سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تسلط والدین در تربیت کودک



 

تسلط والدین در تربیت

 

 

پدر و مادر بودن از مسئولیت هایی است که برای هر چه بهتر انجام دادن آن به برنامه ریزی، توجه به نیازهای مالی و عاطفی با کودکان و برقراری تعامل و ارتباط صحیح بین والدین نیاز است. بسیاری از والدین شبانه روز تلاش می کنند تا نیازهای فیزیکی فرزندان خود را تأمین کنند. در صورتی که اهمیت پاسخ به نیازهای عاطفی و روانی کودکان و نوجوانان کمتر از نیازهای جسمی آنها نیست.

 

روشی که والدین به نیازها و سخنان فرزندان خود گوش می کنند در تربیت آنها اهمیت دارد. بسیاری از والدین تظاهر به گوش دادن و توجه به درخواست ها، اعتراض یا سؤالات فرزندان خود می کنند. مشغله های کاری و زندگی پرهیاهو در دنیای امروز سبب شده است تا والدین فرصت کافی برای برقراری ارتباط مؤثر و نزدیک با فرزندان خود نداشته باشند، این در حالی است که پدران و مادران موفق در طول روز ساعاتی را به شنیدن مشکلات، موفقیت ها و خاطرات فرزندان خود اختصاص داده و به سؤالات آنها به دقت و حوصله پاسخ می دهند.

 

کودکان و نوجوانان درک دقیقی از میزان توجه والدین به خود داشته و بی توجهی به سخنان فرزندان، در گوشه گیری، افسردگی و پناه بردن به گروه های همسال نقش مهمی دارد. محققان توصیه می کنند، والدین باید با نگاهی مشتاق و پرمحبت به فرزندان خود توجه کنند تا فرزندان باور کنند آنچه می گویند برای پدر یا مادرشان اهمیت دارد.



ویدیو مرتبط :
تربیت کودک(استمرار رفتارهای والدین)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تربیت کودک سحرخیز!/ دردسرهای والدین


بچه‌های مدرسه‌ای، به‌خصوص كلاس اولی‌ها برای بیدار شدن در صبح زود مشكل دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا روز خانواده با دعوا و كشمكش شروع بشود. برای پایان دادن به دعواهای صبحگاهی مطلب زیر را به دقت مطالعه كنید.