سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تغذیۀ ایده آل برای زنان باردار



 

تغذیۀ ایده آل برای زنان باردار

 

شکی نیست که پس از مطلع شدن از بارداری، باید تغذیه ای مناسب برای دو نفر داشت.باید بهتر خورد!

آیا می دانید، برای انجام این کار چه دستوراتی را باید اجرا کرد؟ ما در اینجا دستورات تغذیه ای، مناسب برای مادران آینده که دوراندیش و عاقل اند، ارائه می کنیم.


چرا باید در طی دوران بارداری تغذیۀ بهتری داشت؟


برای اینکه دوران بارداری به خوبی سپری شود، برای رشد نوزاد و نهایتاً برای بازگشت سریع به وزن مناسب چه بایدکرد؟

 

به طور کلی تغذیۀ زنان باردار همان تغذیۀ عادی است اما تنظیمات کوچکی برای افزایش کمی کالری و مواد مغذی نیاز است. ضمناً این تنظیمات در کم کردن ناراحتی ها جسمی (کم خونی، گرفتگی عضلات، ورم و یبوست) و کاهش وزن مؤثرند.

 


سه وعده غذا در روز و در صورت لزوم عصرانه


سر و سامان دادن به وعده های غذایی مانع هوس و گرسنگی می شود و در نتیجه اجازه می دهد که وزنی متعادل داشته باشیم.

 


صبحانۀ مفصل:


پروتئین ها (پنیر سفید، ماست، تخم مرغ یا ژامبون)، قندهای مرکب (غلات، نان)، کره، آب، و گاهی هم آب پرتقال.

 


ناهار و شام:

سبزیجات و میوه جات خام (به شکل میوه یا دسر)، غذای ترکیبی (یک واحد پروتئین: گوشت، ماهی، گوشت پرندگان یا تخم مرغ + سبزی های خام+ نشاسته یا سبزی های خشک)، محصولات لبنی (پنیر یا پیش دسر لبنی)، نان، ا تا 2 قاشق روغن.

 


عصرانه:


1 یا 2 لیوان شیر، یک برش نان و یک واحد میوه به جز میوه های وعده های غذایی.

 


توصیه های دیگر


_ بهتر است از قندهای کامل استفاده کنید. این قندها در مواد نشاسته ای، غلات و سبزی های خشک وجود دارند، قندهای کامل انرژی با خود به همراه دارند (برای مادر و جنین) و باعث سیری در وعدۀ غذایی می شوند. قندهای کامل هوس و ریزه خواری را محدود می کنند.

 


_ قندهای ساده محدوداند و بالعکس، باعث گشنگی و در نتیجه افزایش وزن و دیابت می شوند.

 


_ توجه کنید: میوه ها سرشار از قند هستند: 2 تا 3 واحد میوه در روز کافی است.

 


_ بهتر است از چربی های غیراشباع استفاده کنید (اسیدهای چرب حتماً برای رشد مغز جنین ضروری اند) برای مثال چربی های غیراشباع در روغن زیتون وجود دارند. روغن های اشباع (چربی های حیوانی) مسئول اضافه وزن هستند.

 


_ برای مقابله با کم خونی


( که احتمال ابتلا به آن در دوران بارداری بالاتر است)، باید مصرف مواد غذایی حاوی آهن را افزایش دهید (ماهی، سبزیجات خشک، سبزیجات تازه، تخم مرغ، شکلات ...) و برای جذب شدن آهن به میوه های سرشار از ویتامین C (مرکبات، کلم بروکلی...) روی آورید.

 


_ برای مقابله با گرفتگی عضلانی:

 

غلات کامل و سبزیجات حاوی مقدار زیاد منیزیم (لوبیای سبز، لوبیا سفید، اسفناج، عدس) توصیه می شود.

 


_ برای مقابله با ورم:


غذاهای پرنمک را محدود کنید (غذاها و محصولات صنعتی شور، ژامبون، ماهی دودی، چیپس، کنسروها... ).

 


_ برای مقابله با یبوست:


آب زیاد بنوشید، از جوشانده های مختلف و سوپ استفاده کنید و مقدار فیبرها (مواد غذایی کامل، سبزی های خشک و سبزی های تازه و پخته) را در برنامۀ غذایی تان افزایش دهید.


منبع:seemorgh

 


ویدیو مرتبط :
این کشیش زنان را چگونه باردار می کرده است؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتظارات زنان از یک مرد ایده آل


آهای آقایان، می‌دانید زنان تان از شما چه انتظاری دارند؟ تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید؟ این راهنمایی است كه به شما می‌گوید همسران‌تان چه توقعاتی از شما دارند و چگونه می‌توانید همسری ایده‌آل باشید.



مجله ایده آل:  آهای آقایان، می‌دانید زنان تان از شما چه انتظاری دارند؟ تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید؟ این راهنمایی است كه به شما می‌گوید همسران‌تان چه توقعاتی از شما دارند و چگونه می‌توانید همسری ایده‌آل باشید.

1. به عواطف او احترام بگذارید

بگذارید گریه كند


زنان همیشه قدردان  مردهایی هستند كه به عواطف و احساسات‌شان اهمیت می‌دهند. به خصوص وقتی از چیزی ناراحتند. از همسرتان بپرسید از چه ناراحت است و اگر گریه می‌كند به او دستمال تعارف كنید. مطمئن باشید ابراز احساسات باعث تقویت رابطه می‌شود.

آقایان، می دانید همسرتان چه انتظاری از شما دارد؟

2. اهمیت آنچه می‌پوشید

با نظر او لباس بپوشید


مدها می‌آیند و می‌روند اما توجه یك مرد به طرز پوشش خود باید مداوم باشد. این از همان روزهای اول آشنایی برای یك زن حائز اهمیت است. باید سعی كنید بفهمید همسرتان چه نوع ظاهری را می‌پسندد. مثلا اگر دوست دارد رنگ شلوار شما روشن باشد به خواسته‌اش توجه كنید. لباس پوشیدن شما آنطور كه همسرتان دوست دارد قدم مهمی در ایجاد علاقه بیشتر در زنان است. مردان باید بدانند كه بد نیست گاهی لباس قرمز بپوشند، زیرا روانشناسان می‌گویند این یكی از اولویت‌های ناخودآگاه زنان است. آنها معتقدند رنگ قرمز باعث می‌شود مردها قوی‌تر و جالب‌‌تر به نظر بیایند. اما توجه داشته باشید كه این رنگ به مهربان‌تر نشان دادن شما كمكی نمی‌كند.

3. از خودگذشتگی هیچ وقت از مد نمی‌افتد

یك مرد سنتی باشید


زمانی كه پای عواطف به میان می‌آید خیلی از زنان هنوز شیوه مردان سنتی را ترجیح می‌دهند، به خصوص در ابتدای زندگی مشترك. آنها به خوبی می‌توانند از پس كارهایی همچون باز كردن در یا جابه‌جا كردن صندلی بربیایند ولی وقتی تامل می‌كنند یعنی از شما انتظار ادای احترام و همكاری دارند و توقع دارند شما این كارها را برای او انجام دهید.

4. اشتباهات خود را پنهان نكنید

شجاع باشید، اعتراف كنید


می‌خواهید دل همسرتان را به دست بیاورید؟ زنان عموما به رشد شخصیتی علاقه دارند و مردی را دوست دارند كه با ملاحظه و متفكر باشد، به خصوص وقتی می‌دانند به اشتباهش پی برده. این اشتباه می‌تواند اعم از بدخلقی یا بی‌توجهی به آنها به دلیل خستگی از كار باشد. آنها مشتاقند ببینند كه شوهرشان سعی در جبران آن دارد. پس شجاع باشید و به اشتباه‌تان اعتراف كنید.

5. نقش حلال مشكلات را بازی نكنید

گوش كنید، راه‌حل ارائه ندهید


وقتی چیزی همسرتان را آزار می‌دهد او گوش شنوای شما را می‌خواهد نه نصیحت. مردها فكر می‌كنند باید همه چیز را حل كنند، زیرا عموما تمایل به حل مسئله دارند. اما برای یك زن گوش سپردن به حرف‌هایش مانند معجزه‌ای عمل می‌كند كه به عمیق‌تر شدن رابطه كمك می‌كند.

6. سر تكان دادن كافی نیست

با دقت گوش كنید


خانم‌ها واقعا دوست دارند بدانند كه به حرف‌هایشان توجه می‌كنید. كافـــی نیست سر تكان دهید و وقتی مكث می‌كنند منتظرند عكس‌العمل شما همراه با توجه كامل باشد. مثلا اگر از كارفرمای خود شكایت می‌كنند دوست دارند چیزهایی از زبان شما بشنوند از قبیل: متاسفم كه روز سختی داشتی یا چه بد، نگران نباش و... یادتان باشد سعی كنید در ارائه راه‌حل شتاب نكنید.

7. تقلید می‌تواند نشانه علاقه باشد

نشانه عشق


همسر شما با تقلید از اعمال و رفتار شما میزان علاقه‌اش را به شما نشان  می‌دهد. مثلا او ممكن است غذایی را كه باب میل شماست سفارش دهد یا لباس به رنگ مورد  علاقه‌تان را بپوشد یا لبخند شما را با لبخند پاسخ دهد. پس به اینگونه رفتارها دقت بیشتری داشته باشید.

8. به یك بار گفتن اكتفا نكنید

چند بار بگویید، نه یك بار


بد نیست گاهی ویژگی‌های فردی مثبت او را گوشزد كنید. مثلا از زیبایی‌اش تعریف كنید و بدون اینكه به شما بگوید تغییرات ظاهری‌اش را تحسین كنید. تغییراتی از قبیل كاهش وزن، تغییر رنگ مو و از این قبیل هر چند كوچك هم باشد برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. مطمئن باشید تحسین همسرتان او را بیشتر به شما علاقه‌مند می‌كند.


9. از رابطه‌تان صحبت كنید

فرصتی برای صحبت


وقتی او می‌خواهد سر صحبت در مورد روابط‌تان را باز كند لزوما قرار نیست مشكلی را مطرح كند. روانشناسان معتقدند كه زنان دوست دارند در مورد همبستگی در زندگی مشترك، خوب یا بد پیش رفتن اوضاع و به طور كلی راجع به زندگی گهگاهی حرف بزنند كه این نشانه خوبی است. یك صحبت صادقانه دونفره می‌تواند یك زوج را به هم نزدیك‌تر می‌كند.


10. با او چشم در چشم صحبت كنید

چشم در مقابل چشم


شما به عنوان یك مرد ممكن است ترجیح بدهید در كنار همسرتان نشسته و با او صحبت كنید اما او اغلب ترجیح می‌دهد با شما رودررو باشد. تماس چشمی در حین مكالمه باعث افزایش علاقه بین شما به عنوان یك زوج خواهد شد.


11. لحظه را از دست ندهید

گاهی شما فرمان را در دست بگیرید


نگذارید او همیشه پیش‌قدم شده و سرحرف را باز كند. اگر به شما فرصت صحبت كردن می‌دهد سعی كنید از آن استفاده كرده و بحث را هدایت كنید هرچند موضوع ساده‌ای باشد. توجه به موضوع بحث و به نتیجه رساندن آن برای او بسیار حائز اهمیت است.


12. حفظ رابطه صمیمی اصلا سخت نیست

چرا شاعر نمی‌شوید


همسرتان همیشه خواستار محبت و عشق شماست. فرقی نمی‌كند 2 ماه از ازدواج‌تان گذشته باشد یا 20 سال. تقدیم یك شاخه گل، دعوت به یك شام ساده، چند بیت شعر، حتی اگر كلیشه‌ای به نظر برسد باعث ایجاد صمیمیت بیشتر می‌شود. به گفته روانشناسان زنان از ابراز علاقه‌هایی اینچنین ساده لذت برده و قدردان آن خواهند بود و این قدردانی را همیشه ابراز خواهند كرد.