سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تاثیرفشارهای عصبی دوران بارداری روی کودک



 

فشارهای عصبی

 

تحقيقات نشان مي دهد: كودكاني كه مادرشان در هنگام بارداري تحت فشار عصبي بودند مستعد مشكلات رفتار و ذهني مانند بيش فعالي هستند.

 

آخرين پژوهش ها در "امپرايال كالج لندن" نشان مي دهد: اختلافات خانوادگي و برخوردهاي تنش زا به خصوص در آسيب زدن به مغزجنين در دوران بارداري نقش به سزايي دارد.

 

فشارهای عصبی

 

بنابراين ؛ دانشمندان علت اين امر را برخورد هورمون استرس كورتيزول با جفت مي دانند.همچنين نوزاداني كه بيش از همه در دوران جنيني در معرض كورتيزول قرار مي گيرند در 18 ماهگي هوش پاييني دارند و همچنين مضطرب و وحشت زده هستند.بر اساس نتايج اين تحقيق مهمترين عامل استرس زا براي مادران اختلافات خانوادگي و خشونت همسر است.

 

يادآور مي شود: با اينكه عوامل ژنتيكي و جو خانه پس از تولد نيز بر رشد نوزاد تاثير دارد اما نقش استرس مادران نيز در اين ميان حائز اهميت است.


ویدیو مرتبط :
رشد کودک در دوران بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری موجب چاقی کودک می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,,سیگار

به گفته محققان، دو علت اساسی بیانگر چاقی و اضافه وزن کودکان است: سیگار کشیدن مادر در دوره بارداری و اضافه وزن قبل از بارداری.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه لیورپول عنوان می کنند که بخش قابل توجهی از چاقی و اضافه وزن کودکان قبل از رسیدن به دوره نوجوانی ناشی از دو متغیر سیگار کشیدن مادر در طول دوره بارداری و چاقی یا اضافه وزن مادر قبل از آغاز بارداری است.

محققان با استفاده از داده های مربوط به کودکان متولدشده در بریتانیا، وزن حدود ۱۰ هزار کودک ۱۱ ساله را بررسی کردند. همچنین در این مطالعه، اطلاعات ارائه شده توسط مادران در مورد سطح تحصیلات، بارداری، زایمان نوزاد و عواملی نظیر تغذیه با شیر مادر و زمان دادن غذا به کودک نیز بررسی شد.

محققان دریافتند یک کودک از هر سه کودکی که مادرشان تحصیلات کمتری داشت دارای اضافه وزن بودند، در حالیکه یک از هر ۵ کودک دارای مادران تحصیلکرده دانشگاهی، چاق بودند.

محققان بعد از در نظر گرفتن عوامل و فاکتورهای مختلف دریافتند سیگار کشیدن در طول بارداری و داشتن اضافه وزن در طول بارداری در حدود ۴۰ درصد از چاقی یا اضافه وزن کودکان نقش دارد.

از نظر محققان، سیگار کشیدن به خودی خود می تواند یکی از شاخصه های مشکلات اقتصادی باشد.

از این رو محققان توصیه می کنند: «سیاست های حمایت از مادران برای حفظ وزن سالم، شیر دادن به نوزاد و دوری از سیگار کشیدن در طول بارداری از عوامل مهم در بهبود سلامت مادر و کودک است.»