سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

توهم غلبه بر تشویش و اضطراب‌ امتحان با مصرف مواد



تشویش و اضطراب‌ ,اضطراب‌ امتحان

 

یکی از باورهای غلط دانشجویان، مصرف مواد مخدر و روانگردان به ویژه در ایام امتحان برای بیدار ماندن، تقویت حافظه یا کاهش استرس و اضطراب امتحان است.

 

پشت سر گذاشتن مطلوبِ جلسه امتحان، توانایی ای است که برای بعد از دانشگاه هم مورد نیاز است. در این‌جا رهنمودهای موثری ارائه می‌شود که به شما در پشت سر گذاشتن موفقِ امتحان بعدی بدون هرگونه سوءمصرف مواد کمک می‌کند.

 

پیش از امتحان‌

زمان‌تان را مدیریت کنید. طوری برنامه‌ریزی کنید تا یک هفته پیش از امتحان، مطالعه را آغاز کنید. (اگر یک امتحان تخصصی دارید، زمانی بیش از یک هفته را در نظر بگیرید). از قبل آماده‌بودن اضطراب و تشویق را کاهش می‌دهد. شب امتحان، مروری اجمالی و محدود به دروس‌تان داشته باشید، شب خوب بخوابید و زود بر سر جلسه امتحان حاضر شوید.

 

از خودتان امتحان بگیرید. بر روی یک کاغذ کوچک، سه تا از دلایلی را که شما خواهید توانست امتحان‌تان را با موفقیت بگذرانید بنویسید. این برگه را همراه‌تان داشته باشید و هر وقت مطالعه می‌کنید نگاهی به آن بیندازید. بعد از این‌که از خودتان امتحان گرفتید، این سه دلیل‌تان بر روی برگة امتحانی بنویسید.

 

پیش از امتحان، غذای سبک و متعادلی بخورید. از خوردن غذاهای بسیار شیرین، سنگین یا غذاهایی که ممکن است باعث اختلال در‌ معدة شما شود اجتناب کنید‌. باید در هنگام امتحان بهترین وضعیت را داشته باشید.

 

در هنگام امتحان‌

در هنگام امتحان زمان خود را مدیریت کنید. مشخص کنید برای پاسخگویی به سوالات، مرور پاسخ‌‌ها و بازگشت به سوالات سخت‌تر‌ چقدر زمان نیاز خواهید داشت. سعی کنید به این زمان‌بندی پایبند باشید. اگر فکر می‌کنید سرعتتان کم است و به زمان بیشتری نیاز دارید، پیش از شروع امتحان با استادتان یا ناظر امتحان صحبت کنید.

منبع:سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
غلبه بر اضطراب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 23درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی/ قرص های شب امتحان هم اعتیاد آورند



اخبار,اخبارجتماعی,اعتیاد

 

 اخباراجتماعی  - افزایش 23درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی/ قرص های شب امتحان هم اعتیاد آورند

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه براساس آمار، میزان مصرف موادمخدر صنعتی از سه به 26 درصد افزایش یافته که این موضوع نگران کننده است.

«علیرضا جزینی» گفت: علت این اتفاق به باورهای غلط بین جوانان و زنان باز می گردد که معتقدند مصرف مواد مخدر صنعتی و نیز مواد آمفتامین دار اعتیاد آور نیست.

او ادامه داد: همچنین قرص های لاغری و قرص هایی که برخی افراد شب امتحان مصرف می کنند اعتیاد آور است.

جزینی با بیان اینکه قرص های لاغری در لاغر سازی زنان موثر نیست، گفت: قرص های شب امتحان در افزایش توانمندی جوانان در شب امتحان نیز هیچ تاثیری ندارد و این قرص ها فقط اعتیاد آور است و باعث بروز مشکلات جدی برای جوانان و زنان می شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: مصرف این نوع داروها و مواد مخدر صنعتی در کشور رو به تزاید است که به همین منظور باید آگاه سازی این موضوع بیشتر صورت گیرد و در این راستا رسانه ها بهتر می توانند نوجوانان و جوانان را از مضرات داروهای صنعتی مخدر آگاه کنند.

او هوشیاری خانواده برای توجه بیشتر به نوجوانان و جوانان را یکی دیگر از راهکارهای کاهش میزان گرایش این قشر به سمت موادمخدر عنوان کرد و گفت: به والدین توصیه می شود جوانان را نسبت به میزان مضرات انواع موادمخدر آگاه کنند تا کمتر شاهد گرایش آنان به سمت اعتیاد به مواد مخدر باشیم.

به گفته وی، براساس آمار در هفت ماه گذشته 304 تن انواع موادمخدر در سطح کشور کشف و ضبط شده است.

اخباراجتماعی  - ایرنا