سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به دخترانتان درباره پول آموزش بدهید!



پول ماهانه ,آموزش هایی درباره پول,برنامه ریزی های اقتصادی

وقتی به بچه هایتان درباره پول آموزش می دهید باید حواستان به پیام های ناگفته ای که به آنها مخصوصا به دخترانتان می رسانید باشد، به دخترانتان آموزش هایی درباره پول بدهید که هیچ وقت فراموش نکنند.

والدینم همیشه به من میگفتند که هیچ محدودیتی برای من وجود ندارد و من می توانم هر طور که دوست دارم باشم اما عملشان(کارهایشان) چیز دیگری می گفت. وقتی برادرم 12 سالش بود چندین درصد سهام برای تولدش هدیه گرفت. وقتی که سال بعدش من هم دوازده ساله شدم با همه وجودم منتظر بودم که سهم خودم را دریافت کنم. اما از این خبرها نبود...

شک ندارم که برای تولد 12 سالگیم هدیه فوق العاده ای گرفتم اما اینکه آن هدیه چه بود هیچ وقت یادم نمی آید .تنها چیزی که یادم هست این است که من برعکس برادرم سهمی از سهام نبردم. پیام ناگفته ای که دریافت کردم این بود که " سرمایه گذاری مخصوص پسرهاست ."


سال ها بعد، با به خاطر داشتن پیام هایی که از بچگی ام مانده بود، تعجب نکردم وقتی تحقیقی با موضوع فقدان اعتماد به نفس خانم ها خواندم.


خوشبختانه در کالج با مربیانی آشنا شدم که مشوق من در برنامه ریزی های اقتصادی بودند.در آن موقع من این پیام را با صدای بلند و به وضوح شنیده بودم که : برنامه ریزی اقتصادی و سرمایه گذاری مالِ خانم ها هم هست.


با این وجود بسیاری از خانم ها بدون چنین راهنمایی هایی رشد می کنند. در نتیجه همیشه در اعتماد به نفس برای تصمیم گیری در سرمایه گذاری و فکرکردن به دوران بازنشستگی و پس اندازهایشان از آقایان عقب هستند.

خانم ها خیلی راحت این فقدان اعتماد به نفسشان را می پذیرند. در مطالعه ای جدید از  Wells Fargo  که روی خانم های ثروتمند ( با 250000 دلار و حتی بیشتر، دارایی قابل سرمایه گذاری) انجام شد 41% از آنها گفتند که به توانایی سرمایه گذاریشان هیچ اعتمادی نداشتند.علاوه بر این، بر اساس مطالعه ای از Prudential تنها 10% از خانم های متکفل احساس می کنند که از خدمات و محصولات مالی آگاهی دارند.

به اضافه اینکه در مورد آمادگی برای دوران بازنشستگی هم خانم ها عقب تر از آقایان هستند. مطالعه ای در سال 2013 که در مورد پاداش های بازنشستگی انجام شد بیان می کند که تعداد خانم هایی که پاداش میگیرند از آقایان کمتر است -47% خانم ها در مقایسه با 55% آقایان- همچنین خانم هایی که پاداش می گیرند هم نسبت به همکاران مرد خود پاداش کمتری دریافت می کنند. تحقیقی که به تازگی از ولزفارگو منتشر شده این طور گزارش می دهد که 43% از مردان روی شاخص سهام توصیه شده سرمایه گذاری می کنند- با نرخ بهره 10%- در حالی که فقط 39% خانم ها در این سطوح پیشنهادی سرمایه گذاری کرده اند.


چطور می توانیم دخترانمان را در مسیر اقتصادی درست قرار دهیم؟
در اینجا به 5 مهارت اقتصادی می پردازیم که به دختران خود در طول سال های رشدشان آموزش دهید تا هرگز آن را فراموش نکنند ( و حتی بعد ها از شما تشکر کنند)

1.معامله کردن کارجالبیست
معامله کردن یک مهارت مهم است. تحقیقات نشان داده اند که حتی یک درآمد کمی بالاتر برای شروع می تواند توانایی کسب معاش شما را افزایش دهد. تحقیقی که توسط دانشگاه جورج میسون و دانشگاه تمپل انجام شد نشان داد که کارمندی که معامله کرده و کارش را به جای 55 هزار دلار با 50 هزار دلار( با 5% افزایش سالانه) شروع می کند می تواند در عرض 40 سال کاری بالاتر از 600 هزار دلار درآمد داشته باشد.


لارن ،دختر 4 ساله ایست که در خانه و پیش دبستانی اش به "معامله کننده بزرگ"(مذاکره کننده) معروف شده است. همه  بچه های کوچک این مهارت را می آموزند اما به نظر می رسد که لارن تمایل خاصی به این کار داشته باشد.


پدر لارن یک مشاور مالی بود که برای به دست آوردن پول بیشتر در همه  تعاملات کشمکش های همیشگی داشت ، او مشوق این امر بود چرا که می خواست دخترش هر چه بزرگتر می شود بیشترین استفاده را از پولش بکند.یادگرفتن چگونگی درخواست آنچه می خواهد درسیست که بعد ها در زندگی اش به دردش می خورد. 

پول ماهانه ,آموزش هایی درباره پول,برنامه ریزی های اقتصادی

2.سریع قانع نشوید
در تحقیق معروف "مارشملو" (نوعی شیرینی داراى شكر و نشاسته و عصاره  ذرت و ژلاتین) دکتر والتر میشل که هم اکنون روان شناس دانشگاه کلمبیا ست و همکارانش، به این نتیجه رسیدند که بچه هایی که می توانستند چند دقیقه منتظر بمانند و دو عدد مارشملو بگیرند در سنین نوجوانی در آزمون استعداد تحصیلات عالی بسیار بهتر از آنانی عمل می کردند که ترجیح می دادند فورا یک عدد مارشملوی آماده بگیرند.


به علاوه، احتمالا  آنها را در زمره  بچه هایی قرار می دادند که "توانایی بالاتری در برنامه ریزی، مدیریت استرس، واکنش نشان دادن به محرک ها ، نشان دادن خودداری در شرایط ناامید کننده و داشتن تمرکز بدون حواس پرتی" نسبت به بچه هایی که یک مارشملو را در هوا می زدند و درسته می خوردنشان دارند. بعدها تجربیات نشان دادند که اراده راسخ این سوژه ها تا 4 دهه ادامه پیدا کرد.


واضح است که دیرتر راضی شدن بزرگسالان هم شرط بسیار مهمی برای دسترسی به اهداف و برنامه ریزیشان برای دوران بازنشستگی ست. تشویق کردن بچه ها به پس انداز کردن بخشی از پول ماهانه و پول هایی که کادو می گیرند در پدید آوردن انسان بزرگسالی که امنیت اقتصادی دارد بسیار حائز اهمیت است.


3. بلندتر صحبت کنید، نظراتتان را به گوش بقیه برسانید و تصمیم های خودتان را بگیرید.
خودمختاری در تصمیم گیری نوجوانان به آنها کمک می کند حساسیت کمتری نسبت به تاثیر گذاری اطرافیان در سن رشدشان داشته باشند. آخرین چیزی که والدین از دخترانشان انتظار دارند این است که به جای اینکه خودشان تصمیمات خودشان را بگیرند به حرف اطرافیانشان گوش کنند.


راه ها یی وجود دارند که تصمیم گیری مستقل را ترویج می دهند. تحقیقاتی که توسط شارلوت گییری در دانشگاه ویرجینا انجام شد ثابت کرد که کودکان 16 ساله ای که مادرانشان استقلال آنها را در تجزیه تحلیل ناسازگاری ها دست کم گرفته اند نسبت به تاثیراتی که دیگران می گذارند آسیب پذیر ترند.


طبق این تحقیق نوجوانانی که در تصمیم گیری های گروهی شرکت می کنند ( صحبت کردن در مورد مسائل با والدین) در سن 18 سالگی حساسیت کمتری در برابر فشار اطرافیان دارند. به نظر می رسد استقلال یک ویژگی ثابت در روابط اجتماعی و در خلال زمان ها ی متفاوت باشد.


اخیرا از مادر دو دختر شنیدم که او و شوهرش تصمیم گرفته اند از دخترانشان (4 و 6 ساله) حمایت کنند تا بلند تر صحبت کنند. آنها مطمئنند دخترانشان می دانند که حرفشان در خانواده ارزشمند است.او گفت: "البته این والدین هستند که قوانین را وضع می کنند و همیشه حرف آخر را می زنند اما در همین حال دخترها هم برای خودشان کسی هستند و نظراتشان ارزشمند است."


این دست حمایت ها بستری برای بحث های آزاد و تصمیم گیری های گروهی برای دختران نوجوانمان فراهم می کند. مزیت دیگری که دارد این است که باعث می شود والدین با دشواری های سنین نوجوانی کودکانشان راحت تر دست و پنجه نرم کنند.

4. از تلاش کردن بیشتر از به نتیجه رسیدن لذت ببرید.
تحقیقی نشان داد که کودکانی که به خاطر هوش و ذکاوتشان مورد تحسین قرار می گیرند انگیزه و عملکرد ضعیف تری دارند.برای مثال وقتی شما تلاشی که برای انجام کاری دشوار انجام شده را ( تو به سختی روی این پروژه کار کردی و نتیجه ش را می بینی) به جای هوش و توانایی آنها( تو یک بچه ی باهوشی) تایید و تصدیق می کنید باعث می شوید آنها نظام کاری مستحکم تری را توسعه داده و باانگیزه تر شوند.


دانش آموزان کلاس پنجم که به خاطر هوششان مورد تایید بودند بعد از اینکه یکبار شکست خوردند(مردود شدند) ، پشتکار، عملکرد و لذت کمتری نسبت به دانش آموزانی که به خاطر زحماتشان مورد تحسین قرار گرفتند در اجرای تکالیفشان داشتند.

5. به آرامی در زندگی سفر کنید
مادی گرایی مادر بدبختیست. تحقیقاتی که روی رضایت از زندگی زناشویی انجام شده نشان داد که آن دسته از زوجین که وابسته به مادیات هستند در انتهای صف رتبه بندی خوشحالی قرار می گیرند. تحقیقی که توسط بی.وای.یو و دانشگاه ویلیام پاترسون انجام شد به این نتیجه رسید که زن و شوهرانی که هر دو مادی گرا هستند وضع وخیم تری در تمام ارزیابی های انجام شده داشتند. مقصر، نداشتن پول کافی نبود. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که خود مادی گرایی،حتی وقتی زوجین پول زیادی هم دارند موجب بسیاری از این دشواری ها می شود.


بنابراین نه فقط پیام های آشکار که بلکه آندسته از پیغام هایتان که ناگفته انتقال می دهید را هم مورد ملاحظه قرار دهید.یادم میاید روزی را که به پسرم گفتم که چه کار خوبی کرده تختش را مرتب کرده در حالی که خم شده بودم تا گوشه پتو را تا بزنم. من آن موقع متوجه نشدم که در حال انتقال این پیغام پیچیده به او هستم که : خوب بود، اما نه به اندازه ی کافی..."


روز تولد 12 سالگی کودکتان- دختر یا پسر- به او چند در صد سهام و یا صندوق های اعتباری متقابل هدیه بدهید و او را به تالار بورس برده و در مورد این موضوعات با او صحبت کنید. به خصوص به دخترانتان در سنین پایین تر نشان دهید که سرمایه گذاری حق دخترها هم هست !
منبع:آی بانو

 


ویدیو مرتبط :
پول ما را پس بدهید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکه فرسوده بدهید، پول بگیرید



 

 

 

سکه فرسوده بدهید، پول بگیرید

 

 

صنیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم می توانند سکه های از رده خارج شده خود را به شعبه ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک طول عمر اسکناسی معادل 200 تومان را دو سال و سکه آن را 30 سال عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند سکه‌های از رده خارج شده خود را به شعبه‌ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مجید صنیعی در گفتگو با مهر درباره هزینه های ضرب سکه ها نسبت به چاپ اسکناسها، با اشاره به ضرب سکه های 200 تومانی گفت: سکه ها نسبت به اسکناسها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند، عمر یک اسکناس 200 تومانی حدود دو سال است اما عمر یک سکه 200 تومانی 20 الی 30 سال است.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه جمع آوری سکه های خرد نیز مانند اسکناسها توسط بانک مرکزی صورت می گیرد، افزود: بانک مرکزی از همین فلز سکه های جمع آوری شده برای ضرب سکه های جدید استفاده می کند که در مورد اسکناسها اینگونه نیست.

وی گفت: طول عمر سکه های 200 تومانی که وارد بازار خواهند شد، همچون سکه های 100 تومانی است، امکان چرخش سکه ها به مدت زمان طولانی در بین مردم وجود دارد، حتی سکه ها این قابلیت را دارند که تا 30 سال در دست مردم باشند و به هیچ وجه از بین نروند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره اینکه سکه‌های 200 تومانی یادبود پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال آینده به میزان محدود وارد بازار خواهند شد، افزود: اگر بانک مرکزی تشخیص دهد سکه های 200 تومانی را با طرح جدید و وزن کمتر ضرب خواهد کرد.

به گفته وی، اما سکه های 200 تومانی با وزن کمتر را جمع آوری نمی کنیم، تا زمانی که تعداد سکه های در دست مردم بسیار محدود شود که به عنوان سکه های از رده خارج شده مطرح می شود.

صنیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم می توانند سکه های از رده خارج شده خود را به شعبه ای از بانک ملی که به این امر اختصاص داده شده است، تحویل دهند و در ازای آن پول دریافت کنند.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک در مورد اسکناسهای از رده خارج شده نیز گفت: یکی از شعبات بانک ملی عامل اداره نشر اسکناس است، این اداره مردم را در این خصوص راهنمایی می کند و یا اینکه این اداره اسکناسها را دریافت می کند، اگر حجم اسکناسها نیز زیاد باشد به یکی از شعبات بانک ملی راهنمایی می کند..../تحلیل:عصرایران