سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید



 


به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید

 

 

آیا دوست دارید کودک‌تان در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد؟ کمی به رژیم غذایی او متمرکز شوید و ببینید در طول روز چه غذاهایی مصرف می‌کند؟



غذای مغذی رشد مغزی کودکان را تقویت می‌کند و به علاوه عملکرد ذهنی، حافظه و تمرکز آن را هم افزایش می‌دهد.



ماهی سالمون :


اسیدهای چرب نظیر آنچه در سالمون یافت می‌شود بهترین منبع امگا3 DHA و EPA است که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری است. در واقع مطالعات تازه نشان می‌دهد افرادی که بیشتر از اسیدهای چرب در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کنند ذهن تیزتری داشته و آزمون‌های مهارت‌های ذهنی را بهتر انجام می‌دهند.



اگر چه ماهی‌های تن نیز منبع غنی از امگا3 هستند اما مانند سالمون اسیدچرب ندارند. ماهی تن منبع خوبی از پروتئین‌های لخم است و این ماده در مقایسه با سالمون اسیدچرب کمتری دارد، بنابراین به جای دادن ساندویچ به کودکان، از ماهی سالمون سالادی تهیه کرده و به صورت ساندویچ به آنها بدهید. مخلوط ماهی‌سالمون با کشمش، کرفس خرد شده و هویج بسیار مفید است.



تخم‌مرغ:


پروتئین منبع شناخته شده و غنی پروتئین است اما زرده تخم‌مرغ که دارای کولین فراوانی است به تکامل ذهنی و تقویت حافظه کودکان کمک می‌کند.هرگز کودکان خود را بدون خوردن صبحانه به مدرسه نفرستید و سعی کنید در این صبحانه حتما تخم‌مرغ وجود داشته باشد. حداقل یک شب در هفته، شام، صبحانه بخورید، یعنی تخم‌مرغ آب‌پز و نان تست. به کودکان خود کمتر نیمرو بدهید. سعی کنید بیشتر تخم‌مرغ آب‌پز برای‌شان آماده کنید.

 


کره بادام‌ زمینی


بادام زمینی و کره بادام‌زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین E است، یعنی ویتامینی که دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که غشای اعصاب را محافظت می‌کند. علاوه بر این تیامین به مغز و سلول‌های مغزی کمک می‌کند تا از گلوکز برای تولید انرژی استفاده کنند.سعی کنید از موز و کره بادام‌زمینی یک ساندویچ تهیه کنید. یک سیب را حلقه‌حلقه کنید و میان آن کره بادام‌زمینی بریزید. روی سالاد خود یک قاشق کره بادام زمینی بریزید.

 


غلات کامل:


مغز به طور مداوم به قند نیاز دارد و غلات کامل این ماده را برای مغز مهیا می‌کنند. غلات که دارای فیبر فراوانی هستند کمک می‌کنند تا به طور مداوم و آهسته قند به بدن آزاد شده و همچین به دلیل داشتن ویتامین B برای سلامت سلول‌های عصبی لازم است.غلات را در ابتدای لیست خرید قرار دهید. نان و غلات هم برای کودکان بسیار مفید است. به جای چیپس، به عنوان میان‌وعده به کودک‌تان نان حاوی غلات بدهید.

 

 

جو و جوی پوست‌کنده:


جو یکی از آشناترین غلات برای کودکان است که برای مغز بسیار مفید است. جو انرژی مفید و سوخت کافی را برای مغز فراهم می‌کند. جو که دارای فیبر فراوانی است، مغز کودکان را تغذیه می‌کند تا در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد. جو همچنین منبع خوبی از ویتامین E و B، پتاسیم و روی است که بدن کودکان برای انجام عملکرد مغز با ظرفیت کامل به آن نیاز دارد.افزودن میوه‌های خشک و شیر سویا و دارچین به جو به علاوه تکه‌های لیمو و کمی عسل و موز تازه عصرانه یا میان‌وعده مفیدی برای کودکان است


ویدیو مرتبط :
برسی تعدادی از بهترین صندلی غذاهای کودک دنیا top 10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهیه اولین غذاهای خوشمزه و مقوی برای کودک


اولین غذای جامد کودک که او می خواهد بخورد، باید تنها یک ماده اولیه داشته باشد که مناسب سن اوست. چند انتخاب خوب به عنوان اولین غذای کودک که به وسیله بسیاری از منابع طب کودکان تایید شده اند، آواکادو، موز و یا سیب زمینی شیرین می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است.

وب‌سایت نی ‌نی عسل - ترجمه از سپیده حجتی: اولین غذای جامد کودک که او می خواهد بخورد ، باید تنها یک ماده اولیه داشته باشد که مناسب سن اوست . چند انتخاب خوب به عنوان اولین غذای کودک که به وسیله بسیاری از منابع طب کودکان تایید شده اند ، آواکادو ، موز و یا سیب زمینی شیرین می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است . این غذاهای مغذی و سالم به عنوان اولین غذاهای کودک بسیار مفید هستند ، چون این مواد بسیار راحت هضم می شوند و سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی ها و دیگر مواد مغذی که کودک برای رشد نیاز دارد ، می باشند.

ما در اینجا سعی می کنیم طرز تهیه اولین غذاهای تازه خانگی را برای کودکان بیاوریم و این طرز تهیه غذاها به شما گزینه های خوبی را معرفی می کند تا به کودکان غذاهای سالم و متنوع را بین سن 4 تا 6 ماهگی ارائه کنید.

اولین غذاهای کودک که سالم و مغذی و خوشمزه هستند

آواکادو

تهیه اولین غذاهای کودک که سالم و مغذی و خوشمزه هستند

یکی از بهترین و اولین غذاها برای کودان که دارای چربیهای ضروری و تغذیه ای مفید می باشد که برای رشد کودکان نیاز است ، آواکادو می باشد . بسیار نرم و لذیذ است . این میوه بسیار راحت هضم می شود و با معده اکثر کودکان سازگار است .

ویتامین ها : ویتامین A-C نیاسین – فولیک اسید.

مواد معدنی : فسفر – پتاسیم – آهن – منیزیم و کلسیم .

1-اول آواکادو را پوست بکنید ، بعد هسته آن را جدا می کنید ( البته آواکادو کاملاً رسیده باشد )

2-بعد کوشت آواکادو را با چنگال کاملاً له می کنیم .

3-نیازی نیست از هیچ وسیله ای جز چنگال برای له کردن استفاده کنیم ، مثل موز یا چیزهای دیگر ، چون آواکادو خیلی نرم است و همچنین آواکادو نباید پخته شود .

4-شیر مادر یا آب را به آواکادو له شده اضافه میکنیم تا اینکه این مواد غلیظ شود.

موز

موز یکی دیگر از اولین غذاهای کودک به حساب می آید . تحقیقات ثابت کرده است که موز و ماده لزجی که دارد سطح موز را کاملاً می پوشاند و به هضم بهتر آن کمک می کند . میوه موز شیرین است و کودک به عنوان اولین تجربه غذایی بهتر می تواند آن را بپذیرد.

تهیه اولین غذاهای کودک که سالم و مغذی و خوشمزه هستند

ویتامین ها : A-C – اسید فولیک

مواد معنی : پتاسیم – فسفر – سلینوم – منیزیم و کلسیم

1-موز را پوست کنده ، بدون اینکه آن را بپزیم

2-موز را داخل غذاسازی می گذاریم  وآن را کاملاً له و نرم می کنیم(یا اینکه از چنگال استفاده می کنیم و آن را کاملاً له و نرم می کنیم)

3-در این مرحله شیر مادر یا آب را به موز اضافه می کنیم تا کاملاً یکدست شود.

طرز تهیه غلات صبحانه (سریال) ارگانیک برنج قهوه ای

اگر تعهد دارید سریال خانگی تهیه کنید ، ابتدا با برنج قهوه ای شروع کنید غلات کامل مقوی تر و سالم تر هستند هم برای کودک شما و هم برای اعضای خانواده تان.

یک و چهار پیمانه آرد برنج ( برنج قهوه ای ارگانیک را درون غذاساز پودر کنید )

1- آب را بجوشانید در حالی که آب می جوشد ، آرد برنج قهوه ای ارگانیک را به آب اضافه کنید و مرتباً هم بزنید .

2- بعد از اینکه کمی غلیظ شد ، آن را به مدت 10 دقیقه بگذارید با حرارت کم و ملایم حرارت ببیند بعد شیر مادر و کمی هم میوه نرم شده را اگر میل داشتید به آن اضافه نموده و به صورت ولرم آن را به کودک بدهید .