سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تشکر وقدردانی ازمقام زن



راهکارهایی  برای تشکر از زن

 

تشکر وقدردانی ازمقام زن

شوهر حق‏ نشناسی دارم. از صبح تا شام رنج می‏برم، زحمت می‏کشم، تمام کارهای خانه از شستن ظروف و لباس‏ها، از پختن غذا تا تزیین اتاق‏ها و بافتنی‏های لازم را برای او و فرزندان انجام می‏دهم، ولی وقتی به خانه می‏رسد...

 

خانواده در پرتو شناخت صحیح و واقع‏بینانه همسران از وظایف زناشویی و طرز تفکر و خواسته ‏های یکدیگر پویا و سالم و با صفا می‏شود و به این ترتیب برای تربیت فرزندانی صالح فراهم می‏شود. استاد‏ آیت‏ ا... ابراهیم امینی در این زمینه مطلبی دارند که توصیه به مردان متاهل است.

 

یک بانوی خانه‏ دار اگر تمام اوقات شبانه ‏روز را در خانه کار کند، باز هم مقداری از کارها باقی می‏ماند. این همه کارهای خانه مانند پختن غذا، نظافت کردن خانه، شستن و مرتب کردن لباس‏ها و ظرف‏ها، جابه جا کردن اثاث منزل و از همه بالاتر بچه‏ داری، کارهای آسانی نیستند، که یک روز و دو روز انجام شود بلکه مادام العمر باید مورد توجه باشد.

 

ممکن است در نظر برخی مردان، کار خانه ‏داری چندان مهم به نظر نیاید، ولی اگر با دیده انصاف نگریسته شود، باید اعتراف کرد که دشوار و خسته کننده است.

 

راهکارهایی  برای تشکر از زن

برای پر فروغ نگه داشتن شمع محبت و صفا ، تنها انجام دادن وظیفه و محبت قلبی کافی نیست ، بلکه اظهار محبت و تشکر از زن نیز بسیار مهم است ؛ زیرا مرد گاهی در برابر کارهای خوب خود ، تمجید صادقانه ای از جامعه دریافت می کند و ثمره ی کار خود را در آن می یابد ، ولی چه کسی از کارهای زن تحسین می کند ؟ اگر از همسر خود قدر دانی کنید سر شوق می آید و وظیفه اش را با دل گرمی بیشتر انجام می دهد و مشکلات زندگی را با چهره ی گشاده تحمل می کند .

 

برخی از افراد زنان خود را دوست می دارند ، ولی هیچ گاه دوستی خود را به آنان اظهار نمی کنند و تشکری بر زبان نمی آورند .

 

دسته ای دیگر می پندارند با پول دادن و کفش و لباس خریدن بسیار ، می توانند همسر خود را راضی نگه دارند ؛ از این رو چندان به تشکر و اظهار محبت زبانی اهمیت نمی دهند .

 

این دو دسته از این نکته غافلند که تاثیر روانی کلمات محبت آمیز مانند : " متشکرم " ، " دست شما درد نکند " و کلمات تحسین آمیز بیش از رضایت قلبی صرف و خریدن لباس و کفش است .

 

امام صادق علیه السلام فرمود :

" سپاس گزاری کن از کسی که به تو احسان نموده زیرا اگر از احسان سپاس گزاری کنی ؛ پایدار می شود ، و اگز ناسپاسی کنی ، دوام نمی یابد . "

منبع:pooyamoshavereh.persianblog.ir

 


ویدیو مرتبط :
شرح حدیث اخلاق ازمقام معظم رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکر مجری زن تلویزیون از بازیکن استقلال؛ عکس



اخبار,اخبار فرهنگی,باشگاه استقلال

 

اخبار فرهنگی - تشکر مجری زن تلویزیون از بازیکن استقلال؛ عکس

یکی از مجریان صدا وسیما از آرش برهانی تشکر کرد.

به گزارش جام نیوز، آزاده نامداری، یکی از مجریان شناخته شده صدا و سیما، لحظاتی قبل با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: مراسم خیریه، جایی که حال آدم توش خوب میشه... این سه تار ارزشمند استاد علیزاده است که برای کمک بفروش رسید، درضمن بی نهایت ممنونم از آقای معتمدی،،،کامران تفتی وآرش برهانی که درخیریه کلی کار خیر کردن...مرسی.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,باشگاه استقلال

 اخبار فرهنگی - جام نیوز