به کمک این گزینه می‌توانیم این شبکه توری را نمایش دهیم یا مخفی کنیم.

Show Mask : این گزینه برای نمایش یا عدم نمایش ماسک اعمال شده روی تصویر و تنظیم رنگ آن استفاده می‌شود.

Show Backdrop : از این گزینه نیز جهت نمایش یا عدم نمایش تصویر اصلی همراه تصویر تغییر یافته و نحوه نمایش و شفافیت آن استفاده می‌شود.

منبع:jamejamonline.ir