سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بی خطر زیبا شوید


استفاده از ناخن و مژه‌های مصنوعی، فركننده‌های مو، اكستنشن كردن موها و مژه‌ها آن‌قدر شایع شده كه به جزئی از فرهنگ زیبایی خانم‌ها و دختران جوان تبدیل شده است، اما چقدر در مورد خطراتی كه شما را تهدید می‌كند، آگاهی دارید؟


زیبایی خطرناك

دكتر دبورا جالیمن، متخصص پوست و مو و سخنگوی انجمن متخصصان پوست آمریكا و نویسنده بخش «بیماری‌های پوست» در كتاب «زندگی سالم برای دختران و زنان» می‌گوید:‌ «تقریبا هیچ دختر جوانی را پیدا نمی‌كنید كه به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی مراجعه نكند. این مسئله اشكالی هم ندارد اما گاهی این مراجعات بیش از حد می‌شود و این، می‌تواند مشكلاتی را برای فرد ایجاد كند.گاهی هم شیوه‌هایی برای زیبایی افراد در نظر گرفته می‌شود كه عوارض زیادی به همراه دارد، جالب این‌جا است كه خیلی از خانم‌ها در حالی به استفاده از شیوه‌های مختلف آرایشی و زیبایی روی می‌آورند كه اصلا نیازی به آن نیست، در واقع آن‌ها صرفا برای تنوع دست به این اقدامات می‌زنند و این می‌تواند برای آن‌ها خطرناك باشد.»
 در حال حاضر شیوه‌های آرایشی و زیبایی بسیاری در جهان صورت می‌گیرد كه در ادامه فقط به برخی موارد كه ممكن است ایجاد مشكل یا خطر كند، اشاره می‌كنیم و به شما می‌گوییم چطور از عوارض و خطرات احتمالی دور بمانید.



كرم‌های سفیدكننده پوست

سفید شدن به قیمت سرطان

هیچ متخصص پوستی را پیدا نمی‌كنید كه با كرم‌های سفیدكننده مخالفت كند، اما چیزی كه می‌تواند خطرناك باشد استفاده بیش از حد و افراطی از این سفیدكننده‌ها و رنگ برهای پوستی است. این كرم‌ها و رنگ‌‌برها برای تغییر رنگ پوست در معرض آفتاب قرار گرفته،‌ یا پوستی كه دچار تغییررنگ ناشی از قرص‌های پیشگیری شده است، مناسب هستند اما مسئله این جاست كه باید مقدار كمی از این مواد را آن هم در مدت زمان كمی روی پوست بگذارید. دكتر جالیمن می‌گوید: «این مواد را می‌توانید برای 2 هفته، 4 هفته، یا مثلا 10 هفته استفاده كنید اما استفاده‌كردن از آن برای سال‌ها دیوانگی است.» دكتر جالیمن توضیح می‌دهد كه چرا این گونه است: «همه این محصولات سفیدكننده، حاوی هیدروكوینیون هستند، یك ماده سرطان‌زای بسیار قوی كه مانع از تولید ملانین در بدن می‌شود. حداكثر غلظت كرم‌های سفیدكننده در بازار باید 2درصد باشد اما در بعضی از موارد زنان و دختران از مواد غیرمجاز با غلظت‌های 4 تا 6 درصد استفاده می‌كنند. در فرانسه و ایتالیا فروش هرگونه داروی حاوی هیدروكویینون ممنوع است زیرا این ماده جدا از سرطان‌زا بودن باعث اوكورونوزیس می‌شود، بیماری بسیار ناشایعی كه باعث می‌شود پوست، رنگی بین آبی تیره، بنفش یا حتی سیاه كبود پیدا كند.» با این حال در برخی كشورها محصولات سفیدكننده پوست حاوی هیدروكویینون، بدون اشاره به نام آن به فروش می‌رسد. جالب این‌جاست كه تحقیقات انجام گرفته توسط روزنامه شیكاگوتریبیون نشان داده كه برخی كرم‌های سفیدكننده حاوی جیوه هستند كه عنصری سمی است.





محصولات مخصوص پرپشت كردن مژه‌ها

مژه‌های پرپشت یا چشم‌های نابینا؟!

تبلیغات تلویزیونی محصولات مدعی پرپشت كردن مژه‌ها را دیده‌اید؟ در آن‌ها بازیگران مشهور سینما با مژه‌هایی بسیار پرپشت و زیبا دیده می‌شوند. اما یادتان باشد كه برای گروهی از زنان و دختران این محصولات می‌تواند چشم‌ها را به جای زیباتر شدن، زشت‌تر و حتی بیمارتر كند. در میان محصولات پرپشت‌كننده مژه‌ها «لاتیز»، كه بیش از هر محصول دیگری روی آن تبلیغ شده است عوارض جانبی زیاد دارد. در برخی افراد، تیره شدن (قابل برگشت) چشم‌ها، ایجاد لكه‌های قهوه‌ای روی چشم‌ها، ایجاد مشكل در پوست پلك‌ها و افزایش میزان موها در پوست اطراف چشم از عوارض این محصول است. دكتر ماركوس آسانه، متخصص پوست در دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: «این محصول برای اكثر افراد بی‌خطر است.» اما در برخی موارد اثرات خطرناكی دارد... درضمن در تبلیغ برخی محصولات آمده است كه بهتر است شب، قبل از به رختخواب‌ رفتن این محصول را به مژه‌های خود بزنید اما مسئله این است كه طی خواب ممكن است دست‌های‌تان را به چشم‌های‌تان بزنید، یا عرق كنید و محصول همراه عرق، وارد چشم شما شود در نتیجه چشم شما در تماس با مواد شیمیایی قوی قرار بگیرد. بهترین كار این است كه اگر می‌خواهید از این محصول استفاده كنید آن را طی روز استفاده كنید و در صورتی كه چشم‌های‌تان قرمز، یا دچار آب‌ریزش، یا سوزش شد، فورا محصول را از روی مژه‌ها بشویید و به یك چشم‌پزشك مراجعه كنید.





ناخن‌های مصنوعی

شما ناخن‌های‌تان را می‌كُشید

دكتر آسانه می‌گوید: «این ناخن‌های مصنوعی از جنس آكریلیك واقعا فاجعه هستند.» این پزشك می‌گوید كه طی چندسال اخیر موارد زیادی از مراجعه به دلیل عفونت ناخن ناشی از این ناخن‌های مصنوعی گزارش شده كه باعث عفونت‌های باكتریایی و قارچی در فرد می‌شود. این پزشك متخصص می‌گوید: «فاصله‌ای میان ناخن طبیعی و ناخن‌های مصنوعی ایجاد می‌شود كه باعث ایجاد یك محیط گرم و مرطوب در این فضا می‌شود. در نهایت، این محیط به ظرف كشت باكتری‌ها بدل می‌شود.» در ضمن یادتان باشد ناخن‌های مصنوعی ‌آكریلیك مانع از تنفس طبیعی ناخن‌ها می‌شود و همین، باعث افزایش احتمال ابتلای ناخن‌ها به بیماری‌های قارچی می‌شود. اگر این حالت اتفاق بیفتد، قرمزی، تورم و درد در ناحیه ناخن‌ها و نوك انگشتان به وجود می‌آید. بدترین حالت این است كه ریشه ناخن واقعی شما هم آسیب‌دیده باشد و در نتیجه این ناخن هم دچار مشكل می‌شود. دكتر جالمین می‌گوید: «اگر به‌طور منظم و دائمی از این ناخن‌ها استفاده كنید قطعا ناخن‌های طبیعی خودتان را نابود خواهید كرد، به‌گونه‌ای كه دیگر دوباره رشد نخواهد كرد.» بدترین مشكلی كه این پزشك تاكنون در مورد مشكلات ناخن‌های مصنوعی دیده، زنی میانسال بوده كه به دلیل عفونت ناخن‌هایش و سپس گسترش عفونت به استخوان‌های دستش مجبور شد مدت 6 هفته را در بیمارستان بستری باشد تا با تجویز آنتی‌بیوتیك وریدی و درمان جراحی و تخلیه محل عفونت، وضعیتش بهبود پیدا كند. او می‌گوید به‌نظرش برخی خانم‌ها با تمایل به استفاده بیش از حد از ناخن‌های مصنوعی انگار دوست دارند تا ناخن‌های واقعی‌شان را از بین ببرند. وی همچنین به تمام زنانی كه از این ناخن‌ها استفاده می‌كنند توصیه كرد كه ویتامین بیوتین را از طریق مكمل‌های ویتامین B كمپلكس دریافت كنند.



برخی خانم‌ها با تمایل به استفاده بیش از حد از ناخن‌های مصنوعی انگار دوست دارند تا ناخن‌های واقعی‌شان را از بین ببرند



برداشتن موها با لیزر

لیزر می‌كنید و رنگ به رنگ می‌شوید

استفاده از دستگاه‌های لیزر برای برداشتن موها شیوه‌ای مؤثر است. اما به شرطی آن‌كه شخصی كه این كار را برای شما انجام می‌دهد، تحصیلات، معلومات و تجربه كافی برای این كار داشته باشد. در این مورد به‌خصوص افرادی كه پوست تیره دارند باید بیشتر مراقب باشند چرا كه دستگاه‌های لیزر، به‌خصوص دستگاه‌های سنتی و قدیمی‌تر به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند كه پیگمان‌های رنگی مو در ناحیه ریشه را شناسایی و هدف بگیرند، حالا اگر تكنسین و پزشكی كه خیلی خوب در این كار ورزیده نشده است از این دستگاه استفاده كند، ممكن است متوجه نشود كه ممكن است دستگاه، پیگمان‌های رنگی خود پوست را با پیگمان‌های رنگی ریشه مو اشتباه بگیرد و در نتیجه به لایه اپیدرم پوست آسیب بزند. در ضمن، افرادی كه پوست تیره‌تر دارند بیشتر در معرض ابتلا به تاول‌های پوستی هستند. دكتر آسانه می‌گوید: «من بیماری داشتم كه هندی بود، او برای برداشتن موهای زائد به وسیله لیزر به یك مركز زیبایی مراجعه كرده بود و پس از لیزر، رنگ ناحیه پوست صورت او با رنگ بدنش كاملا فرق كرده بود حتی لكه‌های كاملا سفید درصورت او ایجاد شده بود، این دختر جوان بسیار زیبا بود اما پس از لیزر به‌شدت صورت نامناسبی پیدا كرده بود، تلاش بسیار زیادی صورت گرفت تا حالت صورت او به شكل طبیعی برگردد.» باید گفت در آمریكا حداقل یك‌سوم افراد از نژاد‌هایی با رنگ پوست سبزه یا تیره هستند اما تقریبا اكثریت تكنسین‌ها و پزشكانی كه با دستگاه لیزر موبر كار می‌كنند تعلیمات لازم برای كار با دستگاه در افرادی با پوست‌ تیره‌ را ندیده‌اند. در این‌گونه موارد باید حتی از مقدار زیاد‌تری ژل خنك‌كننده و مقدار كمی اشعه استفاده شود. البته خبر خوب این كه دستگاه‌های لیزر جدید‌تر به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند كه كار در پوست‌های تیره با آن راحت‌تر است و خطرات كمتری هم ایجاد می‌كند. دكتر آسانه می‌گوید: «مهم‌ترین مسئله برای استفاده از لیزر برای برداشتن موهای زائد این است كه تكنسین یا پزشك با مهارت و دوره دیده‌ای را پیدا كنید كه كاملا به استفاده از دستگاه مسلط باشد.»

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
زیبا ترین داف تاریخ ( خطر خون دماغ شدن) :)):)):)):))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در ۳۰ دقیقه شیک و زیبا شوید



 

 

لباس شیک پوشیدن, اصول و نحوه پوشش

 

 

نبـود وقـت کـافی بـه منظور آماده شدن برای رفتن به محل کـار و یا اولـیـن مـلاقات، بـهـانـه خــوبی برای درست لباس نپوشیدن و تمیز نکردن فرد، به شمار نمی رود. شـمـا بـایـد در هـر حـالتی دوش بگیرید، موهایتان را مرتب کنید، و مطمئن شوید که هر سانتیمتر از بدنتان در بهترین وضـعـیـت ممـکـن قـرار دارد؛ فقـط در ایـن حـالـت اسـت کــه مـیتوانید بیشترین تـاثـیر را بر روی طرف مقابل بگذارید. اما در عـیـن حال بـاید تحت هر شرایطی خونسردی خودتان را حـفظ کنید. کافیـست یـک نـفـس عـمـیق بکشید و این ۱۰ مرحله را دنبال کنید. بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشد که شما خوش تیپ تر از همیشه به نظر برسید.

 

مرحله۱- شستن سر و بدن

 

من صبح ها از گرفتن دوش های طولانی مدت لذت می برم. اما متاسفانه زمانی که عجله داشته باشید، برای اینکه سر موقع آماده شوید باید زمان حمام خود را به حداقل برسانید. این کار را در مدت زمان کوتاه انجام دهید و آب را ولرم کنید، چرا که اگر آب خیلی داغ باشد، پوستتان خشک می شود.

 

ابتدا موهایتان را بشوید و آب بکشید. برای اینکه در وقت صرفه جویی کرده باشید در حین مدتی که نرم کننده را بر روی موهایتان گذاشتید می توانید سایر قسمت های بدنتان را بشویید (همچنین می توانید برای کوتاهتر شدن زمان دوش گرفتن، از محصولات دو کاره ی شامپو و نرم کننده استفاده کنید). من همچنین پیشنهاد می کنم برای بدن خود از شوینده های مایع که دارای نرم کننده هستند استفاده کنید. (صابون های قلیایی تا حد بسیار زیادی باعث خشک شدن پوست می شوند.)

 

مدت زمان تقریبی: ۶ دقیقه

 

مرحله ۲- شستن صورت

 

صورت اولین جایی است که در زمان ملاقات، دیگران به آن توجه می کنند، پس باید مطمئن باشید که تمیز و سلامت است. شاید یک کرم پاک کننده به شما کمک کند؛ بد نیست روی یکی از آنها سرمایه گذاری کنید. با این کار تمام چین و چروک ها و ناصافی ها پنهان شده و پوست لطیف و شادابی پیدا می کنید.

 

بیش از اندازه از پاک کننده ها استفاده نکنید چراکه ممکن است پوستتان خراشیده شود. همچنین باید توجه داشته باشید که نباید به طور روزانه از این نوع پاک کننده ها استفاده کنید. یک یا دو بار در هفته کافی است. اما باید صوتتان را روزی ۲ بار بشویید، به ویژه اگر پوست صورتتان اکنه ای و پر جوش است.

 

مدت زمان تقریبی: ۲ دقیقه

 

مرحله ۳- تراشیدن ریش ها

 

بهترین راه ریش تراشی در حمام به کمک یک آینه ضد بخار است. همچنین می توانید این کار را پس از اتمام دوش گرفتن زمانی که هنوز حمام بخار دارد، انجام دهید. آب گرم پوست شما را نرم می کند، تراشیدن ریش ها را آسان کرده، و احتمال خراشیدگی و بریدگی را کاهش می دهد.

 

پوست صورت خود را به طور کامل با ژل یا خمیر ریش کف آلود کنید تا از ایجاد خراشیدگی به وسیله تیغ جلوگیری شود. شما که وقت اضافی ندارید تا بر روی زخم هایتان مرحم بگذارید. سپس مقداری after shave بر روی پوست خود بمالید تا پوستان آرام شده و در عین حال مرطوب هم بشود.

 

مدت زمان تقریبی: ۵ دقیقه

 

مرحله ۴- کوتاه کردن ناخن ها

 

کوتاه کردن ناخن ها پس از دوش گرفتن بهتر است، چراکه ناخن ها نرم تر می شوند و بنابراین کوتاه کردنشان راحت تر می شود. پس از گرفتن ناخن ها جمع کردن و به دور ریختن آنها فراموش نشود.

 

مدت زمان تقریبی: ۲ دقیقه

 

مرحله ۵- استعمال ادوکلن

 

زمانی که از اسپری های خوشبو کننده بدن، ضد تعرق ها، و مام (یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن) استفاده کردید، زمان آن می رسد که مقداری ادوکلن نیز استعمال کنید. (اما بیش از اندازه این کار را انجام ندهید) ادوکلن را باید روی نبض های خود اسپری کنید (به عنوان مثال روی مچ، پشت گوش، زیر گلو و …) به خاطر داشته باشید که هدف شما این است که تنها بوی خوبی بدهید نه اینکه خودتان را از ادوکلن اشباع کنید.

 

مدت زمان تقریبی: ۱ دقیقه

 

مرحله ۶- مرطوب کننده

 

بیشتر آقایون دوست ندارند پوستشن را چرب کنند اما این کار برای از بین بردن پوست زبر مفید است. باید صورت و بدن خود را هر روز مرطوب کنید. فقط باید دقت کنید که برای صورت و بدن به طور مجزا باید از دو نوع مرطوب کننده استفاده کنید؛ به ویژه اگر پوستتان حساس است.

 

مدت زمان تقریبی: ۱ دقیقه

 

مرحله ۷- لباس پوشیدن

 

در این مورد شما باید از قبل بدانید که دقیقا چه لباس هایی را می خواهید بپوشید. به خاطر داشته باشید که عجله دارید؛ بنابراین لباس هایی را انتخاب کنید که نیاز به اتو کشیدن نداشته باشند و به راحتی با سایر لباس ها ست شوند.

 

مدت زمان تقریبی: ۶ دقیقه

 

مرحله ۸- آراستن موها

 

درست کردن موها برای اکثر مردها زمان زیادی می گیرد. شاید دلیل آن، این باشد که بیش از اندازه از محصولات زیبایی استفاده می کنند و همچنین دوست دارند خودشان را زیاد در آینه نگاه کنند.

 

بهتر است محصولات با کیفیت را خریداری کنید چرا که مدت زمان بیشتری دوام دارند، ۹۰% در وقت شما صرفه جویی می کنند، میزان کمی از آن، موهای شما را به حالت دلخواه در می آورد. از طرف دیگر محصولات بی کیفیت موهای شما را چرب و روغنی جلوه می دهند.

 

مدت زمان تقریبی: ۳ دقیقه

 

مرحله ۹- مسواک زدن دندان ها

 

باید دندان ها، زبان، و سقف دهان خود را مسواک بزنید تا باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند از بین بروند.

 

ترفند صرفه جویی در وقت: در حمام مسواک بزنید.

 

مدت زمان تقریبی: ۳ دقیقه

 

مرحله ۱۰- چک کلی

 

بالاخره در آینه نگاهی بیندازید و ببینید که آیا همه چیز بر طبق میلتان شده.

 

مدت زمان تقریبی: ۱ دقیقه

 

حالا آماده رفتن هستید؛ من هم بیشتر از این وقتتان را نمی گیرم. فقط به خاطر داشته باشید که با برنامه ریزی مناسب و منظم می توانید هر کاری را بهتر انجام دهید.

 

تا دیدار آینده؛ خودتان را خوش تیپ نگه دارید .

 

 

منبع : lifemag