سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بیماری ناخن فرورفته در گوشت پا و یک درمان ناشناخته موثر



 

جویدن ناخن, بیماری ناخن, عفونت انگشت پا

ناخن فرورفته در گوشت پا
بیماری اونیكو كریپتوزیس یا "ناخن فرورفته در گوشت پا" یك بیماری شایع پوستی است ودر افرادی كه گوشه ناخن خود را می گیرند بیشتر مشاهده می شود.

دكتر زهرا حلاجی متخصص پوست ومو:"اونیكو كریپتوزیس" یا ناخن فرورفته در گوشت پا، بیماری است كه در اثر عواملی چون نگهداری نامناسب از پا، پوشیدن كفش های تنگ با پنجه باریك، آسیب و ضربه به پا و گرفتن ناخن بوسیله ناخن گیر ایجاد می شود.

بیشتر افراد از درد و عفونت انگشت پای خود اظهار ناراحتی می كنند،آنتی بیوتیك ها داروی مناسبی برای درمان این بیماری هستند .                    
افراد مبتلا به این بیماری باید هر چه سریعتر كفش خود را تعویض كرده و از كفش های راحت استفاده كنند و گوشه های ناخن خود را از انتها نگیرند.

اگر راه های درمانی فوق منجر به درمان بیماری ناخن فرورفته در گوشت پا نشد، می توان با عمل جراحی گوشه ناخن فرد را درآورد و ریشه ناخن را سوزاند.[ایجاد "ناخن فرورونده در گوشت" از مضرات کفشهای پاشنه بلند و کفشهای نوک باریک]

درمان مؤثر اما ناشناخته برای ناخن فرورفته
 یک روش جایگزین که در ایالات متحده بسیار جلب توجه کرده است و چند سالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، فنُلیزاسیون است. اما فنلیزاسیون چیست؟ چرا کمتر به کار گرفته می‌شود؟ ما در این باره نظر دکتر فیلیپ آبیملک، متخصص پوست و دارای تخصص در زمینۀ ناخن را جویا شده ایم.

روش فنلیزاسیون چیست؟
در موارد فرورفتگی ناخن، سه نوع درمان قابل کاربرد است. کلاسیک ترین درمان، روش جراحی و بریدن ناحیه ای از ناخن است که در گوشت فرورفته است. این روش اغلب همراه با عوارض دردناک جراحی است و عموماً فرد باید نزدیک به سه هفته دست از کار بکشد.

از بین بردن ریشۀ ناخن توسط لیزر روش جذاب تری است زیرا عوارض کمتری دارد. البته در این روش هم نیاز به ایجاد یک برش توسط تیغ جراحی و بخیه خواهد بود که قطعاً باعث ایجاد درد خواهند شد. سومین راه استفاده از فنل است. این روش نسبت به دو روش دیگر مزایای بیشتری دارد. در واقع، این درمان درد کمتری دارد، و تقریباً بعد از آن هیچ عوارضی مشاهده نمی شود؛ و بعد از این درمان فرد هیچ نیازی به دست کشیدن از کار ندارد.

فنلیزاسیون با بی حسی موضعی و توسط متخصص پوست انجام می‌گیرد؛ او ابتدا زبانۀ ناخن را می‌برد و سپس با استفاده از اسید ریشۀ ناخن را «می‌سوزاند» و مانع از عود این مشکل می‌شود. فنل یا اسید کاربولیک یک الکل است که از زغال سنگ به دست می‌آید. این اسید ضد عفونی کننده است و بافت ها را به واسطۀ غلظت زیادش از بین می‌برد. فنل برای لایه برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث اصلاح چین و چروک های عمیق می‌شود.

فنلیزاسیون یک روش ساده است که می‌تواند در مطب متخصص پوست انجام شود. اگر این روش با استفاده از بی حسی موضعی اجرا گردد، بدون درد خواهد بود. مسکن های معمول باعث کم شدن عوارض می‌گردند. مطمئناً، ورزش کردن، پرش یا دویدن تا 2 الی 3 هفته مشکل خواهد بود؛ اما کسانی که شغل شان بدون تحرک است، مانند کارهای دفتری، می‌توانند بدون هیچ توقفی به سرکارشان بازگردند.

آیا فنلیزاسیون عوارض جانبی دارد؟
مشکلات گردش خون اعضای پایینی، اگر خیلی شدید باشند ممکن است دردسر ساز شوند. در مواردی که مشکلات گردش خون شدید باشد، تمام درمان های انگشتان پا و دیگر انگشتان باید با احتیاط بسیار زیاد انجام شوند. خطر بازگشت دوبارۀ این مشکل، مانند روش های دیگر حدود 3% است. با این حال، باید بدانید که این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و یافتن کسی که بتواند این کار را انجام دهد دشوار است، شاید این تنها نقص این روش باشد. به طور کلی افرادی که دوست دارند از این روش بهره ببرند باید نظر یک متخصص پوست را در این باره جویا شوند و از وی راهنمایی بخواهند.
منبع:irpoost.com


ویدیو مرتبط :
درمان 27 بیماری با چرپ کردن کف پا با روغن های مختلف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرو رفتن ناخن پا در گوشت



 

 

فرو رفتن ناخن در گوشت

 

علائم : اگر ناخن انگشت پا نتواند بطور مستقيم از بستر ناخن سر برآورد و مسير آن به طرفين انگشت انحراف يابد به آن فرو رفتن ناخن در گوشت مي‌گويند. اين حالت بيشتر براي انگشت بزرگ پا بوجود مي‌آيد و منجر به درد و ناراحتي ميشود. اين عارضه مي‌تواند در چنين حالتهايي بوجود آيد: انگشت بصورت پهن و برآمده باشد، ناخن بجاي سطح از بغل كوتاه شود، ناخن پا كوچك باشد و يا كفش يا جوراب تنگ ناخن را به داخل پوست براند. اگر اين عارضه درمان نشود ناخن به درون پوست نفوذ كرده و احتمالاً عفونت بوجود ميآورد و در اطراف ناخن، يك التهاب دردناك و ترشح چركي ايجاد مي‌كند.

 


آيا خطرناك است؟


فرو رفتن ناخن در گوشت خطرناك نيست اما توليد درد مي‌كند.


ابتدا چه كار بايد بكنيد؟


1- پوست اطراف ناخن را از نظر نفوذ ناخن در آن بررسي كنيد.



2- يك شكل كوچك مانند V را در لبه ناخن ببريد تا فشار بر اطراف ناخن برطرف شود.



3- يك كرم ضد عفوني كننده براي اطراف ناخن جهت پيشگيري از عفونت بكار ببريد.



4- اگر قرمزي يا چرك وجود داردكودك خود را از راه رفتن برحذر داريد و او را در حاليكهپاهايش بالا باشد بخوابانيد. بعد با يك پانسمان استريل آنرا بپوشانيد.


آيا مشورت با دكتر لازم است؟


اگرناخن به پوست نفوذ كرده باشد بهتر است به دكتر مراجعه كنيد. چنانچه متوجه قرمزي يا چرك در اطراف ناخن انگشت كودك خود شديد و يا فرو رفتن ناخن در گوشت مرتب تكرار ميشود تماس با دكتر ضروري است.



دكتر چه اقدامي انجام خواهد داد؟


دكتر براي برطرف كردن عفغونت، قرصهاي آنتي بيوتيك تجويز مي‌كند همچنين يك كرم ضدعفوني براي ماليدن آن به انگشت آسيب ديده و نيز يك محلول قابض، براي سفت كردن پوست اطراف ناخن تجويز مي‌نمايد.


اگر اين عارضه عود كننده باشد كودك شما را به ارتوپد جهت برداشتن كناره زائد ناخن پا معرفي مي‌كند. عمل جراحي جزئي است.



شما چه كمكي مي‌توانيد بكنيد؟


ناخن كودكتان را مستقيم از عرض كوتاه كنيد. البته كوتاهي خيلي نباشد و نيز آنها را زياد بلند نگذاريد.


مراقبت كنيد كه كفشها و جورابهاي كودك به حدي تنگ نباشند كه حركات انگشتان پا را ناممكن سازند.


اگر انگشتان پاي كودك شما عفونت كرده است به آن جوراب نپوشانيد و بگذاريد از سندل يا دمپايي استفاده كند تا عفونت برطرف شود.