سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهم زدن نامزدی



دوران نامزدی,پس از ازدواج,بر هم زدن نامزدی

 

بهم زدن نامزدی

فلسفه وجودی دوران نامزدی، ایجاد فرصتی مناسب جهت آشنایی با اخلاقیات، روحیات و ویژگی ‌های شخصی و شخصیتی دختر و پسر با یكدیگر می باشد. در واقع در این دوران افراد سعی می كنند نسبت به یكدیگر و نقاط قوت و ضعفشان شناخت حاصل كرده و این آگاهی را اساسی جهت ایجاد تفاهم و موفقیت در زندگی مشترك آینده شان قرار دهند.

 

غیرممكن نیست كه طرفین پس از مدتی كه از دوران نامزدی شان گذشت متوجه عدم سنخیتشان با یكدیگر شده و در دوراهی وحشتناكی بین ماندن و ادامه دادن یا ترك كردن و رها شدن قرار گیرند.

 

معمولا افراد وقتی در چنین موقعیتی قرار می گیرند دچار برخی اشتباهات می شوند:

- عدم توجه به یافته ها: برخی نسبت به یافته ها و شناختشان نسبت به فرد مقابل دچار تردید شده و خود را با این گمان كه ممكن است اشتباه كرده باشند و فرد مقابل ایرادی ندارد،‌گول می زنند. در واقع این گروه با این افكار سعی در انحراف افكار و به اشتباه انداختن خود دارند.

 

- حل شدن تفاوت ها پس از ازدواج: گروهی از جوانان وقتی به تمایز فاحش خود و فرد مقابل پی می برند،‌ به این فكر میكنند كه ازدواج به دلیل نیروی جادویی خود (عشق) خود به خود همه مشكلات و تمایزها را حل می كند. در حالیكه یقینا عشق قبل از وصال بیشتر و قوی تر از عشق بعد از وصال است.

 

- تصمیم بر تغییر فرد مقابل: برخی دیگر چون از سویی فرد مقابل را با ملاك های خود هم سنخ نمی بینند و از سوی دیگر جرات بر هم زدن نامزدی شان را ندارند تصمیم می گیرند، فرد مقابل ر همانگونه كه دوست دارند بسازند و تغییر دهند. غافل از آنكه افراد در این سن و سال تغییر ناپذیرند.

 

- و ...

 

معمولا افراد به دلیل وابستگی های عاطفی و شرایط اجتماعی نمی دانند كه چه كاری باید انجام دهند و در نهایت نمی توانند درست تصمیم بگیرند. به همین دلیل به برخی نكات در این دوران لازم است:

 

- سعی كنید واقع بین باشید.

 

- خانواده را در جریان شرایط موجود قرار داده و مدتی از آنها جهت فكر كردن و به نتیجه رسیدن فرصت بخواهید.

 

- حتما مشكلات و شرایط موجود را با یك مشاور متخصص در میان گذاشته و از راهنمایی های وی بهره بگیرید.

 

- به تنها چیزی كه فكر می كنید و باید برایتان ارزش داشته باشد زندگی آینده تان باشد نه حرف و حدیث اطرافیان و آشنایان یا مشكلات پیش رو.

 

معمولا افراد به دلیل وابستگی های عاطفی و شرایط اجتماعی نمی دانند كه چه كاری باید انجام دهند و در نهایت نمی توانند درست تصمیم بگیرند

 

- درست است كه تلاش شما در جهت برطرف شدن مشكلاتتان با فرد مقابل (نامزدتان) است اما اگر در نهایت قادر به حل مشكلات نشدید و نظ مشاور هم همین بود بدانید كه جدایی در این مرحله بسیار بهتر،‌ مفیدتر و راحتتر از جدایی پس از ازدواج می باشد.

منبع:تبیان


ویدیو مرتبط :
حال بهم زدن لیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراموش کردن نامزدی بهم خورده



 

 

 

طلاق گرفتن در دوران عقد

 

 

به هم خوردن نامزدی یا طلاق گرفتن در دوران عقد، یکی از تلخ‌ترین تجربیاتی است که ممکن است کسب کنید اما این بدان معنا نیست که شما تمام شده اید و آینده ای ندارید. ضربه هیجانی‌ای که بعد از این ماجراها می خورید بسیار سهمناک است اما شما هنوز در ابتدای راهید و می توانید از این تجربه تلخ در انتخاب بعدی تان استفاده کنید.

 

 

فراموش کردن نامزدی بهم خورده

 

 

1- حرکت عاقلانه به جلو: به خودتان زمان بدهید تا ماجرایی را که از سر گذرانده اید درک و هضم کنید. اشتباهات خود و نامزدتان را بشناسید و سعی کنید تغییراتی در خود به وجود آورید که دیگر در این دام نیفتید.

 

 

2- فوری ازدواج نکنید: خیلی ها فکر می کنند چاره فراموشی این شکست، رو آوردن به یک ازدواج دیگر است. تا وقتی ذهنتان درگیر نامزدی بهم خورده تان است، ازدواج نکنید اما این به معنای آن نیست که هر قدر بخواهید می توانید غصه بخورید و عزادار زندگی پا نگرفته تان باشید. خیلی زود خود را جمع و جور کنید و به زندگی تان ادامه دهید.

 


3- زانوی غم بغل نکنید: خوشتان می آید دیگران وقتی شما را می بینند بگویند: «آخ طفلک حرام شد؟» پس انزوا را کنار بگذارید، در جمع ها شاداب و با طراوت حاضر شوید و از صحبت کردن درباره مساله نهراسید. خیلی ها می خواهند بدانند چه اتفاقی افتاده. در حدی که لازم می دانید کنجکاوی آنها را برطرف کنید و این جدایی را عاقلانه ترین راه ممکن معرفی کنید.

 

 

4- نگذارید شما را با برچسب «طلاق گرفته/ طلاق داده» بشناسند: شما هنوز آمادگی یک زندگی جدید را دارید و می توانید از نو شروع کنید. بنابراین در مقابل سوال و جواب ها و بحث های بیهوده بایستید و بگویید ماجرا تمام شده است. لطفا دوباره بحث را داغ نکنید. بگویید به قدر کافی از ماجرا درس گرفته اید و حالا فقط به آینده فکر می کنید.

 

 

5- این ماجرا چیزی از ارزش های شما کم نکرده است: حتی اگر بهم خوردن نامزدی یا ازدواج شما با بدترین برخوردها اتفاق افتاده باشد و بدترین حرف ها را شنیده اید، باید آنها را فراموش کنید و به این فکر کنید که هیچ کدام از این مسائل از ارزش های وجودی شما کم نمی کند.

 

 

6- با خاطراتتان کنار بیایید: قطعا خاطرات گذشته و روزهایی که با هم داشته اید، جاهایی که رفته اید و هدایایی که رد و بدل کرده اید آزارتان می دهد. تا مدتی سعی کنید به این مکان ها نروید، خاطرات را مرور نکنید و عکس هایتان را نبینید. دور موسیقی ها و اشعار غمگینی که شما را یاد جدایی تان می اندازند و حس بدبخت بودن به شما می دهند خط بکشید.

 

 

7- تنها نباشید: در شرایط شما، افسردگی خیلی رایج است. سعی کنید تنها نمانید و تا حد ممکن در جمع ظاهر شوید، فعالیت های مورد علاقه تان را انجام دهید و به خودتان کمک کنید که به زندگی برگردید. شما که نمی خواهید مغلوب یک اشتباه مشترک شوید؟

منبع: تبیان