سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بیمه سلامت با چای و قهوه


برای اكثر ما چیزی دل‌انگیزتر از نوشیدن یك فنجان چای یا قهوه در صبح زود نیست؛ حالا چه چیزی خوشایندتر از این‌كه بدانیم همین نوشیدنی‌های دل انگیز بدن ما را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها بیمه می‌كنند.




برای اكثر ما چیزی دل‌انگیزتر از نوشیدن یك فنجان چای یا قهوه در صبح زود نیست؛ حالا چه چیزی خوشایندتر از این‌كه بدانیم همین نوشیدنی‌های دل انگیز بدن ما را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها بیمه می‌كنند؟

پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد، نوشیدنی‌های گرم از لانه گزینی باكتری‌های بیماری‌زا در بینی تا 50 درصد جلوگیری می‌كنند كه این یعنی تنها با نوشیدن یك فنجان نوشیدنی گرم، خطر ابتلا به بیماری‌ها را تقریبا تا نصف كاهش داده‌ایم.



عامل دردسر ساز

باكتری‌های استافیلوكوكوس اورئوس - حتی خواندن نام این باكتری‌ها هم به اندازه ورود آن‌ها به بدن دردسر ساز است- در برابر بیشتر آنتی‌بیوتیك‌ها همچون متی‌سیلین، پنی‌سیلین و... مقاوم هستند و در درمان بیماری‌های ناشی از این باكتری‌ها نمی‌توان از آنتی‌بیوتیك‌های معمولی استفاده كرد. این باكتری‌ها در بینی لانه می‌كنند و می‌توان گفت این باكتری‌ها در بینی بیش از 20تا 30درصد از ما خانه دارند و منتظرهستند تا سیستم ایمنی بدن‌مان اندكی ضعیف شود تا شروع به فعالیت و ایجاد عفونت در بدن كنند. این باكتری‌ها همچنین عاملان دردسر ساز در بیمارستان‌ها بوده و زخم‌های باز و سیستم ایمنی تضعیف‌شده بدن همانند چراغ‌سبزی برای ورود این باكتری‌ها به بدن و شروع فعالیت آن‌ها هستند. خطر بروز بیماری‌های ناشی از این باكتری‌ها در ورزشكاران و كودكان در پی افتادن و آسیب‌دیدن و همچنین افرادی كه با محصولات دامی سر و كار دارند بیشتر است اما یك راه ساده برای مقابله با این باكتری‌ها وجود دارد و آن هم لذت‌بردن از یك فنجان چای و قهوه گرم است.



ضد میكروب

در چای و قهوه و عصاره‌های گرفته شده از آن‌ها تركیباتی وجود دارد كه ضد میكروب هستند. این تركیبات از ورود باكتری‌های بیماری‌زای مقاوم در برابر دارو‌ها به بینی جلوگیری می‌‌كنند. نوشیدن چای و قهوه با 3 مكانیسم خطر فعال شدن باكتری‌ها را در بدن كم می‌كند: 1- خوردن این نوشیدنی‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. 2- این نوشیدنی‌ها به‌طور مستقیم به این باكتری‌ها آسیب می‌رسانند و آن‌ها را ضعیف می‌كنند. 3- نوشیدن چای و قهوه گرم جذب ماده معدنی آهن را در بدن كاهش می‌‌دهد؛ این مسئله ممكن است در نگاه اول خیلی خوب به‌نظر نرسد اما باكتری‌های استافیلوكوكوس اورئوس مقاوم در برابر متی‌سیلین برای رشد و تولیدمثل از آهن موجود در بدن تغذیه می‌كنند. نوشیدن چای و قهوه جذب آهن را كاهش می‌دهد و از این طریق این باكتری‌ها را ضعیف می‌كند.



دست دادن‌های خطرناك

اگر عادت دارید زیاد دست‌های خود را بشویید خیلی هم ناراحت نباشید، این همیشه نشانه وسواس نیست. باكتری استافیلوكوكوس ائوروس مقاوم به متی‌سیلین از طریق دست دادن به آسانی منتقل می‌شوند. حتی ممكن است با لمس كردن لوازم فردی كه آلوده به این باكتری است، به بیماری مبتلا شوید. لوازم مشترك در محل كار همچون رایانه، میز، صندلی و... همگی ممكن است آلوده به این باكتری‌ها باشند و عادت دیرینه شما در شستن دست‌ها خطر انتقال این باكتری‌ها را به بدن كاهش می‌‌دهد. به‌هر حال با توجه به این‌كه این باكتری‌ها به سادگی به بدن منتقل می‌شوند، خبر خوشحال‌كننده این است كه ورود این باكتری‌ها به بدن به معنای شروع بیماری نیست و تا زمانی كه مراقب سلامت خود باشید علائم بیماری ظاهر نمی‌شوند. در این میان موضوع دیگری هم برای خوشحالی وجود دارد و آن این است كه نوشیدن این نوشیدنی‌های ارزان قیمت، بدون عوارض جانبی كه در دسترس همگان نیز هست، مشكل ما را با این باكتری‌ها به كل حل خواهد كرد.



دوای هر درد بی‌درمان

اگر زخم‌هایی روی پوست خود مشاهده می‌‌كنید، دچار التهاب پوست شده‌اید، گلوی‌تان درد می‌كند و نمی‌توانید به راحتی نفس بكشید یعنی بیماری به سراغ‌تان آمده است؛ اما نگران نباشید؛ هنوز كار از كار نگذشته است. یك فنجان چای یا قهوه برای خود دم كنید و از آن لذت ببرید. چای و قهوه زمانی كه گرم مصرف می‌شوند خاصیت آنتی‌بیوتیك دارند. تركیبات موجود در این نوشیدنی‌ها باكتری‌های مضر موجود در بدن را تضعیف می‌كند و خیلی زود احساس سلامت را به شما باز می‌‌گرداند. نوشیدن قهوه همچنین خطر ابتلا به انواع سرطان همچون سرطان پروستات و سرطان كبد، بیماری‌های ناشی از افزایش سن همچون پاركینسون و آلزایمر، دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی – عروقی را كاهش می‌‌دهد.


ویدیو مرتبط :
چای مانده بیمه قرآن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رنگ کردن موها با چای، قهوه و ادویه‌جات



 

 

رنگ کردن مو با مواد گیاهی

 

استفاده از محصولاتی مانند چای، قهوه و ادویه برای رنگ کردن موها روش جالب برای اجتناب از استفاده مواد شیمیایی رنگ‌ها و همچنین کاهش هزینه است. برای آشنایی بیشتر با روش رنگ کردن موها با این مواد، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید.

 

 

آنچه لازم داریم:


- چای

- قابلمه کوچک

- اپلیکاتور یا همان چوب‌های بستنی

- مواد رنگ‌زا مانند چای، قهوه یا ادویه

- ظرفی که از جنس فلز نباشد

- آب



1) اپلیکاتورها را درون ظرفی که از قبل تهیه کردید، قرار دهید و برای هم زدن رنگ از آنها استفاده کنید.

 

2) درون ظرفی که از جنس فلز نیست و رنگ تحت تاثیر فلز قرار نمی‌گیرد، رنگ را بریزید.

 

3) رنگ‌های طبیعی را با هم مخلوط کنید. این مواد باید در همان روز استفاده شوند و نباید بیشتر از یک روز بمانند.

 

4) موهای سیاه و یا قهوه‌ای تیره با قهوه خالص و یا چای سیاه و یا پوسته آلبالو رنگ می‌شوند. اجازه دهید که این مواد به مدت 20 دقیقه در آب به آهستگی بجوشند تا در نهایت به حالت رنگ غلیظ درآیند.

 

5) با استفاده از چای بابوبه یا زنجبیل، این رنگ را روشن‌تر کنید.

 

6) اگر رنگ قرمز می‌خواهید، این مواد را با فلفل شیرین یا غنچه گل مخلوط کنید تا رنگ قرمز آن بیشتر شود و سپس آن را آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد آن را روی موها بمالید.

 

7) در صورتی که موهایی با رنگ خیلی روشن می‌خواهید، این مایع را با ریشه گیاه ریواس و آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت آن را بجوشانید. پس از سرد شدن، آن را صاف کنید. برای ایجاد تن رنگ گرم‌تر، از سرکه قرمز به جای آب استفاده کنید.

 

8) در صورتی که موهای خاکستری دارید، موها را با مخلوطی از نصف فنجان ساژ و رزماری که آنها را در دو فنجان آب گرم حل کرده‌اید، رنگ کنید. این کار را یک بار در هفته تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، تکرار کنید.

 

9) سه قاشق چای‌خوری چای سیاه، سه قاشق چای‌خوری ساژ و آب جوشیده تمیز را با یکدیگر مخلوط کنید و برای رنگ کردن موهای خاکستری تیره مورد استفاده قرار دهید.