سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بوهایی که شادتان می‌کنند


دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تاثیر مستقیمی دارد. براساس تحقیقی که در یکی از دانشگاه‌های فرانسه انجام شد، به این نتیجه رسیدند که برای مثال استشمام بوی نان باعث می‌شود شما مهربان‌تر شوید. در واقع بوی نان انسان را نرم‌تر می‌کند.

زندگی مثبت: دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تاثیر مستقیمی دارد. براساس تحقیقی که در یکی از دانشگاه‌های فرانسه انجام شد، به این نتیجه رسیدند که برای مثال استشمام بوی نان باعث می‌شود شما مهربان‌تر شوید. در واقع بوی نان انسان را نرم‌تر می‌کند.

در یک تحقیق از 8 زن و مرد خواسته شد تعدادی از آنها در مقابل یک فروشگاه لباس و عده‌ای دیگر در مقابل در یک نانوایی بایستد. بعد از آنها خواسته شد وانمود کنند در حال پیدا کردن چیزی در کیفشان هستند و چیزی را از کیفشان بیرون بیندازند مثل دسته کلید، کیف پول و... نتایج نشان داد 70 درصد کسانی که از کنار مغازه نان‌فروشی رد می‌شدند، در مقابل شرکت‌کنندگان توقف و به آنها کمک می‌کردند، اما از بین کسانی که از کنار مغازه لباس‌فروشی رد می‌شدند، 55 درصد برای کمک به شرکت‌کنندگان در این بررسی داوطلب می‌شدند.

استشمام این رایحه ها شادتان می‌کند

نعناع جادوی شادی

تحقیقات نشان می‌دهد استشمام بوی نعناع به‌خصوص برای ورزشکاران باعث ایجاد انگیزه و علاوه بر این، باعث بهبود خلق و خوی افراد می‌شود.

بوی قهوه از بین برنده استرس

دانشمندان کره جنوبی در یک تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی کشف کردند استشمام بوی قهوه باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می‌شود. با بو کردن دانه‌های قهوه استرس را به حداقل برسانید تا شادمانی بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

مرکبــات رایحه‌های شادی‌بخش

علاوه بر خواص بی‌شماری که مرکبات برای سلامت بدن دارد، استشمام بوی پرتقال و لیمو باعث افزایش انرژی و به دنبال آن شادی و نشاط می‌شود. از این 2 رایحه شادی‌بخش غافل نشوید.


ویدیو مرتبط :
‫حسن ریوندی : بوهایی که خیلی خیلی باید جدی بگیریم !‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند!

پژوهش‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که بوهای دلپذیر ساده و قابل تشخیص می‌توانند باعث ترغیب افراد به خرید بیشتر شوند.

استفاده از نورپردازی و موسیقی مناسب نقش مهمی در جلب مشتری ایفا می‌کنند، اما مطالعات جدید از نقش انکارناپذیر بوهای ساده و دلپذیر در ترغیب افراد به خرید بیشتر حکایت دارد.

محققان تأکید می‌کنند که بوهای ساده در تضاد با بوهای مخلوط و پیچیده، مشوقان قدرتمندی برای ترغیب افراد به خرید محسوب می شوند، چراکه بوهای ساده به فرآیندهای پیچیده مغزی برای تحلیل نیاز ندارند و فرد می تواند تمرکز بیشتری بر خرید داشته باشد.

محققان دانشگاه واشنگتن در این مطالعه از دو نوع بو مختلف شامل رایحه ساده پرتقال و رایحه پیچیده پرتغال - ریحان با مخلوط چای سبز استفاده کرده و در یک دوره 18 روزه میزان خرید مشتریان فروشگاه لوازم منزل در هنگام استشمام بوهای عادی، رایحه ساده و رایحه پیچیده مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که 100 مشتری در زمان استشمام رایحه ساده پرتغال 20 درصد بیشتر خرید کرده‌اند.

«اریک اسپانگنبرگ» نویسنده ارشد این تحقیق تأکید می‌کند: تحقیقات ما نشان می‌دهد که بوهای ساده و قابل تشخیص بدلیل عدم نیاز به تحلیل‌های پیچیده مغزی، از اثربخشی بیشتری بر میزان خرید مشتریان برخوردار هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Retailing منتشر شده است./ایسنا