سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به کودکان غذاهای رژیمی ندهید



 

به کودکان غذا های رژیمی ندهید

 

 

بررسی ها حاکی از آن است که مصرف غذاها و نوشیدنی های رژیمی در کودکان می تواند منجر به چاقی آنها در دوران بزرگسالی شود. بدن از طریق طعم غذاها تشخیص می دهد که پرکالری هستند یا کم کالری.

 

اما اگر فقط به کودکان غذاهای رژیمی داده شود این ارتباط مغزی و تشخیص از میان می رود و آنها تبدیل به بزرگسالانی پر خور و چاق می شوند. بهتر است کودکان غذاهایی سالم و مقوی و دارای کالریهای کافی را مصرف کنند و در عین حال ورزش کنند تا دچار چاقی نشوند نه اینکه غذاهای رژیمی بخورند اما شیوه زندگی سالمی نداشته باشند.

 

جالب اینجاست که مصرف غذاهای رژیمی در بزرگسالان موجب پرخوری و چاقی نمی شود و علت آن نیز این است که تا سنین بلوغ بدن یاد می گیرد که کالریها را تشخیص دهد و مصرف غذاهای رژیمی اختلالی در این میان ایجاد نمی کند.

 

با توجه به اینکه اضافه وزن و چاقی می تواند در بزرگسالان منجر به بروز دیابت و بیماریهای قلبی شود کارشناسان به والدین توصیه می کنند که به منظور جلوگیری از این امر در کودکی به فرزندانشان غذاهای رژیمی ندهند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کتاب آشپزی غذاهای سالم و رژیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذاهای رژیمی



انواع غذاهای رژیمی

برای دسترسی سریع تر به "انواع غذاهای رژیمی" میتوانید از جدول زیر استفاده کنید

مرغ و مارچوبه پانکوی ایتالیایی ، مرغ سوخاری خوراک مرغ و برنج چیلی داگ
مرغ و مارچوبه مرغ سوخاری خوراک مرغ و برنج چیلی داگ
ناچس میگو پیتزای دودی خوراک کاری سبزیجات بوقلمون و حبوبات فلفل دار
ناچس میگو پیتزای دودی خوراک کاری سبزیجات بوقلمون و حبوبات فلفل دار