سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای‌های گیاهی



چای‌ گیاهی,خواص چای‌ گیاهی,خاصیت چای‌ گیاهی


 تذکرات در مورد چگونگی دم کردن چای‌های گیاهی
1. برای دم کردنی‌های گیاهی بهتر است از قوری‌های چینی یا شیشه‌ای استفاده شود.

2. قوری را روی حرارت غیرمستقیم کتـری یـا سمـاور قرار دهیم.

3. برای دم کشیدن 15 دقیقه کافی است امّا هر چه بیشتر دم بکشد بهتر است.

4. چای را صاف نموده و میل نمایید.

 توصیه‌ها در مورد نوشیدن انواع چای
1. زیاده‌روی در مصرف هیچ‌کدام از چای‌ها مفید نیست ولی آنچه شامل همه‌ی آن‌ها می‌شود این است که انواع چای‌ها خاصیت ضد پیری دارند.

2. بهتر است از چای‌هایی استفاده شود که بدون مـواد افزودنی همچون رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده‌ها باشد.

3. جهت کاهش مضرات چای بهتر است با مصلح آن مصرف شود مصلح چای، دارچین و یا هل است.

4. هرگز فراموش نکنید که مصرف یک نوع چای گیاهی به طور مداوم باعث بروز عوارض زیادی می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود در طول هفته چای‌های گیاهی مختلفی که برای شما مفید هستند را بنوشید تا دچار عوارض ناشی از مصرف زیاد آن نشوید. به طور مثال: خوردن چای معمولی به طور مداوم باعث خشکی روده و معده، خشکی سر و سرد شدن مغز، بیماری‌های کبدی، استسقاء، گرفتگی عضلات و کمبود آهن می‌شود. خوردن قهوه به طور مداوم باعث اعتیاد به کافئین، ناآرامی، سردرد، بیماری‌های کبدی می‌شود. خوردن گل گاوزبان به طور مداوم باعث تپش قلب و کم شدن سوی چشم می‌شود.

منبع: afkarnews.ir


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین چای سیاه، چای سبز و دمنوش های گیاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دم کرده داروهای گیاهی مفیدتر از جوشانده



داروهای گیاهی,گیاهان دارویی

 

 

دم کرده داروهای گیاهی مفید تر از جوشانده آن است. داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد بنابراین از داروهای گیاهی در موارد غیر ضروری اجتناب شود.

 

نتایج مطالعات نشان می دهد مواد موثر در گل و برگ گیاهان دارویی وجود دارد که بر اثر تماس با درجه حرارت بالا و به خصوص جوشاندن ممکن است از بین برود. هرچند فرآورده های گیاهان دارویی در اثر جوشاندن پررنگ تر و غلیظ تر می شود و افراد فکر می کنند که این جوشانده حاوی مواد موثره بیشتری است.

 

 

منبع:برنا