سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تصمیم گیری برای ازدواج،مراحل تصمیم گیری برای ازدواج را میدانید؟



ازدواج کردن,تصمیم گیری برای ازدواج, ازدواج ناموفق

ازدواج کردن و تصمیم گیری برای ازدواج میشود گفت مهمترین مرحله در زندگی است و تصمیم گیری در این باره بزرگترین تصمیمی است که هر فرد برای زندگی خود میگیرد.اما چگونه باید برای ازدواج به طور صحیح تصمیم گرفت؟برای شناخت مراحل تصمیم گیری برای ازدواج با دلگرم همراه شوید:

ابتدا باید برای خودتان معین كنید كه دقیقاً از چه چیز می ترسید .
بیشتر افراد از خود ازدواج نمی ترسند، بلكه از حواشی و احتمال وجود شكست در آن وحشت دارند. احساس می كنید كه چه تغییری ممكن است ایجاد شود؟ بدترین تصویر ذهنی كه شما را در مقابل ازدواج كردن خلع سلاح می كند، در ذهن خود مجسم كنید.

 

ترس هایتان را مخاطب قرار دهید.
اگر والدینتان ازدواج ناموفقی را تجربه كرده اند و تنها به این دلیل كه آنها زندگی خوبی با هم نداشتند ، شما نمی توانید نتیجه بگیرید كه در زندگی مشتركتان موفق نمی شوید. اگر احساس می كنید كه ممكن است در نهایت كارتان به جدایی ختم شود، لیستی از مواردی را كه می توانید انجام دهید تا نتیجه موفقیت آمیز گردد بر روی یك برگ كاغذ یادداشت نمایید. تمام صحنه هایی كه باعث ایجاد ترس در شما می شود را مجسم كنید و سپس به این مطلب فكر كنید كه برای بهبود اوضاع چه قدمی می توانید بردارید.

مشورت بخواهید.
از هر كسی كه در زندگی مشترك خود موفق است بخواهید تا اسرار موفقیتش را با شما نیز در میان بگذارد. معمولاً آنها در حرفهایشان به این نكته هم اشاره می كنند : « همیشه سعی می كنیم از رفتار بد كوچك یكدیگر چشم پوشی كنیم »اما توجه داشته باشید كه ، نیازهایتان را پیش از هر چیز باید با شریك زندگیتان در میان بگذارید. از این طریق هم شریكتان متوجه نیازهای شما می شود و هم میتوانید در رابطه خود به موفقیت دست پیدا كنید.

تصمیم بگیرید كه آیا خودتان شخص مقابل را برای زندگی تا آخر عمر انتخاب می كنید ویا اینكه او فقط شما را انتخاب كرده و دیگران نیز شما را تشویق به انجام چنین كاری می نمایند؟شاید شما به راستی از ازدواج ترس نداشته باشید بلكه از ازدواج با این شخص بخصوص می ترسید .یك نكته بدیع این است كه هیچ گاه به فكر كسی نباشید كه بتوانید با او زندگی كنید، بلكه دنبال كسی بگردید كه بدون او قادر به زندگی نباشید.

ببینید كه كدامیك از جنبه های ازدواج در نظرشما و در نظر طرف مقابل از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
ممكن است كه شما با قبول تعهد نسبت به یكدیگر وارد رابطه شوید و رابطه تانبدون اینكه هیچ گونه ازدواج رسمی در آن به وقوع پیوسته باشد، همچنان ادامه پید ا كند . دقت كنید كه در صورت رسمی شدن رابطه، شما و همچنین شریك زندگی و افراد دیگر خانواده چه تغییراتی را از خود نشان خواهند داد. اگر در مورد این مطلب كه وجود ازدواج و یا عدم آن چه مسائلی را برای شما ایجاد می كند، صادق باشید بهتر می توانید معنا و مفهوم ازدواج را درك كرده و ببیند كه با شرایط فعلی شما و فرد مورد نظرتان همخوانی دارد و یا خیر.

هیچ لزومی ندارد كه هر ثانیه و هر روز از زندگی مشترك خود را در صلح و آرامش كامل سپری كنید.
شما یك انسان كامل نیستید و شریكتان نیز چنین خصوصیتی ندارد . اگر منتظر ازدواج با كسی هستید كه هر روز در زندگی خود فقط رنگین كمان و طلوع خورشید را مشاهده كنید، آنگاه هیچ گاه نمی توانید ازدواج كنید چرا كه هیچ كس قادر به زندگی كردن با یك چنین خیالات خامی نیست. ازدواج موفق نیازمند تلاش سخت دو جانبه است و برای كامل كردن آن باید از زندگی خود برای آن مایه بگذارید. تعداد بسیار زیادی از افراد با امیدها و آرزوهای واهی ازدواج می كنند و زمانی كه مشاهده می كنند كه اوضاع كمی دشوار شده و بر وفق مرادشان نیست درخواست طلاق را پر كرده و مجدد در پی یافتن فرد جدیدی می افتند . خودتان را برای عبور از دست اندازهای خیابان آماده كنید تا زمان مواجهه با آنها شگفت زده و متعجب نشوید.

برای زندگی خود برنامه ریزی كنید.
پیش از ازدواج بنشینید و تكلیف خودتان را با خودتان معلوم كنید. آیا بچه می خواهید؟ چند تا؟ چه كسی مسئول تامین مالی خانواده است؟ آیا هر دوی شما كار می كنید؟ چه مقدار پول برای دوران بازنشستگی پس انداز می كنید؟ كجا زندگی خواهید كرد؟ چه كسی مسئول چه كاری است؟ اگر آقا هنوز با دوستانش بیرون می رود، آیا خانم هم می تواند چنین كاری را انجام دهد؟ شاید مطرح كردن این سؤالات قدری مشكل باشد، اما این امر چیزی از اهمیت قضیه را كم نمی كند،

و شما موظفید كه آنها را با كسی كه قصد دارید تا آخر عمر با او زندگی كنید در میان بگذارید. اگر در حال حاظر حلقه ازدواج را به دست كرده اید، دیگر نیازی نیست كه شرایط را برای خودتان سخت تر كنید . در این شرایط باید مواقع بروز درگیری را پیش بینی كرده و از بروز آن جلوگیری نمایید. اگر شما رابطه سالمی داشته باشید مرحله پرسش و پاسخ شما را بیش از پیش به یكدیگر نزدیك میسازد.
منبع : دلگرم

 


ویدیو مرتبط :
‫تصمیم دارم رابطه‌ام را ظرف یکی دو روز آینده تمام کنم ولی می‌ترسم عجولانه تصمیم گرفته باشم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم خون‌بار برای ازدواج با زن متاهل





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تصمیم خون‌بار برای ازدواج با زن متاهل

مردی که خواستگار همسرش را در نزاعی خیابانی به قتل رسانده بود بعد از یک سال فرار سرانجام دستگیر شد و به ارتکاب قتل اقرار کرد.

به گزارش شرق مرکز فوریت‌های پلیسی تهران ساعت 10:30 روز 27مرداد سال گذشته به ماموران خبر داد در خیابان مالک اشتر نزاعی خونین رخ داده است. ماموران وقتی به محل حادثه رفتند، فهمیدند مردی 36‌‌ساله به نام کاوه با فردی 46ساله به نام سعید درگیر شده و به علت اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده و متهم نیز گریخته است.

کارآگاهان جنایی وقتی پیگیری این پرونده را آغاز کردند متوجه شدند سعید به همراه همسرش به نام حبیبه و برای درمان ناراحتی قلبی زن جوان از محل سکونت‌شان در شمال کشور به تهران آمده و به بیمارستان میلاد رفته بودند اما پس از انجام اقدامات درمانی زمانی که قصد داشتند مجددا به شهرستان بازگردند، سعید مقابل منزل پدرزنش با مقتول درگیر شد و چندین ضربه چاقو به سینه و قفسه سینه او وارد کرد.  

در تحقیقات صورت‌گرفته برای مشخص شدن انگیزه جنایت معلوم شد چند سال پیش پسر 20ساله سعید به نام احسان به تهران مهاجرت کرده و به عنوان شاگرد در مغازه کاوه مشغول به کار شده اما پس از گذشت مدتی، به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا کرده. همین موضوع باعث شده بود کاوه، به بهانه اطلاع دادن موضوع اعتیاد احسان، با اعضای خانواده وی ارتباط و تماس پیدا کند.

سعید وقتی فهمید کاوه با همسرش در ارتباط است به موضوع مشکوک شد و اختلاف شدیدی میان او و حبیبه ایجاد و باعث شد آن دو پس از شدت گرفتن اختلافات، تصمیم به متارکه بگیرند اما قبل از طلاق رسمی مدتی را جدا از هم زندگی کردند. پس از این اتفاق کاوه تصمیم گرفت بعد از جدایی حبیبه با این زن ازدواج کند اما بعد از مدتی سعید و همسرش به این دلیل که دو دختر و یک پسرشان در طول مدت اختلاف در منازل بستگان زندگی می‌کردند و اوضاع آشفته‌ای داشتند از طلاق منصرف شدند و به زندگی مشترک خود ادامه دادند.

در این مدت احسان نیز اعتیادش را ترک کرد. سعید و خانواده‌اش برای فراموش کردن بحران پیش‌آمده تصمیم به مهاجرت گرفتند و ساری را برای ادامه زندگی انتخاب کردند. پس از گذشت مدتی به علت تشدید ناراحتی قلبی حبیبه، این زوج به تهران آمدند و زن جوان در بیمارستان میلاد تحت درمان قرار گرفت.  

پلیس در جریان تحقیقات فهمید روز حادثه پس از بازگشت این زوج از بیمارستان سعید همسرش را به خانه پدرزنش برد و در آنجا کاوه را دید و با وی درگیر شد. در شرایطی که متهم پس از ارتکاب جنایت از تهران متواری شده و اعضای خانواده‌اش نیز منکر داشتن هرگونه اطلاعی از وی بودند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند سعید به دفعات مخفیگاه خود را در شهرهای مختلف کشور تغییر داده و طی این مدت در شهرهای ساری، تهران، میانه، اردبیل و... زندگی مخفیانه داشته است.

سرانجام کارآگاهان در ساعت 12روز دوشنبه هفته جاری موفق به دستگیری این مرد در میدان آریاشهر تهران شدند و با انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی وی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سعید درباره روز حادثه گفت: «پس از بازگشت از بیمارستان، مجددا نزد پدرزنم رفتم تا پس از برداشتن وسایل همراه حبیبه به شهرستان بازگردیم؛ در حالی‌که همسرم به داخل منزل پدرش رفته بود، من نیز با پیدا کردن محلی برای پارک خودرو به سمت در منزل پدرزنم راه افتادم اما به علت خراب بودن آیفون منتظر ماندم تا همسرم در را باز کند. در حالی‌که منتظر ایستاده بودم، ناگهان سایه‌ای را در پشت سر خود احساس کردم و کاوه را دیدم که قصد داشت با یک چوب دستی مرا کتک بزند. در حالی‌که با کاوه درگیر شده بودم، توانستم در یک لحظه چوب را از دست او خارج کنم اما وی ناگهان چاقویی را از کمرش بیرون آورد و به سمت من آمد. مجددا توانستم در فرصتی مناسب چاقو را از او بگیرم. این‌بار درحالی‌که چوب دستی به دست کاوه افتاده بود، با چاقو چندین ضربه به سینه و شکم وی زدم و همزمان با حضور همسرم در مقابل در منزل، چاقو را زمین انداختم و به سرعت از محل متواری شدم.»

بنا بر این گزارش متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد./شرق